Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Ik ben afgelopen zaterdag geweest en de trail lag er prima bij. Groen komt wel snel op met die regen, maar leverde nergens problemen op.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

erwin.burgers schreef: ma 8 juni 2020, 10:34 Ik begrijp dat het parcours momenteel goed rijdbaar is? Volgens Strava was 14 november 2018 :o mijn laatste keer. Wordt weer eens tijd om de benen te testen.

Wil a.s. woensdag avond weer eens gaan, maar heb geen zin om door brandnetels, bramen of berenklauwen heen te moeten kappen.....
Snoeischaar mee dan is in ieder geval je tweede rondje prikvrij :-q
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

mugged schreef: ma 8 juni 2020, 20:01
erwin.burgers schreef: ma 8 juni 2020, 10:34 Ik begrijp dat het parcours momenteel goed rijdbaar is? Volgens Strava was 14 november 2018 :o mijn laatste keer. Wordt weer eens tijd om de benen te testen.

Wil a.s. woensdag avond weer eens gaan, maar heb geen zin om door brandnetels, bramen of berenklauwen heen te moeten kappen.....
Snoeischaar mee dan is in ieder geval je tweede rondje prikvrij :-q
Euhh... ik heb momenteel al een ontplofte achtertuin. Dus als, en ik herhaal 'als', ik ooit een snoeischaar ter hand neem is dat omdat ik het pad naar de schuur waar mijn fiets in staat vrij moet maken :D
Me op een andere manier een keer nuttig maken op het parcours is daarentegen geen probleem :wink:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Gisteravond geweest. Wat is het toch een leuk maar ook pittig rondje.
Helaas pech bij een maatje voor de start waardoor we met wat fietsen ruilen, toch allemaal wat rondjes hebben kunnen fietsen.
Lekker druk ook met lesgroepen.
Geen last van planten vlak langs/over de route.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik was er ook voor het eerst afgelopen zaterdag met o.a. Noin en Mike en ik moet zeggen wat een pittig rondje. Er was een afzetlintje ergens maar weet niet waarom, alles lag er gewoon goed bij. Helaas had een ander maatje bij rockgarden stukjes (laat ik het maar noemen) een hamstringscheur opgelopen toen hij naar een lager plateau afdaalde voorwiel weggleed en in pedaal bleef hangen en overstrekte, 6-8 weken herstel. Na 4 rondjes waarvan 2 op hoog tempo echt wel gesloopt, de steile klimmetjes vallen zwaar voor een 80kg plusser.
Nog 2 keer flowlijn en 2 keer rode banaan trail gepakt, ook leuk. Van zo'n rode banaan achtige baan mogen er wel meer zijn (in het midden van het land het liefst). We zijn er gewoon ingedoken met de XC fietsjes alleen uitgang met gap tussen bomen vond ik wel lastig, laatste keer knokkel tegen boom geschaafd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

NelizRijn schreef: do 11 juni 2020, 16:27 Ik was er ook voor het eerst afgelopen zaterdag met o.a. Noin en Mike en ik moet zeggen wat een pittig rondje. Er was een afzetlintje ergens maar weet niet waarom, alles lag er gewoon goed bij. Helaas had een ander maatje bij rockgarden stukjes (laat ik het maar noemen) een hamstringscheur opgelopen toen hij naar een lager plateau afdaalde voorwiel weggleed en in pedaal bleef hangen en overstrekte, 6-8 weken herstel. Na 4 rondjes waarvan 2 op hoog tempo echt wel gesloopt, de steile klimmetjes vallen zwaar voor een 80kg plusser.
Nog 2 keer flowlijn en 2 keer rode banaan trail gepakt, ook leuk. Van zo'n rode banaan achtige baan mogen er wel meer zijn (in het midden van het land het liefst). We zijn er gewoon ingedoken met de XC fietsjes alleen uitgang met gap tussen bomen vond ik wel lastig, laatste keer knokkel tegen boom geschaafd.
Ik zit even hardop na te denken waar die rockgardenstukjes dan zijn op Spaarnwoude?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Hoop niet dat ie de 'rockgarden' aan weerszijde van de schijven bedoeld :o
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

