Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Willem Altes schreef: za 15 mei 2021, 18:36
Duert schreef: vr 14 mei 2021, 19:21 Missschien nog wel een idee voor hier: markeringspaaltjes, zoals bij Schoorl, zodat hulpdiensten weten waar ze moeten zijn in t geval van nood.
Als met je GSM 112 belt, dan krijgen ze bij 112 je locatie gegevens
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 112-bellen
Klopt, maar dan moet je wel weten wat de snelste/slimste route naar die locatie is. Paalnummers staan in de digitale kaart van de brandweer (en andere hulpdiensten) die daarmee de kortste weg kan kiezen. Hier @UHR werkt dit prima (zelf getest ........ 😳🥺🚒🚑).
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Een paal met daarop een waarschuwingsbord voor beginners heeft prioriteit denk ik, scheelt een hoop 112 meldingen :winkie: .

Gisteren weer gezin met huurfietsen van de switchback afdaling begeleid.

Ben vergeten te vragen waar de huurfietsen vandaan kwamen maar het was echt drama. Bouwmarkt kwaliteit, voorste snelspanners los, remmen niet goed afgesteld. En kinderen met te grote helmen op. Kennelijk van een lokale fietsenboer die een graantje wil meepikken.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1312
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

mugged schreef: zo 16 mei 2021, 11:53 Een paal met daarop een waarschuwingsbord voor beginners heeft prioriteit denk ik, scheelt een hoop 112 meldingen :winkie: .

Gisteren weer gezin met huurfietsen van de switchback afdaling begeleid.

Ben vergeten te vragen waar de huurfietsen vandaan kwamen maar het was echt drama. Bouwmarkt kwaliteit, voorste snelspanners los, remmen niet goed afgesteld. En kinderen met te grote helmen op. Kennelijk van een lokale fietsenboer die een graantje wil meepikken.
In Velserbroek zit idd een dubieuze 'verhuurmaatschappij' in een rijtjeswoning die Decathlon fietsen van €200,- verhuurd voor € 27,50 per dagdeel...........grote kans dat de fietsen daar vandaan kwamen.

dussssss©
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Inderdaad €27,50 per dagdeel voor dit:

Afbeelding

Dat moet beter kunnen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als je levensmoe bent. :~
◼︎ Go round the outside.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Yep dat zijn ze! Kijk dat je dit soort fietsen verhuurd is één ding, ik de k dat ze het nog geen maand volhouden. Maar dat je kinderen met een los voorwiel, remhendels waar ze niet bij kunnen en een volwassenen helm op pad stuurt is gewoon schandalig.
Duert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 29 februari 2012, 13:37
Mijn mountainbike: Kona Stinky

Willem Altes schreef: za 15 mei 2021, 18:36
Duert schreef: vr 14 mei 2021, 19:21 Missschien nog wel een idee voor hier: markeringspaaltjes, zoals bij Schoorl, zodat hulpdiensten weten waar ze moeten zijn in t geval van nood.
Als met je GSM 112 belt, dan krijgen ze bij 112 je locatie gegevens
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 112-bellen
O hip! Ik wist dat ze met een systeem hiervoor bezig waren, maar niet dat het systeem al zo ver was zegt de soort van arts-assistent die bijna wekelijks de meldkamer ambulance aan de lijn heeft :lol:
Duert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 29 februari 2012, 13:37
Mijn mountainbike: Kona Stinky

mugged schreef: zo 16 mei 2021, 17:37 Yep dat zijn ze! Kijk dat je dit soort fietsen verhuurd is één ding, ik de k dat ze het nog geen maand volhouden. Maar dat je kinderen met een los voorwiel, remhendels waar ze niet bij kunnen en een volwassenen helm op pad stuurt is gewoon schandalig.
Maand is genoeg om er een winstmarge uit te halen met deze prijzen. Klein beetje onderhoud met behulp van jouwbuis, als t echt beroerd wordt van 2 fietsen 1 maken en je kunt er zo een aardige cent uit slaan. Veiligheid is geen gedoe, want het is allemaal huren op eigen risico
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als ik een setje banden en zadel haal ben ik meer geld kwijt. Fiets van vier ruggen onder je kont voor de verhuur is inderdaad wat overdreven, maar je kan ook door slaan.
◼︎ Go round the outside.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Duert schreef: zo 16 mei 2021, 17:58
mugged schreef: zo 16 mei 2021, 17:37 Yep dat zijn ze! Kijk dat je dit soort fietsen verhuurd is één ding, ik de k dat ze het nog geen maand volhouden. Maar dat je kinderen met een los voorwiel, remhendels waar ze niet bij kunnen en een volwassenen helm op pad stuurt is gewoon schandalig.
Maand is genoeg om er een winstmarge uit te halen met deze prijzen. Klein beetje onderhoud met behulp van jouwbuis, als t echt beroerd wordt van 2 fietsen 1 maken en je kunt er zo een aardige cent uit slaan. Veiligheid is geen gedoe, want het is allemaal huren op eigen risico
Eigen risico is leuk, maar er wordt wel verwacht dat je als verhuurder een gedegen fiets met professioneel advies verhuurd. Als de fietsen niet veilig zijn heb je toch echt een probleem als iemand daar letsel mee maakt. NL is gek geworden met van alles, maar dat hebben ze dan wettelijk nog wel aardig vast gelegd. ALS er wat gebeurd en diegene is niet zo dom om met een glad verhaal van de verhuurder weg gestuurd te worden, dan hangt ie echt wel behoorlijk!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bij een niet passende helm en een kind met hoofdletsel gaat het om forse bedragen (een leven lang inkomensderving vanwege hersenletsel).
Dan moet de verhuurder (en waarschijnlijk ook het slachtoffer, want een falliete boel keert niet uit) maar hopen dat de aansprakelijkheidsverzekering dit dekt.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dan kunnen ze maar beter de route nog een keer aanpassen naar wat makkelijkers als er met dit soort fietsen gereden wordt :wink:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Is al gebeurt jonguh:
Perfecte flow zonder al teveel obstakels of hoogteverschillen zoals elke BWR het graag mag zien.
Afbeelding

:bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik zag laatst ook zo’n gezin. Nam aan dat ze voor het hele gezin fietsen hadden gekocht bij de decathlon (vijf voor de prijs van één). Enige trail-etiquette hadden ze ook niet meegekregen. Denk nu dat dit ook klanten van die verhuurder geweest zullen zijn. Niet echt een goede ontwikkeling lijkt me.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Willem Altes schreef: zo 16 mei 2021, 19:59 Bij een niet passende helm en een kind met hoofdletsel gaat het om forse bedragen (een leven lang inkomensderving vanwege hersenletsel).
Dan moet de verhuurder (en waarschijnlijk ook het slachtoffer, want een falliete boel keert niet uit) maar hopen dat de aansprakelijkheidsverzekering dit dekt.
Ik denk dat je als bestuurder van een bv niet zomaar wegkomt met dit soort dingen in een faillissement en daar persoonlijk voor vervolgd wordt. Alleen ben ik heel erg bang dat ze zelf denken dat dat wel zo is....
Plaats reactie