Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: ma 11 november 2019, 11:02
MVMVML schreef: ma 11 november 2019, 10:16 Nou Spaarnwoude is idd volledig onbegaanbaar op het moment :o
Jammer op zich. Maar....heb jij daar ook zo'n mooi videootje van gemaakt? :winkie:
Nee niet echt. Heb wel wat beelden. Zal wel even wat door elkaar gooien zo om te laten zien hoe erg het daar nu is :winkie:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MVMVML schreef: ma 11 november 2019, 12:05
Wiel-Maat schreef: ma 11 november 2019, 11:02

Jammer op zich. Maar....heb jij daar ook zo'n mooi videootje van gemaakt? :winkie:
Nee niet echt. Heb wel wat beelden. Zal wel even wat door elkaar gooien zo om te laten zien hoe erg het daar nu is :winkie:
Ja thx, zo weet je dan iig waar je niet heen moet op dit moment. 8) Kan me gezien de samenstelling van grond aldaar ook wel voorstellen dat het nu niet echt goed begaanbaar is, maar het is altijd goed om daar een plaatje bij te hebben. ;)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: ma 11 november 2019, 11:02
MVMVML schreef: ma 11 november 2019, 10:16 Nou Spaarnwoude is idd volledig onbegaanbaar op het moment :o
Jammer op zich. Maar....heb jij daar ook zo'n mooi videootje van gemaakt? :winkie:
Check: echt niet te doen:

https://www.facebook.com/watch/?v=278946109669648
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Zo dan :o en ik dacht dat Zoetermeer er al moeilijk bij lag zaterdag.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Elvander schreef: ma 18 november 2019, 13:35 Zo dan :o en ik dacht dat Zoetermeer er al moeilijk bij lag zaterdag.
Nee, Zoetermeer is nat en blubberig, maar da's niets vergeleken bij Spaarnwoude momenteel :o
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Elvander schreef: ma 18 november 2019, 13:35 Zo dan :o en ik dacht dat Zoetermeer er al moeilijk bij lag zaterdag.
Voor winterse begrippen ligt Zoetermeer er op het moment fantastisch bij
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

MacReal schreef: ma 18 november 2019, 15:35
Elvander schreef: ma 18 november 2019, 13:35 Zo dan :o en ik dacht dat Zoetermeer er al moeilijk bij lag zaterdag.
Voor winterse begrippen ligt Zoetermeer er op het moment fantastisch bij
Ohw interessant.
Ik kom er niet zo vaak dus geen echte referentie, hiervoor 2x geweest voor jouw clinics.
De bult voor snowworld en de klimmen op het stuk waarvoor je over het rooster heen moet waren zaterdag niet te doen door de vette modder/klei die in de banden bleef zitten.
En dan had ik nog wel de grove high rollers eronder. Maat van me met Schwalbes cx banden had er helemaal moeite mee.

Ik ben de humusrijke modder wel gewend, die plakt niet zo, maar hier kon ik toch niet zo goed mee uit de voeten.
Het stuk "kleine heuvel" ging prima.

Ontopic blij dat we voor zoetermeer kozen en niet voor bergschenhoek :wink:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Elvander schreef: ma 18 november 2019, 15:49
MacReal schreef: ma 18 november 2019, 15:35

Voor winterse begrippen ligt Zoetermeer er op het moment fantastisch bij
Ohw interessant.
Ik kom er niet zo vaak dus geen echte referentie, hiervoor 2x geweest voor jouw clinics.
De bult voor snowworld en de klimmen op het stuk waarvoor je over het rooster heen moet waren zaterdag niet te doen door de vette modder/klei die in de banden bleef zitten.
En dan had ik nog wel de grove high rollers eronder. Maat van me met Schwalbes cx banden had er helemaal moeite mee.

Ik ben de humusrijke modder wel gewend, die plakt niet zo, maar hier kon ik toch niet zo goed mee uit de voeten.
Het stuk "kleine heuvel" ging prima.

