MTB Route Enschede Zuid (Rutbeek)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het begint idd lachwekkend te worden.
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Ze kunnen het beter ''teruggeven aan de natuur''.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Ik ben hier afgelopen weekend geweest en er ligt zowaar weer een goed begaanbaar MTB-rondje. De route is flink aangepast, er is geen modderpoel meer (de route is een stukje omgelegd).
mountainbike66
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 6 november 2011, 21:56
Mijn mountainbike: giant

Aankomend weekend is de mountainbike route afgesloten ivm een survivalrun.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Dit topic verdient een kick. Dit is een heel mooi rondje geworden. Netjes onderhouden met uitdagende technische stukken. Vroeger reed ik er wel een stukje over ter afsluiting van mijn rit... Tegenwoordig rij ik 6 tot 8 rondjes achter elkaar zonder me te vervelen. Er zit zelfs een klim in waar je aardig kapot op kan gaan.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Rijdt er hier nog wel eens iemand? Ik kom er zeer regelmatig, voor mijn niveau nog best uitdagend. Skiheuvel niet aangedurfd met mijn huidige fiets, wanneer de Canyon er is wil ik die zeker gaan doen! Kan me er rustig de hele middag vermaken.

Overigens is het korte rondje op zuid bij de sportvelden aan de Geessinkweg ook best leuk, Deze draai ik met mijn dochter graag. Voor haar best pittig, voor mij gewoon een geinig rondje.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik kom er ook nog geregeld. Vooral omdat er nu de enige afdaling is waar ik fietsend binnen een kwartiertje kan zijn.

Naar ga je echt menen dat je dat rondje op Zuid geinig vind? :lol:
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Dice Oldskool schreef: zo 1 maart 2020, 16:59 Ik kom er ook nog geregeld. Vooral omdat er nu de enige afdaling is waar ik fietsend binnen een kwartiertje kan zijn.

Naar ga je echt menen dat je dat rondje op Zuid geinig vind? :lol:
Met mijn dochter wel, ja.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Iemand een idee hoe de boel erbij ligt? Ik wil morgen graag mijn nieuwe fiets uitlaten.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Vandaag het stuk vanaf het bushokje tot aan het Kipp'nboertje gereden, in het eerste stil ligt nu een nieuw strik singletrack, moet nog wel ingereden worden, maar verder is het te rijden. De rest was goed te doen, een paar plasjes.

Wel zag ik dat iets verderop een heel stuk bos was gekapt en dat er twee mensen met de fiets in de hand tegen de richting van de route liepen. Geen idee of daar nog singletracks liggen, of dat die door de bosbouw compleet weg zijn...
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
een_andere_naam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 6 mei 2021, 10:54

Ha iedereen, ik zie dat dit draadje niet super actief is, maar ik wil het graag even melden:

In de buurt van de kippenboerderij ligt er nu een omgevallen boom (misschien door de wind van gisteren?) over het pad.opgelost Je fiets er overheen tillen is niet veel moeite, maar mogelijk handig om te weten ;) Je zal em van een afstandje al we zien dus het is niet direct een gevaar, maar bij deze weet je het!

Ook even een vraag voor deze route:
Is er ergens online bekend wanneer die skipiste open is voor fietsers? Gisteren wilden we er graag een rondje over fietsen, maar helaas was het hek gesloten. Op het bord staat dat het open is tussen 9:00-17:00, maar dat was dus helaas niet het geval.
Laatst gewijzigd door een_andere_naam op vr 7 mei 2021, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Er is nogal wat discussie over de opening van die track, is ook te lezen op de Facebook pagina van deze route.

Als die open is heb je geluk, en anders niet. :P

Daarnaast wordt er zo nu en dan ook aan de tracks gewerkt, en dan gaat meestal het hek dicht volgens mij
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
een_andere_naam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 6 mei 2021, 10:54

Bedoel je dat de hele route gesloten is of alleen die ski piste?

Zelf heb ik geen Facebook, en ik mag de comments daar niet openen, en (ik denk?) alleen de posts van de pagina zelf zien. Ik kan zien dat er in Februari gevraagd is daar niet te fietsen, maar we zijn nu 3 maanden verder, wat zou nu de reden zijn om daar niet te fietsen?

Als het niet de bedoeling is ga ik er zeker niet meer heen, ik snap dat een route onderhouden veel werk is en ookal ben ik begonnen met MTB'en tijdens Covid, wil ik niet 'een van die mensen' zijn die ongeveer alle buitensporten in NL terroriseren sinds afgelopen jaar :D .
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Alleen de ski-piste is dan afgesloten. De rest van de route is gewoon berijdbaar.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Rustig hier, voor toch wel een leuk rondje :-q

Al weer een tijdje geleden sinds bezoek
(volledig rondje op video hier https://www.youtube.com/watch?v=lxaHZqY-iOg )

Hoe ligt het er momenteel bij?
Plaats reactie