Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Een NK-waardig stukje flowtrack mogen ze van mij best in de route opnemen hoor. Als het originele karakter bewaard of verder uitgebouwd wordt lijkt me dat juist prima. Spaarnwoude is juist leuk omdat het van alles wat heeft, een paar extra features passen wel in dat plaatje.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Rayb81 schreef: di 28 januari 2020, 16:55 Zomer niet rijden, want festivals :D

En dan in het najaar zullen ze die vikingen er wel weer overheen laten lopen zo dat het weer vertrapt wordt :winkie:

Maar ben benieuwd, NK waardig klinkt niet als een makkie.
volgens mij hebben we deze upgrade te danken aan die Vikingen.
Hoop wel dat hij ook iets langer gaat worden, reden dat ik niet vaak meer in Spaarnwoude kom is dat hij slechts 6km is (als alles open is)
Als hij straks nog iets uitdagender is, (waar ik wel van uitga bij NK waardig) langer en te combineren met het bikepark (wat helaas niet meer zo is) is het zeker een plek waar ik wel weer vaker heen ga.

Tegen de tijd dat ze gaan (ver)bouwen wil ik ook wel graag helpen als vrijwilliger.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

NK parcours is volgens UCI regels 4Km. Dus 6 is al lux. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Tijgerhaai schreef: di 28 januari 2020, 21:20 NK parcours is volgens UCI regels 4Km. Dus 6 is al lux. :D

Dat is 4km die alleen door pro's te rijden is, tel daar nog 15km recreatieve route bij op en we hebben een mooie route :wink:
zou mooi zijn als ze die heuvel tegen het havengebied en bij Nauerna in de toekomst bij de route trekken, op die manier kan je iets neerleggen wat ook in het festival seizoen nog de moeite waard is om naar toe te gaan.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik ben de laatste die meer KM's in Noord-Holland tegenhoud. Dus kom maar op met die meuk. :-q Ik vind alles best. (maar Harry daar in tegen)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Die plankjes over het water zullen wel niet opnemen in het NK parcours. Het zijn overigens de stukjes waar ik met blubber (wat er dan ook op ligt) het meest bang ben om te gaan glijden. Als je de stukjes met die plankjes eruit haalt, dan is het krap 4 km.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mountainbiken is een zomersport, en van de zomer heb ik nergens nergens blubber gezien. Alleen geroken bij een collega toen ik vol gas de trap af dook. :winkie: In de natte periode is inderdaad blij dat ik glij. Zeker op boswielrenbandjes. Maar dat is op elke voormalige vuilstortplaats.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

IK ben bang dat jullie te hoge verwachtingen hebben hoor mannen. Je ziet nu toch ook vaak dat een parcours waar een wedstrijd gereden wordt tijdelijk uitgebreid word. Ze pakken een stuk grond erbij met wat extra kilometers. Na afloop van het evenement komen die extra lussen weer te vervallen. Wellicht wat extra rijlijnen langs de huidige route maar ik zal niet op echte uitbreiding rekenen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

chrisscross schreef: wo 29 januari 2020, 11:31 IK ben bang dat jullie te hoge verwachtingen hebben hoor mannen. Je ziet nu toch ook vaak dat een parcours waar een wedstrijd gereden wordt tijdelijk uitgebreid word. Ze pakken een stuk grond erbij met wat extra kilometers. Na afloop van het evenement komen die extra lussen weer te vervallen. Wellicht wat extra rijlijnen langs de huidige route maar ik zal niet op echte uitbreiding rekenen.

Stiekem hoop ik op een soort Beringen ;)
Maar dat er al wat gebeurt is natuurlijk al mooi, alhoewel de laatste tijd er elk jaar wel aanpassingen bij zijn gekomen.
Er ligt zelfs nog ergens een trail die wel is gebouwd maar uiteindelijk nooit in de route is opgenomen.
Was een best lang lusje van 500m, maar zal inmiddels al overwoekerd zijn.
Have fun!
Rinse.
Thijsje II
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 18:48

Is iemand hier de laatste weken nog wel eens geweest? Is er met een beetje fantasie (en wat kennis van hoe de route oorspronkelijk 'was') nog een beetje een leuk stukje te fietsen, bijv door wat stukken route te skippen en andere stukken dubbel te doen? Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Er hangen A4- tjes met een verzoek niet te rijden, omdat voor het NK gewerkt wordt
Ik heb geen idee of een NK in juni doorgaat.
Met rode linten zijn wijzigingen aangegeven. De nieuwe lijnen gaan soms tegenovergesteld aan de oude.
Het parcours is droog.
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Willem Altes schreef: di 7 april 2020, 20:46 Er hangen A4- tjes met een verzoek niet te rijden, omdat voor het NK gewerkt wordt
Ik heb geen idee of een NK in juni doorgaat.
Met rode linten zijn wijzigingen aangegeven. De nieuwe lijnen gaan soms tegenovergesteld aan de oude.
Het parcours is droog.
NK in juni is geannuleerd

https://mobile.facebook.com/pg/mtbspaar ... 2As%2AsH-R

Groet, Jan
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ze willen het nu van 10 t/m 12 juli 2020 organiseren. Dit alles vanuit de gedachte dat er vanaf 1 juni weer gebruik gemaakt kan worden van sportaccommodaties….
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik ben er vandaag geweest, het is voor mij een 15/20min fietsen.
Parcours was goed te rijden, maar heeft wel her en der wat nare ribbels/geulen van opgedroogde modder en veel los zand/gruis dus ook een beetje oppassen. Het is fijn wat in de buurt te hebben, maar Spaarnwoude is nooit mijn favoriet. Het mist wat flow dat zandvoort en de UHR wel hebben. Wel relatief technisch om echt goed te rijden.
Leuk: er zijn wat hupsjes her en der :-q

Wat me vandaag vooral op viel was dat het ook een soort retro revival op de paden was. Helaas vandaag 2x!! gezien dat de skills vaak ook nogal retro waren met bijbehorende valpartijen en uiteraard zonder helm :roll: waarbij voor 1 ook een ambulance nodig was.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Jurf schreef: wo 8 april 2020, 20:31 Ik ben er vandaag geweest, het is voor mij een 15/20min fietsen.
Parcours was goed te rijden, maar heeft wel her en der wat nare ribbels/geulen van opgedroogde modder en veel los zand/gruis dus ook een beetje oppassen. Het is fijn wat in de buurt te hebben, maar Spaarnwoude is nooit mijn favoriet. Het mist wat flow dat zandvoort en de UHR wel hebben. Wel relatief technisch om echt goed te rijden.
Leuk: er zijn wat hupsjes her en der :-q

Wat me vandaag vooral op viel was dat het ook een soort retro revival op de paden was. Helaas vandaag 2x!! gezien dat de skills vaak ook nogal retro waren met bijbehorende valpartijen en uiteraard zonder helm :roll: waarbij voor 1 ook een ambulance nodig was.
Normaliter vond ik het zo nu en dan juist en leuk uitdagend parcours. Zo jammer dat het er nu zo bij moet liggen. geulen ben ik geen liefhebber van.. Ooit een keer pech mee gehad en goed onderuit gegaan erdoor.

Ik neem aan dat het momenteel dus niet de moeite waard is om langs te gaan. Voor mij is het toch 45 min fietsen namelijk.
Plaats reactie