Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Horizontale salsa, die houden wij er in. :-q
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afgelopen week zat er een groepje te BBQen op dat grote grasveld wat het parcours oversteekt. Je reed dus gewoon echt door dat groepje heen. Ik kon er wel om lachen. :lol:
Het 2e rondje waren ze een klein stukje opgeschoven maar zaten nog wel vlak langs de rijlijn. :bier:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Lekker een vorkje mee prikken toch? :bier:
Gisteravond weer 2 rondjes gedaan met wat maatjes en was lekker rustig op de track.
Ook geen Salsa teams trouwens
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Over die '3 steile klimmen die elkaar kort opvolgen' ..... Ik heb op al mijn fietsen mijn versnellingen afgestemd op die klimmen. Met de tandwiel-verhouding waarmee ik daar nog goed bovenkom .... kan ik geheel Nederland fietsen: De Spaarnwoude-test, noem ik het :P
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Drie? Ik neem dan aan dat je met de derde na de lekkere lange kombocht dat pad omhoog naar de uitkijk/skiheuvel bedoeld. Die rij je toch wel fluitend op? Ga zo met mijn neefje die kant op, uitkijken dat hij mij niet op eens op een rondje zet. :winkie:

Ik ben trouwens ook even bezig met Trailforks. Vraag aan de locals. Wat zijn de gebruikelijke namen voor de stukken trail?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Net 2 rondjes gereden en dat ging soepel. maar geen 3e gedaan vanwege de drukte.
Nog nooit zoveel grote groepen als vandaag gezien. :o
Dan zo maar ff windsurfen :tong
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dan hoop ik maar dat de middaglichting rustiger is. Niet geheel onverwacht natuurlijk nu het meeste in de regio standje zandbak is.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

klopt, maar de matige route bewijzering, Salsa-ers langs /multi gebruik vd route en het toch wat bijzondere (lelijke) landschap zorgt dat het normaliter geen heel druk rondje is.
Fiets technisch wellicht zelfs ondergewaardeerd vandaar dat ik dit gewoon niet gewend ben.
Deze menigte verwacht je meer bij de Bergweg bij Amerongen/Leersum.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Tijgerhaai schreef: zo 31 mei 2020, 10:49 Drie? Ik neem dan aan dat je met de derde na de lekkere lange kombocht dat pad omhoog naar de uitkijk/skiheuvel bedoeld. Die rij je toch wel fluitend op? Ga zo met mijn neefje die kant op, uitkijken dat hij mij niet op eens op een rondje zet. :winkie:

Ik ben trouwens ook even bezig met Trailforks. Vraag aan de locals. Wat zijn de gebruikelijke namen voor de stukken trail?
Fluitend? Ik ga nergens fluitend omhoog en zeker niet daar. Denk dat het komt omdat je net ervoor die andere 2 hebt gehad en dan snel een afdaling waardoor je amper op adem komt.

Ik ga later op debmiddag ook even kijken. Helaas ben ik niet bekend met de benamingen behalve datgene wat je achteraf op strava ziet langskomen. Wel leuk dat je ermee bezig bent.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Heb nog een ander lijntje uitstaan. Komt goed. (Men is bezig met wat veranderingen) Later dus goed het lusje op het net. Heb je die paaltjes ook niet meer nodig.
◼︎ Go round the outside.
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

Vandaag voor het eerst een rondje hier gedaan en wat een feest! Was inderdaad wel wat druk met een hoop groepen maar op de trails zelf viel het erg mee. Ook nog best technisch met een aantal mooie afdalingen en jumps, volgende keer de fully mee..
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

In t weekend na 3 uur is het heel rustig. Gisteren 2 anderen gezien.

De hele grasvallei vol met veelal mediterrane gezinnen. Heel gezellig, kreeg paar keer hapjes aangeboden en lekkere arabische loungemuziek uit de speakers :winkie: . Heb je niet op andere routes!!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Geen drukte gezien. Het was gezellig naar mijn maatstaf. Met mijn neefje ook even de meest linker DH trail mee genomen. Leuke kombochten volgens hem. Inderdaad wel leuk lijntje, maar zeker geen snelle tijd neer gezet. (Mijn scherpte was er wel weer af) De Jos Binkies waren in de aanbieding zeker? Lagen een hoop “servetjes” 💩
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jurf schreef: zo 31 mei 2020, 11:35 en het toch wat bijzondere (lelijke) landschap
Dit is toch geen lelijk landschap?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Tijgerhaai schreef: zo 31 mei 2020, 17:08 Geen drukte gezien. Het was gezellig naar mijn maatstaf. Met mijn neefje ook even de meest linker DH trail mee genomen. Leuke kombochten volgens hem. Inderdaad wel leuk lijntje, maar zeker geen snelle tijd neer gezet. (Mijn scherpte was er wel weer af) De Jos Binkies waren in de aanbieding zeker? Lagen een hoop “servetjes” 💩
Volgens mij stonden jullie op een gegeven moment naast me bij de auto toen ik even een pauze nam. Had je een Scott (leek een genius)?

Ik heb me ook vermaakt. Prachtig weer en het ging iets beter dan vorige keer. Ik blijf die eerste 2 afdalingen meteen bij het begin het leukst vinden. Niks kombochtjes gewoon raw naar beneden. Je ziet dat het er ook steeds iets anders bij ligt.

Bij het weggaan nog autopech maar met hulp van een jongeman met een Santa Cruz die ook net weg ging heb ik de auto toch nog kunnen starten om vervolgens met 3.5 cilinders thuis te komen.
Plaats reactie