Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Willem Altes schreef: zo 16 mei 2021, 17:32 Inderdaad €27,50 per dagdeel voor dit:

Afbeelding

Dat moet beter kunnen.
Mag ik hem daarvoor ook gebruiken op het bikepark?
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

MVMVML schreef: ma 17 mei 2021, 08:58
Willem Altes schreef: zo 16 mei 2021, 17:32 Inderdaad €27,50 per dagdeel voor dit:

Afbeelding

Dat moet beter kunnen.
Mag ik hem daarvoor ook gebruiken op het bikepark?
Voor een 'manual to faceplant' :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BOSS schreef: zo 16 mei 2021, 17:23
mugged schreef: zo 16 mei 2021, 11:53 Een paal met daarop een waarschuwingsbord voor beginners heeft prioriteit denk ik, scheelt een hoop 112 meldingen :winkie: .

Gisteren weer gezin met huurfietsen van de switchback afdaling begeleid.

Ben vergeten te vragen waar de huurfietsen vandaan kwamen maar het was echt drama. Bouwmarkt kwaliteit, voorste snelspanners los, remmen niet goed afgesteld. En kinderen met te grote helmen op. Kennelijk van een lokale fietsenboer die een graantje wil meepikken.
In Velserbroek zit idd een dubieuze 'verhuurmaatschappij' in een rijtjeswoning die Decathlon fietsen van €200,- verhuurd voor € 27,50 per dagdeel...........grote kans dat de fietsen daar vandaan kwamen.

dussssss©
Man man :roll:
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Gister voor het eerst deze route gereden. Wat een vette route en gelijk een mooie vuurdoop voor mijn nieuwe fiets. Er zat één klim in waarvan ik echt ff goed moet bijkomen. Naar een uitkijktoren o.i.d. Route lag er mooi bij, maar wel wat blubberig op sommige stukken na al die regen van de afgelopen week. De twee drops nog maar even overgeslagen. Eerst wat meer vertouwen opbouwen.

Geen fietsen gezien van een dubieuze verhuurder overigens 8)

Zie in de comments hiervoor iets over GMA en TTF's. Wat zijn dit voor afkortingen?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

GMA = Geestmerambacht, route bij Langedijk.
TTF = Technical Trail Feature, een hindernis als bijvoorbeeld een drop.
◼︎ Go round the outside.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

vanavond nog even wat rondjes gedaan. Alles met granulaat was echt zeer goed te doen. Nieuwe /aangepaste stukken vond ik erg leuk, goed gemaakt! Op veel stukken zonder granulaat was het echt te blubberig, eigenlijk wel gevaarlijk glad, mn voorwiel was een paar keer flink weggegleden. Maar goed dat is ook wel te verwachten met dit weer. Persoonlijk vind ik de upgrade met granulaat zeker een plus!
De_Veug
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 11:13

mugged schreef: zo 16 mei 2021, 11:53 Een paal met daarop een waarschuwingsbord voor beginners heeft prioriteit denk ik, scheelt een hoop 112 meldingen :winkie: .
Misschien duidelijk maken dat de rood met witte stip route niet geschikt is voor kleine beginnende kinderen.... Ik heb mijn kinderen (6&9)meteen na het 1e slootje meteen van de route gestuurd, is echt nog niet geschikt voor ze! Wel met goed passende deksels! 😀
Duert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 29 februari 2012, 13:37
Mijn mountainbike: Kona Stinky

mugged schreef: zo 16 mei 2021, 11:53 Een paal met daarop een waarschuwingsbord voor beginners heeft prioriteit denk ik, scheelt een hoop 112 meldingen :winkie: .
Dan kom je helaas ook uit bij mensen die lijden aan het Dunning-Krüger effect :wink:


Gisteren een rondje gedaan, lag er echt super bij. Rond het slootje ondergeprutte benen, wat er de plas aan het eind van de afdaling uitkijkheuvel direct weer af spoelde :lol:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Pas maar op dat de Strongman Vikingen niet lezen dat het parcours blubberig is, dan lopen ze er volgende week overheen :P
Aram
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 11:44

Gisteren gereden, het was erg nat en naar mijn mening zijn de delen zonder granulaat (dus gewoon klei) dan bijna niet te rijden, echt spekglad.
Ben dus ook een paar keer onderuit gegaan.
Nu ben ik een beginnende rijder dus wellicht dat je met meer ervaring en een betere balans wel er normaal heen komt.
Als het droog is zal het wel een aardige baan zijn, maar niet een van mijn favorieten.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Nat is het inderdaad lastig, maar ook wel een kwestie van techniek.
Kom een keer terug als het een week droog is geweest, en je kent het niet terug.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Aram schreef: vr 28 mei 2021, 13:15 Gisteren gereden, het was erg nat en naar mijn mening zijn de delen zonder granulaat (dus gewoon klei) dan bijna niet te rijden, echt spekglad.
Ben dus ook een paar keer onderuit gegaan.
Nu ben ik een beginnende rijder dus wellicht dat je met meer ervaring en een betere balans wel er normaal heen komt.
Als het droog is zal het wel een aardige baan zijn, maar niet een van mijn favorieten.
Dit is je kans:

viewtopic.php?f=7&t=150995
De_Veug
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 11:13

Vanochtend voor het eerst een heel rondje gedaan (korte route), twee mensen tegen gekomen. De tweede helft (zonder granulaat) was qua modder hier en daar wel uitdagend maar dat probleem lost zich aankomende dagen vanzelf op! Van deur tot deur lekker een uur en 10 minuten onderweg geweest waarvan 36 minuten op het parcours.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

MVMVML schreef: zo 30 mei 2021, 07:23 Vandaag ff kijken 👌
En?
Plaats reactie