MTB Route Enschede Zuid (Rutbeek)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
reboha
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 20:08
Mijn mountainbike: cube reaction sl 2014

Je kunt de route ook mooi aan de Route Haaksbergen koppelen. Dan heb je een route van +/-70km.


Vandaag het stukje om de rutbeek gefietst is inderdaad geen gek idee om het bij de route Haaksbergen bij te fietsen, tegenover het kippenboertje zit een slecht stuk en volgens mij wordt daar weinig aan gedaan dat is jammer want het is verder een leuk stuk om lekker los te gaan.
Loat goan, gas op de trapas.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Word r nog gefietst hiero?
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Ik wil dit rondje even onder de aandacht brengen :evil: .

Het is werkelijk beestachtig wat hier afgelopen winter gebeurd is. Ik refereer even naar mijn eerdere post in het topic "hermannsweg", winterbikers.....

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... start=1695" onclick="window.open(this.href);return false;


Nadat ik hier mn laatste trainingrondje heb gereden ergens eind sebtember lag het er al niet denderend bij. Helemaal het stuk vanaf het kippenboertje was al compleet verwoest met het dieptepunt de "singletrack" Eggelmorsweg, compleet uitgereden en zo breed als een Duits schotterpad, drek en meuk en waterplassen die zelfs als het een week 30 graden was niet oplosten en waar je zo diep als met je assen in stond. Resultaat van het om een waterplasje heenrijden in slechte weersomstandigheden.
Afijn, ik heb het rondje destijds even gelaten voor wat het was aangezien ik hier mn wedstrijd trainingen doe gezien het een mooi vlot technisch rondje is.

De laatste tijd is het weer dramatisch geweest, ik heb mn gezicht er niet laten zien, wetende dat het daar nogal gevoelig is voor modder.
Wat schetst mijn verbazing toen ik hier vannochten mn trainingen weer op wou pakken? Je raad het al, complete verwoeste, verneukte, verbaggerde, verklote tievus bende. Tracks die eerst lekker snel waren zijn nu, net als de Eggelmorsweg singletrack, COMPLEET VERWOEST.
"winterbikers", ik begrijp de fun niet van in de modder een singletrek uitbaggeren om er vervolgens helemaal onder te zitten. Óke misschien ben ik een beetje "mooi weer" fietser (reeds 1100 km's gemaakt :roll: maar toch). Ik begrijp niet dat "winterbikers" niet de verantwoording nemen en gewoon dom alles uit gaan baggeren heel de winter door. De route Rutbeek is mijn inziens echt afgeschreven nu, de natuur heeft serieus zijn tijd nodig om te herstellen van dit roekeloze gedrag van de "winterbikers".

Mijn inziens moeten hen die geen verantwoording genomen hebben dit nu wel doen en zorgen dat er met onderhoud deze route weer begaanbaar wordt.
Ik heb gewoonweg geen tijd om mijn "vrije" zaterdag op te offeren om onderhoud aan route's plegen, ik heb respect voor hen die dit wel op kunnen brengen. Dit uit zich door in bijzonder slechte omstandigheden SINGLETRACKS TE MIJDEN!!!!!!!!!!!

Dit is niet meer mijn trainingsronde, ik lever het over aan ons "winterbikers" met 2.45 banden om de route het laatste zetje richting de afgrond te geven.

Afbeelding
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Voel je je aangesproken? Lekker voor je :-q .
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ben er ook bewust al een tijd niet meer geweest om dezelfde reden die jij aangeeft. Ik woon er praktisch naast en nam het altijd mee icm 1 of 2 lussen HB route.

Als het zo erg is zoals jij omschrijft kun je het voorlopig wel vergeten omdat de onderhoudsploeg daar niet echt regelmatig zijn gezicht laat zien.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Het is echt te verschikkelijk voor woorden, heeft niets meer met mountainbiken te maken.
Mijd de route maar dat lijkt me verstandiger inderdaad.

