Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Tim_ schreef: do 29 april 2021, 14:54 De Mudmasters in Haarlemmermeer zijn bij het Haarlemmermeerse Bos, bij de 'Expo Haarlemmermeer', niet in Spaarnwoude. :-q
Dus dat heeft effect op de route Hoofddorp (het stuk dat na aanleg hoogspanningsleidingen nog niet helemaal op niveau is, maar toch al beter is dan een tijdje geleden).
Ik reed er laatst net na een regenbui en het was inderdaad een stukje voor mudmasters
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dan doe ik inmiddels toch wat goed op de fiets want ik heb er weinig last van :)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Mountainbikker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 14 augustus 2019, 14:09
Mijn mountainbike: Grand Canyon 7.0 AL

Vooral het eerste deel tot aan de 'uitgang van het bos' ter hoogte van de klimmuur is voor mij echt perfect. Ik geniet daar enorm. Ik kan m'n bocht techniek daar zo goed oefenen en merk dat per keer naar beneden ik nieuwe dingen leer prachtige upgrade!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Tim_ schreef: do 29 april 2021, 15:00 Ah ik zie het nu ook. Blijkbaar hoort het Haarlemmermeerse Bos ook bij Spaarnwoude. Dat is een mooi recept voor verwarring. :bier:
Een gedeelte van het haarlemmermeerse bos is onder hetzelfde beheer als spaarnwoude. Maar wees gerust de afstand tussen het haarlemmermeerse bos en spaarnwoude is voor de meeste mudmasters veels te ver haha
De_Veug
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 11:13

Ik lees overal dat de korte lus voor kinderen en beginners is, vond hem erg pittig (nou ben ik echt een beginnende beginner), maar voor mn kinderen van bijna 7 en 9 was het echt niet te doen! Desondanks, leuk stukje gereden en ik vind de route super mooi geworden!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Voor beginners zijn routes als Geestmerambacht, Twiske, park van Luna, en het Dijkgatbos meer geschikt. En als je het wil combineren met een cruise is de oorspronkelijke route van Texel ook nog wel leuk. (Alles na de vuurtoren zeker vergeten)
◼︎ Go round the outside.
De_Veug
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 11:13

Tijgerhaai schreef: do 13 mei 2021, 14:47 Voor beginners zijn routes als Geestmerambacht, Twiske, park van Luna, en het Dijkgatbos meer geschikt. En als je het wil combineren met een cruise is de oorspronkelijke route van Texel ook nog wel leuk. (Alles na de vuurtoren zeker vergeten)
Dank je voor de tips!
Meeste van wat je noemt is hier ook redelijk in de buurt. Alleen is Spaarnwoude nog geen 5 km van huis, iets voor de kids om naartoe te werken! 😎
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Voordeel als het vaker doet, het wordt van zelf makkelijker. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Vandaag ook op Spaarnwoude gereden.
Lag er perfect bij, met prachtig weer.
Niks van remsporen knippen of hobbels gemerkt.

Wat een heerlijk parcours !
Lekker klimmen, ik vindt m lekker technisch. (Wat is dat stukje door de bomen listig).
Sprongetjes worden ook interessant als je bij de eerste te ver landt.
Redelijk wat minder ervaren fietsers die het dan toch wat lastig hebben op dit rondje.

Prachtig !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

tiewrap schreef: do 13 mei 2021, 15:59 Vandaag ook op Spaarnwoude gereden.
Lag er perfect bij, met prachtig weer.
Niks van remsporen knippen of hobbels gemerkt.

Wat een heerlijk parcours !
Lekker klimmen, ik vindt m lekker technisch. (Wat is dat stukje door de bomen listig).
Sprongetjes worden ook interessant als je bij de eerste te ver landt.
Redelijk wat minder ervaren fietsers die het dan toch wat lastig hebben op dit rondje.

Prachtig !
Nog niet zo lang geleden kwam je nooit iemand tegen op Spaarnwoude. Ik mis het oude Spaarnwoude wel een beetje.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik vindt het heerlijk, voel ik me ook weer eens een mountainbike god.
Tussen de echte fietsers rijdt ik geen deuk in een pakkie boter. :lol:

Denk dat het overal gewoon drukker is geworden.
Ik betwijfel of veel fietsers er nu ineens vanwege de aanpassingen fietsen.

Ik had er geen last van.
Het enige waar ik me aan stoor is dat ze aan de kant vliegen, van mij mogen ze gewoon door fietsen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik was er vandaag ook. Eerste rondje veel andere deelnemers van alle niveaus en leeftijden tegengekomen. Rondje later helemaal niemand gezien. Best apart. Nou is het wel zo dat als mensen afsteken en jij niet dat je ze zo vier keer tegenkomt op een rondje. Maar het verschil was nu wel groot.

Wat ik wel een leuke ontwikkeling vind is dat het rond de start een stuk socialer is geworden. Ik heb sinds het nieuwe parcours open is meer aanspraak gehad met andere bikers dan in de afgelopen 25 jaar.
Laatst gewijzigd door Oli4k op do 13 mei 2021, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik was er ook even heen gefietst van Amsterdam en heb daarna een paar keer die zuidlus gedaan want die is wel leuk en het klimmen valt mee. Daarna op de uitkijk even stilgestaan en daar was een tiener een nare wond van zijn vriend aan het schoonmaken. Blijkbaar onderuit gegaan bij die jump omlaag. Ik had gelukkig een vloeibaar spuit pleister of wat het ook was (ooit van mijn zus gekregen omdat ik een keer naar gevallen was) in mijn rugtas dus dat er even op gespoten. Ja dat ging branden 😏. Maar gedurende dit kwamen er een hoop fietsers boven en voor ik het wist zaten er dik 10 man op de uitkijk heuvel. Dat was wel even raar om te zien maar ook gewoon gezellig.
Duert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 29 februari 2012, 13:37
Mijn mountainbike: Kona Stinky

Cycleintothewind schreef: do 13 mei 2021, 17:33
tiewrap schreef: do 13 mei 2021, 15:59 Vandaag ook op Spaarnwoude gereden.
Lag er perfect bij, met prachtig weer.
Niks van remsporen knippen of hobbels gemerkt.

Wat een heerlijk parcours !
Lekker klimmen, ik vindt m lekker technisch. (Wat is dat stukje door de bomen listig).
Sprongetjes worden ook interessant als je bij de eerste te ver landt.
Redelijk wat minder ervaren fietsers die het dan toch wat lastig hebben op dit rondje.

Prachtig !
Nog niet zo lang geleden kwam je nooit iemand tegen op Spaarnwoude. Ik mis het oude Spaarnwoude wel een beetje.
Zelfde hier hoor. Ik vind het enorm leuk dat het mountainbiken zo’n grote opmars maakt en de ‘gevestigde orde’ wat chiller tegenover de eclectische mix aan bikes en onderdelen lijkt te gaan staan, maar ik zit de hele dag al tussen de mensen. Als ik op het parcours ben is het ‘mijn’ tijd en kom ik het liefst zo min mogelijk mensen tegen :P

En wat mij opvalt aan de toename van bikers is dat er ook meer mensen, volgens mij veelal beginners, zonder helm een poging wagen. Het zal niet de eerste ambulance zijn die ik in Spaarnwoude moet bellen omdat er iemand een manoeuvre niet haalde. Missschien nog wel een idee voor hier: markeringspaaltjes, zoals bij Schoorl, zodat hulpdiensten weten waar ze moeten zijn in t geval van nood.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Duert schreef: vr 14 mei 2021, 19:21 Missschien nog wel een idee voor hier: markeringspaaltjes, zoals bij Schoorl, zodat hulpdiensten weten waar ze moeten zijn in t geval van nood.
Als met je GSM 112 belt, dan krijgen ze bij 112 je locatie gegevens
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 112-bellen
Plaats reactie