Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Rayb81 schreef: zo 31 mei 2020, 17:23
Jurf schreef: zo 31 mei 2020, 11:35 en het toch wat bijzondere (lelijke) landschap
Dit is toch geen lelijk landschap?

Afbeelding
Vind ik ook. Vanaf daar echt mooi uitzicht. Er is van alles. Er is zelfs een stukje naaldbos, alsof je elders in het land bent op dat moment :)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Inderdaad een mint groene Scott Genius 940, en een zilver grijze Trek X-Caliber 9. :D

Clipje van vandaag: https://www.instagram.com/p/CA26cNPgkLz ... mrk6ektriv
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Tijgerhaai schreef: zo 31 mei 2020, 18:07 Inderdaad een mint groene Scott Genius 940, en een zilver grijze Trek X-Caliber 9. :D

Clipje van vandaag: https://www.instagram.com/p/CA26cNPgkLz ... mrk6ektriv
Goed gegokt dus qua fiets :)
Leuk filmpje, hij trapt mooi door op zijn Trekje.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hij doet mee in de LJC dus doorrijden kan hij wel. Eerste klim die wij doen rijd hij gewoon bij mij weg met een doorslaand achterwiel. Dus ik heb mijn klimles ook weer gehad vandaag. :winkie: Naar beneden win ik het nog van hem. “Omdat jij zwaarder bent” zegt hij dan. :-q

beter kwaliteit clipje: www.pinkbike.com/video/517686/
Laatst gewijzigd door Tijgerhaai op zo 31 mei 2020, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

@Ray81, als je zo kijkt inderdaad niet, de andere kant is mij te industrieel met alle industrie en zo.
Het is voor mij een klein half uur fietsen en ben misschien gewoon verwend/teveel eraan gewend.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jurf schreef: zo 31 mei 2020, 21:00 @Ray81, als je zo kijkt inderdaad niet, de andere kant is mij te industrieel met alle industrie en zo.
Het is voor mij een klein half uur fietsen en ben misschien gewoon verwend/teveel eraan gewend.
Je hebt gelijk hoor.
Heb deze foto jaren geleden eens genomen, verbaasde mij toen eigenlijk al hoe mooi het eruit zag zo op de foto, leek wel buitenland :D
Andere kant is idd niet veel, maar het dennenbos stukje is wel weer erg leuk.

Qua route is Spaarnwoude alleen een trainingsrondje voor mij, voor de rest heb ik er weinig lol aan.
Kom er ook nauwelijks.
Maar als je een mega zwaar rondje zoekt en technische uitdagingen dan is dit rondje zeker een topper.
Lekker afzien, vooral met deze temperaturen haha.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Kan iemand mij de "toevoeging/gedachte" vertellen van het mini zwarte lusje wat je krijgt nadat je voorbij de klimmuur bent gereden? Is het zwart omdat je daar brandnetels moet ontwijken of heeft het een andere rede?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Bij mijn weten zijn alle bordjes er zwart.
Het is nou niet bepaald een spannend stukje.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

chrisscross schreef: ma 1 juni 2020, 20:20 Kan iemand mij de "toevoeging/gedachte" vertellen van het mini zwarte lusje wat je krijgt nadat je voorbij de klimmuur bent gereden? Is het zwart omdat je daar brandnetels moet ontwijken of heeft het een andere rede?
Vroeger had je een zwarte en een rode route. Zwart was geloof ik standaard, rood de moeilijke/meer kilometers. Maar nu het opgeknapt wordt is het volgens mij één lus.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Geen NK vandaag/dit weekend, maar toch besloten richting Spaarnwoude te gaan. Ik had een paar bike maatjes zover gekregen om soort van mini wedstrijdje onderling te doen ;). Na 1 ronde verkennen en 3 rondes tegen racepace was het beste er wel weer vanaf. Blijft een mooi, maar intensief rondje (al moet ik zeggen dat ik niet super gecharmeerd ben van de nieuwe [*] kombochtjes) . Op het einde nog even in het bikepark gespeeld en oa ook 2 keer de red bananna trail gereden. Is een cool ding. Zou een mooie afdaling geweest zijn voor in het NK/3NCup parcours (en een zware klim terug naar boven).

Misschien moet ik hier vaker rijden....

[*]: Ik weet niet hoe nieuw die dingen precies zijn; de laatste keer dat ik er was was vorig jaar met de 3NationsCup).
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Noin schreef: za 6 juni 2020, 16:55 Geen NK vandaag/dit weekend, maar toch besloten richting Spaarnwoude te gaan. Ik had een paar bike maatjes zover gekregen om soort van mini wedstrijdje onderling te doen ;). Na 1 ronde verkennen en 3 rondes tegen racepace was het beste er wel weer vanaf. Blijft een mooi, maar intensief rondje (al moet ik zeggen dat ik niet super gecharmeerd ben van de nieuwe [*] kombochtjes) . Op het einde nog even in het bikepark gespeeld en oa ook 2 keer de red bananna trail gereden. Is een cool ding. Zou een mooie afdaling geweest zijn voor in het NK/3NCup parcours (en een zware klim terug naar boven).

Misschien moet ik hier vaker rijden....

[*]: Ik weet niet hoe nieuw die dingen precies zijn; de laatste keer dat ik er was was vorig jaar met de 3NationsCup).
Bedoel je die kombochtjes daar bij de uitkijktoren naar beneden? 4 achter elkaar ofzo. Op 1 of andere manier kom ik daar niet lekker in de flow zoals bedoeld is.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

chrisscross schreef: za 6 juni 2020, 21:42 Bedoel je die kombochtjes daar bij de uitkijktoren naar beneden? 4 achter elkaar ofzo. Op 1 of andere manier kom ik daar niet lekker in de flow zoals bedoeld is.
Jep. Hier hetzelfde. Misschien komt dat nog wel ofzo. Daarnaast vond ik de wat krappere switchbacks van te voren juist eigenlijk wel leuk :).
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Noin schreef: za 6 juni 2020, 22:40
chrisscross schreef: za 6 juni 2020, 21:42 Bedoel je die kombochtjes daar bij de uitkijktoren naar beneden? 4 achter elkaar ofzo. Op 1 of andere manier kom ik daar niet lekker in de flow zoals bedoeld is.
Jep. Hier hetzelfde. Misschien komt dat nog wel ofzo. Daarnaast vond ik de wat krappere switchbacks van te voren juist eigenlijk wel leuk :).
Die omhoog is top ja, lekker technisch. Niks aan veranderen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik rij met een hele stevige trailfully en vind de kommetjes op het eind juist wel grappig om vol in te rossen en zo wat te vertragen voor de bocht naar de klim.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik begrijp dat het parcours momenteel goed rijdbaar is? Volgens Strava was 14 november 2018 :o mijn laatste keer. Wordt weer eens tijd om de benen te testen.

Wil a.s. woensdag avond weer eens gaan, maar heb geen zin om door brandnetels, bramen of berenklauwen heen te moeten kappen.....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie