Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

funride schreef: di 26 november 2019, 22:04 ..., het is niet echt een rondje waar je als beginner even een lekker stukje gaat fietsen. ...
Dat ontken ik ook niet, het is zeker een uitdagend rondje. En dat zal het vast wel blijven. Alles wat er in zit is uitdagend, maar niet 'gevaarlijk'.

Inderdaad kun je nat worden :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik ben benieuwd wat Patrick Jansen met deze ondergrond kan aanvangen.
Ik weet niet of hij eerder met dit soort grond heeft gewerkt, ik ken hem alleen maar van de bosparcoursen.
Volgens mij is hij recent betrokken geweest bij de VAM-berg. https://www.facebook.com/10000312349899 ... 17?sfns=mo Daar is veel granulaat gebruikt. Ook in Almere (Braambergen) is dat gedaan. Daar is het wel een smal spoortje geworden. Bij natte bodem, moet je precies sturen.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: di 26 november 2019, 22:56 Alles wat er in zit is uitdagend, maar niet 'gevaarlijk'.
Het woord gevaarlijk heb ik ook nergens gelezen hier.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Willem Altes schreef: di 26 november 2019, 23:11
Ik ben benieuwd wat Patrick Jansen met deze ondergrond kan aanvangen.
Ik weet niet of hij eerder met dit soort grond heeft gewerkt, ik ken hem alleen maar van de bosparcoursen.
Volgens mij is hij recent betrokken geweest bij de VAM-berg. https://www.facebook.com/10000312349899 ... 17?sfns=mo Daar is veel granulaat gebruikt. Ook in Almere (Braambergen) is dat gedaan. Daar is het wel een smal spoortje geworden. Bij natte bodem, moet je precies sturen.
St. Pietersberg heeft hij ook gedaan, geen afvalberg maar lijkt qua ondergrond wel op Spaarnwoude, dit vind ik wel echt een hele leuke route geworden.
VAM berg spreekt me dan totaal niet aan als ik het zo zie, ben er nog niet geweest dus kan het niet goed beoordelen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

funride schreef: di 26 november 2019, 23:22
Lars TB schreef: di 26 november 2019, 22:56 Alles wat er in zit is uitdagend, maar niet 'gevaarlijk'.
Het woord gevaarlijk heb ik ook nergens gelezen hier.
Pffft... En dan zeggen ze dat ik moeilijk doe :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: di 26 november 2019, 23:46
funride schreef: di 26 november 2019, 23:22

Het woord gevaarlijk heb ik ook nergens gelezen hier.
Pffft... En dan zeggen ze dat ik moeilijk doe :roll:
het is je vergeven, als je in elk topic op dit forum een reactie moet plaatsen haal je vast wel eens wat dingen door elkaar. :wink:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

funride schreef: di 26 november 2019, 21:21
Lars TB schreef: di 26 november 2019, 11:11 Het huidige parcours is toch ook voor iedereen geschikt?
Probleem waar je tegen aanloopt is dat de leeflaag slechts 50cm is en je hier eigenlijk niet in mag graven. Waterputten en verkantingen etc zal dus een lastig verhaal worden.
Dat is in Zoetermeer hetzelfde. Vuilnisbelt waar een halve meter klei overheen geflikkerd is en er mag dus niet in gegraven worden noch mogen er palen in geslagen worden omdat je dan onder de kleilaag komt.

Vroegah haalden ze er zelfs gas uit vanwege het rottingsproces eronder. Her en der zie je nog van die aftappunten en putten en daarbij dan ook groots AFBLIJVEN GEEN OPEN VUUR :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

funride schreef: di 26 november 2019, 23:58
Lars TB schreef: di 26 november 2019, 23:46

Pffft... En dan zeggen ze dat ik moeilijk doe :roll:
het is je vergeven, als je in elk topic op dit forum een reactie moet plaatsen haal je vast wel eens wat dingen door elkaar. :wink:
Het kan zijn dat ik af en toe niet duidelijk genoeg ben en mensen mij woorden in de mond gaan leggen. Maar in jouw geval begrijp ik nu helemaal niet meer waar je op doelt... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

.....graag rode bananen paadje als optie in het XC rondje :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dat is toch wel 1 van de (Of het) mooiste paadjes van Nederland :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

tiewrap schreef: wo 27 november 2019, 16:00 Dat is toch wel 1 van de (Of het) mooiste paadjes van Nederland :-q
Het is vooral een on-Nederlands paadje en die zijn hier zeldzaam, zou ik graag meer van zien :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rayb81 schreef: di 26 november 2019, 01:46 Van de Spaarnwoude Facebook pagina:

”, het voor een breder publiek toegankelijk is en nieuwe uitdagingen krijgt.."

Ik vind dit een hele mooie ontwikkeling.
Totaal mee ons eens.

Als we onze sport naar een hoger plan willen tillen moeten we per vandaag stoppen met alle parcours geschikt maken voor een breed publiek. De term ’breed publiek’ is ambtenarentaal. Ambtenaren hebben bedacht dat als iets voor een breed publiek toegankelijk is dan steken we er pas geldt.
Juist de vuilnisparcours kunnen zich onderscheiden van de UHR Trails door iets bijzonders te bieden. Voorbeeld: Laat de rockgarden van Papendal niet in zijn eentje wegkwijnen maar maak er een standaard van.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Jurriaan schreef: wo 27 november 2019, 16:45
Rayb81 schreef: di 26 november 2019, 01:46 Van de Spaarnwoude Facebook pagina:

”, het voor een breder publiek toegankelijk is en nieuwe uitdagingen krijgt.."

Ik vind dit een hele mooie ontwikkeling.
Totaal mee ons eens.

Als we onze sport naar een hoger plan willen tillen moeten we per vandaag stoppen met alle parcours geschikt maken voor een breed publiek. De term ’breed publiek’ is ambtenarentaal. Ambtenaren hebben bedacht dat als iets voor een breed publiek toegankelijk is dan steken we er pas geldt.
Juist de vuilnisparcours kunnen zich onderscheiden van de UHR Trails door iets bijzonders te bieden. Voorbeeld: Laat de rockgarden van Papendal niet in zijn eentje wegkwijnen maar maak er een standaard van.
Er is natuurlijk ook een reden dat de 3 nationscup onder ander in Spaarnwoude neerstrijkt.
waarschijnlijk omdat je er goed kan parkeren, het geen echt natuurgebied is zodat vergunningen wat makkelijker gaan.
Maar zeker ook wel omdat het geen doorsnee rondje is, je wil bij de profs (world cup deelnemers) echt wel een rondje waar ze verschil op kunnen maken.
Ga je er straks een UHR folwtrail walhalla van maken is het denk ik niet meer interessant voor dit soort competities.

Aan de andere kant is dit momenteel het enige rondje in Noord Holland waar je wat mee kan doen, Schoorl zit al jaren gevangen in rechtszaken en Zandvoort gaat (voorlopig) dicht.
Met die wetenschap snap ik wel dat je hem voor een breder publiek toegankelijk wil maken, de mountainbike routes in NH zijn al op één hand te tellen.
Als je hier echt een goed te rijden route aanmaakt voor iedereen te rijden haal ke ook wel wat druk weg bij Schoorl en LV/HV.

zou niet direct mijn voorkeur hebben maar snap het wel als ze hier voor kiezen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Volgens mij is er nog zoiets als ‘t Twiske, Heerhugowaard, Langedijk en zelfs Amsterdam heeft haar eigen route.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Jurriaan schreef: wo 27 november 2019, 17:59 Volgens mij is er nog zoiets als ‘t Twiske, Heerhugowaard, Langedijk en zelfs Amsterdam heeft haar eigen route.
Amsterdam? Waarom ken ik die dan niet, of bedoel je iets van 50 a 100 meter aan paadjes ergens in een park. Hopelijk maak je me niet blij met een dooie mus nu :D
Plaats reactie