Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sickbassix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 15:39

Top! Dank je wel, dan heb ik het meeste wel kosher gereden, maar alleen oostelijk van skiworld was ik de weg kwijt en nam andere klim routes naar de top.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dat is toch een wat oudere op die links?

Ik had altijd dit plaatje op mijn mobiel toen ik het nog niet goed kende. Kwam goed van pas de eerste keren want het kan een doolhoof zijn op enkele plekken ja.

Afbeelding
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Is het parcours inmiddels beter bestand tegen water ?

Weet iemand misschien iets in de buurt om naar uit te wijken ? (Zandvoort helemaal dicht ?)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Bikeparkt was maandag redelijk, parcours deels drama, deels ok. Maar met de stortvloed vandaag vrees ik dat het kansloos is deze week.

Schoorl was top vandaag! Zandvoort is dicht. Noordwijk zal ook prima zijn ondanks regen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Twiske Zanddijk route is goed begaanbaar denk ik met al die zandgrond, maar niet echt de moeite waard.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik las op FB verontrustende berichten over de Strong Viking run die hier heeft plaatsgevonden.... :(( Hopelijk valt het nog mee.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Las het ja. Balen. Zo erg kan het toch niet 'verpest' zijn?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Blijkbaar hebben ze dus die run grotendeels over het mtb parcours laten gaan. Het zal dus niet een enkel plekje zijn. Misschien dat iemand anders hier wat meer info over heeft. Het is natuurlijk te triest voor woorden dat zo een commerciele onderneming het werk, die gedurende een aantal jaar is neergelegd door vrijwilligers, in 1 dag teniet weet te doen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dit is toch al vaker voorgekomen en door de Vikingrun organisatie gefixed?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Is niet de eerste keer. Volgens mij is de organisatie van die run er ook al eens op aangesproken - en het zou door een grondwerkbedrijf toen weer hersteld worden. Maar mogelijk laat mijn geheugen me in de steek.

Ik vermoed dat MTB Spaarnwoude hier weinig aan kan doen, en dat ze geen stem hebben in het al dan niet toegang verlenen tot het parcours.

Edit: baron62 heeft hetzelfde geheugen :)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Afbeelding

Zo zag de baan er op de kaart uit.

Ik begreep wel dat het recreatieschap Spaarnwoude (beheerder) de laatste jaren uit een diep financieel dal is gekropen, mede door het beschikbaar stellen van het recreatiegebied voor dit soort activiteiten. Dus ik vrees dat de verantwoordelijkheid ook bij dit recreatieschap ligt.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Verbieden dit soort zogenaamd stoere/sportieve evenementen.
Gaat deze organisatie alle schade vergoeden die ze achter hebben gelaten??

Ik snap er niks van waarom ze al die moddermonsters over het MTB parcours laten lopen :~
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Als ik de jaarrekening van het Recreatieschap Spaarnwoude 2018 lees, dan wordt een belangrijk deel van de opbrengsten gebruikt om de door evenementen aangebrachte schade te herstellen (https://gemeentebestuur.haarlem.nl/best ... oude-2.pdf):
Diverse evenementenaanbod: het afgelopen jaar is een breed scala aan sporten muziekevenementen geweest, zoals Vliegende vrienden van Amstel live, het culturele festival Keltfest, stoere runs door de modder en dancefestivals. In totaal zijn er 15 unieke festivals geweest, verdeeld over 23 festivaldagen. De festivals trokken 431.000 bezoekers. De meeste evenementen waren in het deelgebied Oostenbroek, rondom de uitzichtheuvel. Andere ontwikkelingen zijn het verbeteren van het evenemententerrein Oostenbroek; de inkomsten uit evenementen worden voor een deel direct terug-geïnvesteerd voor het optimaliseren van het gebied. Denk aan drainage van parkeervelden, zodat na evenementen het terrein sneller weer bruikbaar is voor de recreant.
Helaas noemen ze naast de festivalsdagen niet de afsluitingsdagen van het gebied voor "de recreant". Volgens mij is dat zo een 10 dagen per uniek festival (een week van te voren en 3 dagen erna). Gelukkig niet alleen in Spaarnwoude: Mistery Land is op de MTB route Hoofddorp.
Evenementen blijven een belangrijke bron van inkomsten waar nog steeds groei in zit.
Bij de highlights in het verslag worden de evenementen ook als eerste genoemd als iets waar ze trots op zijn.

MTB, mountainbike of zelfs ATB (anders dan in resultaATBestemming) komt in het heel document niet voor. Investeringen in fietsvoorzieningen staat onder 'verhardingen'.

Kortom, MTB is niet in beeld bij het recreatieschap. Anders zouden ze in hun 111 blz. dikke jaarverslag verslag doen van hun acties.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Was het niet zo dat er vorig jaar ook afspraken mbt het herstel van de schade waren gemaakt? Uiteindelijk gebeurde er wel wat maar hebben de vrijwilligers er zelf ook nog behoorlijk wat aan moeten doen.

Ik las nu wel een bericht op FB waarin stond dat ze om tafel gaan om te kijken hoe ze dit in de toekomst kunnen voorkomen.
Plaats reactie