Ontopic blij dat we voor zoetermeer kozen en niet voor bergschenhoek :wink:
De eerste klim bij Snowworld is inderdaad drama, maar dat is al heel snel. Er wordt nog wat gebrainstormd hoe we dat nu het beste aan kunnen pakken. Repack lijkt daar niet te blijven liggen...
De rest was prima!

Bergschenhoek was overigens ook perfect ;)

Spaarnwoude is aan de beelden van MVMVML te zien wel drama :-{
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Waar haal ik Bergschenhoek nou weer vandaan? :~
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Geen idee :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Elvander schreef: ma 18 november 2019, 16:18 Waar haal ik Bergschenhoek nou weer vandaan? :~
Past wel mooi in het Vuilnisbelt-met-klei-grond eroverheen rijtje :winkie:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MVMVML schreef: ma 18 november 2019, 13:27
Wiel-Maat schreef: ma 11 november 2019, 11:02

Jammer op zich. Maar....heb jij daar ook zo'n mooi videootje van gemaakt? :winkie:
Check: echt niet te doen:

https://www.facebook.com/watch/?v=278946109669648
:lol: ja da's een behoorlijke blubberbende idd.

Maar wel thx voor dit videoverslag....bikkels zijn jullie! :D :-q
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ziet er uit als Spaarnwoude in de herfst/winter. Ik fiets er al langer dan het merendeel van de bomen die er staan en kan me niet anders herinneren dan dat het zo was in een natte periode. Als je een reden zoekt om snel wat onderdelen te verslijten is het in die omstandigheden een prima parcours.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Van de Spaarnwoude Facebook pagina:

"Update Parcoursschade! Beste bikers, het is even stil geweest vanuit ons over het verloop van de ontstane
schade aan het parcours. Er is op de achtergrond wel genoeg gebeurd en dit willen we graag met jullie delen.
Zoals al aangegeven is Strong Viking voornemens de schade te laten herstellen. Ze zien het, net als wij allemaal, graag zo snel mogelijk hersteld worden.

Maar het is helaas niet zo simpel als gedacht. Daarom hebben we de hulp ingeroepen van Patrick Jansen van Tracks & Trails. Deze professional weet precies hoe je een goed MTB parcours maakt.
Afgelopen vrijdag hebben we een meeting gehad met hem, Strong Viking en MTB-Spaarnwoude. Alle drie de partijen zijn het eens dat we herstel en verduurzaming in een keer goed moeten aanpakken.
Daarbij heeft MTB Spaarnwoude de ambitie om het hele parcours te laten aanpakken.
Daarmee bedoelen we dat de route het hele jaar goed te rijden moet zijn, het voor een breder publiek toegankelijk is en nieuwe uitdagingen krijgt.

Op dit moment wordt alles uitgewerkt en zullen we hopelijk snel een beslissing kunnen nemen. Dit zal een keuze worden tussen het aanpakken van alleen de beschadigde stukken of het aanpakken van het hele parcours.
Jullie begrijpen wel dat we het liefst het hele parcours gaan upgraden, maar hier komen ook weer stevige kosten bij kijken. Dit ligt ter beoordeling bij diverse partijen.
Kortom, genoeg ontwikkelingen!
We streven er naar om in ieder geval voor het einde van het jaar een antwoord te hebben. Nog even geduld dus en vooralsnog raden we aan het parcours te mijden."


Ik vind dit een hele mooie ontwikkeling.
Ik zou het niet eens erg vinden als er een flowtrack komt, want de huidige track was altijd "pokke" zwaar, na 5 rondjes was je wel helemaal af :D

Een mooie track die grote delen van het jaar goed berijdbaar is, ik teken er wel voor.
Dan hoef ik ook minder vaak met de auto ergens heen te rijden, aangezien ik Spaarnwoude op de fiets kan doen.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik vind die steile stukjes altijd het mooiste van Spaarwoude. Dat maakt het parcours zo uniek. Het zal echt zonde zijn als deze delen komen te vervallen. Dan wordt het zo een duizend en één parcours waar heel Nederland al vol mee ligt.
Plaats reactie