Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Ray Duijn
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 09:11
Mijn mountainbike: Specialized Pitch 650B

Nou Lars ik ga er niet sneller van door de bocht hoor , ik kan de lijn niet meer volgen haha.
Als ik ergens nog wat tijd weet te vinden laat ik het hier wel weten.
Vooralsnog ben ik morgen in een ander deel van spaarnwoude.
Maar Panevino als ik jou was zou ik sowieso gaan hoor !!!
1 tip als je bovenaan komt bij de beklimming bij snowplanet , het uitkijkpunt links passeren , klein gruisbochtje naar rechts , afdaling in het bos , bij een splitsing van de track in dat stukje bos in de afdaling is de linkertrack de vaste track en de rechter is een jump van 60cm. Pas op de landingszone van de jump loopt schuin af in de breedte richting een berkenboompje ;) Daarna krijg je onderaan een snelle kombocht , stukje klimmen , pad rechtdoor oversteken en dan begin je na 150m. aan de voormalige rode klim oftewel de 3e !!! klim richting het uitkijkpunt bij snowplanet. Bovenaan bij het bergje gruis meteen links aan houden en dus niet langs het hek en over de oude trap , zodat de bocht naar het bos onderaan vervolgens goed aansluit. Nog 2 kleine oversteekjes , stukje bos en bovenaan achter de schijven dus rechtdoor he ? :) Naar beneden et voila le finish !!!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier het plaatje dan maar voor iedereen:

Afbeelding
Ray Duijn
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 09:11
Mijn mountainbike: Specialized Pitch 650B

Dit plaatje had ik vorig jaar al geplaatst , maar het blijft voor sommigen toch onduidelijk : uitprinten , meenemen en bekijken als je twijfelt. Veel plezier iedereen !!!
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Gisteren hier na lange tijd weer eens gereden. De nieuwe lussen zijn een erg mooie aanvulling op de route, hulde voor de mannen/vrouwen die dit mogelijk hebben gemaakt. De route was goed te volgen, op twee plekken zou nog een bordje geplaatst kunnen worden maar verder geen problemen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ray Duijn schreef:Het is toch redelijk duidelijk en logisch op een paar puntjes na.
Om een eind aan jullie twijfel te maken , geen gpx , maar een old style kaart.
1 afbeelding van de gehele route en 1 afbeelding van het nieuwe gedeelte in de route.
De gele pijlen op het nieuwe gedeelte geven de rijrichting aan.
Graag gedaan !!! :D
Afbeelding
Het kaartje is toch echt geüpdate nu ;)
Banzai
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 16 november 2008, 20:48

Hey, is die afdaling bij de "grote" uitkijktoren weggehaald?
Ray Duijn
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 09:11
Mijn mountainbike: Specialized Pitch 650B

Aha ik zie het haha .... tsja even met andere dingen bezig geweest de laatste tijd.
Zal ik snel maar weer eens gaan ?!
Ik kan mij niet voorstellen dat deze laatste uitbreiding een toevoeging van waarde is.
Op strava iets aanmaken als : de braamstruiksectie ? :lol:
Laat ze nou eens een degelijke bewegwijzering plaatsen voor mensen van buitenaf.
Lukt ze niet , al 10 jaar niet !!!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand nog geweest na de regen van maandag?

Zal nu wel weer blubber liggen?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Ik ben dinsdagavond geweest, met de modder valt het heel erg mee. Een plasje her en der maar verder niets. De overhangende bramenstruiken is wel even een dingetje. Na één ronde zat ik vol met schrammen en krassen en heb ik het maar bij één rondje gehouden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klopte precies zoals je zei.
Ook wat betreft de krassen.
Helaas zelf ook maar bij 1 rondje gehouden omdat ik OTB ging op de afdaling vanaf de uitzichttoren naar het asfalt, raakte in een geultje.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Oei dat is minder. Ja dat geultje is ff tricky, beste is er gewoon in te blijven rijden ipv eruit proberen te komen. Maar ja, daar heb jij niets meer aan :-)
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Rayb81 schreef:Klopte precies zoals je zei.
Ook wat betreft de krassen.
Helaas zelf ook maar bij 1 rondje gehouden omdat ik OTB ging op de afdaling vanaf de uitzichttoren naar het asfalt, raakte in een geultje.
Daar is tegenwoordig toch een andere afdaling voor gekomen?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja dat zou het beste zijn idd, maar normaal vermijd ik dat geultje, snap het verder ook niet.

Laatste stukje van deze afdaling zit er gewoon nog in.
v_schultinge

Toevallig van de week sinds jaren weer eens een rondje gedaan op dit parcours. Sommige stukken vond ik leuk, andere stukken niks aan. Ik denk dat dit parcours en ik gewoon nooit vriendjes zullen worden. De staat van het parcours was overigens wel heel goed.
Duert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 29 februari 2012, 13:37
Mijn mountainbike: Kona Stinky

Het is op t moment gewoon kurkdroog!

Even een heel ander vraagje: wat voor banden op wat voor druk rijden jullie mee? Ik merk namelijk dat ik echt een schurft heb aan die stukken offcamber met vers menggranulaat omdat mijn voorwiel alle kanten op wil (en dan ook voornamelijk horizontaal naar plat op mijn bek). Hebben jullie daar ook last van?
Plaats reactie