erwin.burgers schreef: vr 12 juni 2020, 09:39 Hoop niet dat ie de 'rockgarden' aan weerszijde van de schijven bedoeld :o
Dat is wel wat in wedstrijden gebruikt wordt. Onderste laag van rechts naar links. Er ligt dan wel wat bij om er af te komen.
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

NelizRijn schreef: do 11 juni 2020, 16:27 I Van zo'n rode banaan achtige baan mogen er wel meer zijn (in het midden van het land het liefst). We zijn er gewoon ingedoken met de XC fietsjes alleen uitgang met gap tussen bomen vond ik wel lastig, laatste keer knokkel tegen boom geschaafd.
:-q red banana is inderdaad mooi voorbeeld van wat er meer in NL zou moeten komen :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Tijgerhaai schreef: vr 12 juni 2020, 11:18
erwin.burgers schreef: vr 12 juni 2020, 09:39 Hoop niet dat ie de 'rockgarden' aan weerszijde van de schijven bedoeld :o
Dat is wel wat in wedstrijden gebruikt wordt. Onderste laag van rechts naar links. Er ligt dan wel wat bij om er af te komen.
Dat was idd het stuk waar NelizRijn naar verwees. Leek erop dat er ook nog een spoortje is een trapje hoger, maar bij het dalen naar 1 etage lager ging het fout. Zag er nog steeds prima te rijden uit, maar het voorwiel van de betreffende persoon bleef wat steken.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik zie mensen daar wel eens die stenen omhoog klimmen om daar te zitten maar wist niet dat daar een plateau was om langs te fietsen.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Tijgerhaai schreef: vr 12 juni 2020, 11:18
erwin.burgers schreef: vr 12 juni 2020, 09:39 Hoop niet dat ie de 'rockgarden' aan weerszijde van de schijven bedoeld :o
Dat is wel wat in wedstrijden gebruikt wordt. Onderste laag van rechts naar links. Er ligt dan wel wat bij om er af te komen.
Ja ik ken het ook niet ik was nog nooit in Spaarnwoude geweest, maar Noin gaf aan dat dit in 3 nationscup laatste 2 jaar zat. Vorige week zou NK daar zijn en zal er ook wel in hebben gezeten en dan met pallets of plank eraf zoiets. Toen we klaar waren met de rondjes en naar bikeparkje fietste was er een clubje jeugd van noordbikers daar ook bezig die zagen we later ook in t parkje.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

De onderste 3 lagen en de bovenste 2 zijn leuke trainingstukjes voor de alpen. Met een beetje creativiteit kun je endo's, switchbacks en drops trainen. Kniebescherming en handschoenen aanbevolen want het is heel naar spul om op te vallen....
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Omdat Spaarnwoude vorige week mislukte door panne vóór de start, vandaag maar even revanche genomen.
Nu 4x achter elkaar. Geen pretje, maar 30 km en 712 hm in 2 uur en 12 minuten is dan wel weer prettig voor de maandagavond.
Kan ik de rest van de week weer op de bank bier drinken en chips eten :D
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Over het algemeen ben ik niet echt groot fan van knikkerbanen maar de nieuwe bochtjes na de switchbacks zijn wel leuk een uitdagend. Sowieso is die hele afdeling nu een van mijn favorieten. Ik heb er zelfs een filmpje van gemaakt. De laatste doordraaier terug omhoog moet ik nog wel een beetje aan wennen maar dat is ook juist leuk om te proberen en verbeteren.

Verder viel het me alleszins mee met de brandnetels, braamstruiken, berenklauwen en laaghangende kokosnoten 👍
Plaats reactie