Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Victor1977 schreef: di 15 oktober 2019, 09:40 Blijkbaar hebben ze dus die run grotendeels over het mtb parcours laten gaan. Het zal dus niet een enkel plekje zijn. Misschien dat iemand anders hier wat meer info over heeft. Het is natuurlijk te triest voor woorden dat zo een commerciele onderneming het werk, die gedurende een aantal jaar is neergelegd door vrijwilligers, in 1 dag teniet weet te doen.
Dat is niet waar, een groot deel van de run ging NIET grotendeels over de route, het laatste deel echter wel. De organisatie van de Strong Viking zal in overleg met MTB Spaarnwoude de schade gaan herstellen. De pech was de regen in de week voorafgaand aan de run, vorig jaar lag het er allemaal stukken beter bij na de run.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Spook-E schreef: za 19 oktober 2019, 13:34
Victor1977 schreef: di 15 oktober 2019, 09:40 Blijkbaar hebben ze dus die run grotendeels over het mtb parcours laten gaan. Het zal dus niet een enkel plekje zijn. Misschien dat iemand anders hier wat meer info over heeft. Het is natuurlijk te triest voor woorden dat zo een commerciele onderneming het werk, die gedurende een aantal jaar is neergelegd door vrijwilligers, in 1 dag teniet weet te doen.
Dat is niet waar, een groot deel van de run ging NIET grotendeels over de route, het laatste deel echter wel. De organisatie van de Strong Viking zal in overleg met MTB Spaarnwoude de schade gaan herstellen. De pech was de regen in de week voorafgaand aan de run, vorig jaar lag het er allemaal stukken beter bij na de run.
Dan neem ik mijn woorden deels terug. Zoals ik al zei hoopte ik op wat meer info hierover. Het was ook een aanname op het eerste bericht van MTB noordwest waarin stond dat bijna het hele parcours onbegaanbaar zou zijn. Dank voor de opheldeering.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik ben wel benieuwd naar de situatie. Is er helemaal niet te rijden of is er een deel wat niet onbegaanbaar is? En hoe onbegaanbaar is onbegaanbaar? Ik bedoel, met nat weer is Spaarnwoude sowieso al lastig.

Zoveel vragen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Dat is sowieso het probleem. In het natte seizoen: veel modder. In het droge seizoen: afsluitingen vanwege festivals. Niet alleen de festivaldagen, maar hele perioden daarvoor en daarna. Als je dan ook nog dagen moet wachten op reparaties; wanneer kan je dan wel rijden op Spaarnwoude?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Dit jaar ben ik er tussen alle festivals door best vaak geweest dat er het mooi bij lag. Een paar keer waren ze bezig met iets op te bouwen voor een evenement of aan het afbouwen maar kon je wel gewoon fietsen. Ik heb wel steeds gecheckt of er iets was voordat ik ging. Niets zo irritant als voor niets komen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Waar check je dat dan?
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Willem Altes schreef: za 19 oktober 2019, 15:10 Waar check je dat dan?
Hier 😄
Duert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 29 februari 2012, 13:37
Mijn mountainbike: Kona Stinky

Wil niet heel lullig doen, maar ik snap niet waar iedereen zich nu zo druk om maakt. Het parcours ligt er niet heel veel beroerder bij dan normaal is rond deze tijd van het jaar. Het is dit seizoen alleen iets natter dan we gewend zijn en daar wordt het rijgemak niet beter van. Door de prut vraagt alleen iets meer geduld, doorzettingsvermogen en schoonmaakwerk.

En dan nog: kom op jongens, het is mountainbiken! Als je bang bent om door de prut te moeten fietsen dan is dit mijn inziens niet de juiste sport voor je, ga dan lekker baanwielrennen ofzo
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Met jouw fiets kun je inderdaad weinig anders zeggen :wink: :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Prut is voor veldrijders :-q (of voor MTB toertochtrijders van de oude generatie)
Mountainbikker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 14 augustus 2019, 14:09
Mijn mountainbike: Grand Canyon 7.0 AL

Duert schreef: di 22 oktober 2019, 18:01 Wil niet heel lullig doen, maar ik snap niet waar iedereen zich nu zo druk om maakt. Het parcours ligt er niet heel veel beroerder bij dan normaal is rond deze tijd van het jaar. Het is dit seizoen alleen iets natter dan we gewend zijn en daar wordt het rijgemak niet beter van. Door de prut vraagt alleen iets meer geduld, doorzettingsvermogen en schoonmaakwerk.

En dan nog: kom op jongens, het is mountainbiken! Als je bang bent om door de prut te moeten fietsen dan is dit mijn inziens niet de juiste sport voor je, ga dan lekker baanwielrennen ofzo
Ik ben het met je eens hoor! Kleine kanttekening: er is een stuk afgesloten nu en als je na het kunstwerk de route weer hervat gaat het eerste stukje wel maar daarna dat stuk wat normaal heel snel is tot die bocht naar links naar dat pad naast de weg en bomenrij toe is niet begaanbaar. Dat stukje zoog m'n fiets tot aan halverwege het wiel in de mud (29'')

Nu zandvoort dicht is blijft noordwijk of schoorl over in de buurt. Het lijkt me zo gaaf als er ergens in dat gebied bij middenduin (zand is top na regen) een mooie (winter) track zou zijn.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Duert schreef: di 22 oktober 2019, 18:01 Nu zandvoort dicht is blijft noordwijk of schoorl over in de buurt. Het lijkt me zo gaaf als er ergens in dat gebied bij middenduin (zand is top na regen) een mooie (winter) track zou zijn.
Dit is te merken trouwens qua drukte op Noordwijk....
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nou Spaarnwoude is idd volledig onbegaanbaar op het moment :o
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MVMVML schreef: ma 11 november 2019, 10:16 Nou Spaarnwoude is idd volledig onbegaanbaar op het moment :o
Jammer op zich. Maar....heb jij daar ook zo'n mooi videootje van gemaakt? :winkie:
Plaats reactie