Jammer maar helaas!
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Ik ben er begin augustus een keer geweest. Toen voor 90% goed te doen, maar helaas ook een groot stuk zeer nat en kapotgereden route waardoor de lol er na één rondje eigenlijk wel weer af was.

Ik ben daarna ook niet meer terug geweest. Zonde eigenlijk, want ik vond het verder best een leuk rondje.
Gebruikersavatar
Bontrek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: za 4 juni 2011, 20:52
Mijn mountainbike: Scott Spark

Zo blijkt maar weer dat Mountainbiken niet echt een wintersport is.

Zie vaak verhalen voorbij komen hoe lekker en stoer men het vindt om door de blubber te rijden en dan met trots foto's toont hoeveel drek er wel aan de fiets is blijven hangen. Cooool en lekker gefietst.
Die blubber moet natuurlijk ergens vandaan komen en dat komt dan helaas van de single tracks die men zojuist aan gort heeft gereden.

Snap de fun van het rijden in de blubber dan ook niet helemaal; je komt door alle glijpartijen en drap nooit in een lekkere flow op de single tracks. Het is alleen maar stoempen en raggen.
Ten tweede rijdt je je hele materiaal compleet aan gort (dit geeft echter weer een economische impuls aan de fietsbranche).

Snap wel waarom men in de winter op de MTB zit.
Dit is in Nederland zo gegroeid omdat de mensen op de racefiets in de winter op zoek gingen naar een alternatief om toch te fietsen. Dit werd dus de MTB. In de winter is het nat/modderig en dus ongeschikt voor de racefiets en dus spingt men op de MTB en tezamen met de toenemende populariteit van de MTB worden elke Zondag de paden weer massaal naar de galemiezen gereden.

Iedereen (ook ik en MTB-ers die in de natte februarimaand het trainingsrondje weer wil oppakken en dan een lekker droge en niet kapot te rijden Mtb track verwacht ?) maakt zich er schuldig aan maar wat is het alternatief ?
Met de MTB op het asfalt blijven is behalve niet goed voor je bandjes ook niet de insteek van het MTB-en. Wie de oplossing heeft mag het zeggen.
Aut viam inveniam aut faciam
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Oplossing is er bijna niet of er moet een massale mentaliteitsverandering komen wat ook niet echt in de lijn der verwachting ligt.
Glenn Biker heeft een topic hierover gestart en werd bijna online gelyncht.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Ik rij in de winter met Super Moto's mijn duurtraining rondjes op de weg...
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Misschien zou je eens een mailtje aan "Het Oosten" en "AWA Outdoor" moeten sturen, die maken volgens mij wel veel gebruik van de route (AWA zit zelfs direct aan de route). Misschien dat zij een een keer wat aan onderhoud willen gaan doen.

(En já dan zou ik wel mee willen helpen, want qua lay-out is het een best leuk rondje)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Dice Oldskool schreef:Oplossing is er bijna niet of er moet een massale mentaliteitsverandering komen wat ook niet echt in de lijn der verwachting ligt.
Glenn Biker heeft een topic hierover gestart en werd bijna online gelyncht.
Heb inderdaad weinig steun gehad daar :lol: .

Freek, dat zou kunnen maar ik zou alleen nog maar gefrsutreerder worden als na een week weer in de blubber rijd. Want er wordt niets op adviezen uitgedaan.
Ik heb geen zin om me te moeten ergeren als ik met mn hobby bezig ben :bier: .

Wie onderhoud normaal gesproken deze route?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ga ervan uit dat regio Twente het onderhoud onder zich heeft.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Niemand heb ik het idee. Mijd de route bij voorkeur.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Niet lullen over bikers die de rutbeekroute kapot maken want ik heb gisteren 2 crossbrommers moeten verjagen van de track
en zag tevens sporen van paarden . Nu jullie weer :winkie:
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Glenn-biker schreef:
Afbeelding

Ik neem de ruiters en crosser het niet kwalijk, het verschil tissen singletrack crossbaan of ruiterpad is niet te herkennen
Plaats reactie