Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Bandjes maken echt niet zoveel uit, is gewoon slechte techniek. Schurter en VdP rijden ook niet met dikke noppen hè :bier:
Viel mij gister ook weer op dat de lijnen hoog in de kombocht er prima bij liggen en onderin de boel aan yoghurt was gereden ..... heel veel Hollanders kunnen niet mountainbiken maar denken van wel ..... :wink:

Als ik hoor hoeveel bizarre klachten er binnenkomen bij MTBNW over "te glad" etcetera ..... dat doe je toch ook niet als je in de Alpen een rotsig glad stuk af moet? ....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Te glad?

Die zijn nog nooit in Bikepark Willingen geweest. Dat is net de A2 met hobbels. :D
◼︎ Go round the outside.
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

yo-eddy schreef: za 3 april 2021, 14:31
Als ik hoor hoeveel bizarre klachten er binnenkomen bij MTBNW over "te glad" etcetera ..... dat doe je toch ook niet als je in de Alpen een rotsig glad stuk af moet? ....
Oh is dat niet de bedoeling? Als ik in de alpen een glad stuk tegenkom bel ik altijd met MTB Noordwest om erover te klagen. Waar betaal je anders contributie voor?
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

yo-eddy schreef: za 3 april 2021, 14:31 Bandjes maken echt niet zoveel uit, is gewoon slechte techniek. Schurter en VdP rijden ook niet met dikke noppen hè :bier:
Viel mij gister ook weer op dat de lijnen hoog in de kombocht er prima bij liggen en onderin de boel aan yoghurt was gereden ..... heel veel Hollanders kunnen niet mountainbiken maar denken van wel ..... :wink:

Als ik hoor hoeveel bizarre klachten er binnenkomen bij MTBNW over "te glad" etcetera ..... dat doe je toch ook niet als je in de Alpen een rotsig glad stuk af moet? ....
Zelfoverschatting is een kwaaltje waar Nederlanders nogal eens last van hebben. Deze reactie zie je bij veel routes waar een aanpassing is gedaan en er wat moeilijkheden zijn bijgekomen. Of het nu een qualifier is, de ondergrond of een drop waar je niet met een vierbaans snelweg rechtdoor naartoe kunt. Het moet allemaal technischer maar als er dan een iets is gedaan is het weer te lastig.

Is overigens zeker niet op iedereen van toepassing want ik zie ook veel enthousiaste reacties. :-q
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

yo-eddy schreef: za 3 april 2021, 14:31 Bandjes maken echt niet zoveel uit, is gewoon slechte techniek. Schurter en VdP rijden ook niet met dikke noppen hè :bier:
Viel mij gister ook weer op dat de lijnen hoog in de kombocht er prima bij liggen en onderin de boel aan yoghurt was gereden ..... heel veel Hollanders kunnen niet mountainbiken maar denken van wel ..... :wink:

Als ik hoor hoeveel bizarre klachten er binnenkomen bij MTBNW over "te glad" etcetera ..... dat doe je toch ook niet als je in de Alpen een rotsig glad stuk af moet? ....
Het is maar net hoe je het bekijkt, doel van MTB Spaarnwoude is de route toegankelijker te maken lees ik overal.
Maar ik denk niet dat ik hier een dagje met vrouw en dochter naar toe zou gaan, ook in het makkelijke lusje zitten nog echt hele pittige klimmen.

Overigens had ik dat bij de oude route ook niet gedaan, terrein is nou eenmaal niet echt geschikt voor beginners.
En ik kan het weten , heb15 jaar geleden staan kosten in de bosjes toen ik als beginner dacht het rondje wel even te rijden
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

:lol:

En het is toch allemaal goed gekomen.

Ik ben hier nog nooit geweest. Staat al een tijdje op de planning om eens te combineren met de klimmuur maar het is er nog nooit van gekomen. Zal binnenkort eens een poging wagen want ik ben nu wel nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Eind 2019 was Almere Braambergen net nieuw. Ook veel los granulaat. Ook toen ik er een aantal weken (na regenval) later nog een was. Ik was er twee weken geleden weer eens (tussendoor meer dan een jaar niet geweest). Nu lag het veel minder los. Het duurt dus even voordat het is ingereden.
Ze hebben daar wel ander granulaat gebruikt (wat sneller inrijdt).
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

yo-eddy schreef: za 3 april 2021, 14:31 Bandjes maken echt niet zoveel uit
Zeker niet als je nagaat dat vele MTB'ers met een bandenspanning van een wielrenfiets rond rijden.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Willem Altes schreef: za 3 april 2021, 16:10 Eind 2019 was Almere Braambergen net nieuw. Ook veel los granulaat. Ook toen ik er een aantal weken (na regenval) later nog een was. Ik was er twee weken geleden weer eens (tussendoor meer dan een jaar niet geweest). Nu lag het veel minder los. Het duurt dus even voordat het is ingereden.
Ze hebben daar wel ander granulaat gebruikt (wat sneller inrijdt).
Ook bij Spaarnwoude gebruiken ze het granulaat al jaren, werd altijd handmatig aangebracht en was dan einde winter zo goed als in de bodem gezakt.
Deze keer is het machinaal gedaan en ligt er een veel dikkere laag .
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: za 3 april 2021, 16:12
yo-eddy schreef: za 3 april 2021, 14:31 Bandjes maken echt niet zoveel uit
Zeker niet als je nagaat dat vele MTB'ers met een bandenspanning van een wielrenfiets rond rijden.
Of ze rammen zo veel lucht in de vork en demper dat deze ook veel te hard is. (Rebound al helemaal nooit van gehoord) Alles bij elkaar moet je het dus niet gek vinden dat je er van af stuitert.
◼︎ Go round the outside.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Vandaag weer uitstekend vermaakt hoor. Lekker 3 rondjes gereden. Er was wel meer volk op de route dan anders, maar lekker kunnen rijden. Stonden ook relatief veel mensen te ‘pielen’ aan hun fiets met allerhande pechgevalletjes.

Was 1 groepje met instructeur. Wat een Hans Worst was dat zeg. Lekker stilstaan midden op het pad. Met een groepje van 12 (echt in het wiel bij elkaar) onderweg lijkt mij sowieso een beetje uit den boze. Ik zag ze gelukkig al stilstaan, dus maar even een stukje ‘makkelijk’ gepakt om er omheen te rijden. Dat is trouwens dezelfde kerel die vorig jaar op de woensdagavonden met z’n groepje lekker oefeningen aan het doen was tegen de rijrichting in. Denk dat deze meneer beter een andere occupatie kan kiezen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Een clinic is natuurlijk de manier om je techniek te verbeteren. En gezien de berichten is dat geen overbodige luxe. Maar dat moet je het wel leren van iemand die weet wat hij doet. Je kan 20 jaar ervaring hebben. Maar als je het al 20 jaar verkeerd doet heb je er ook niks aan.
◼︎ Go round the outside.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Tijgerhaai schreef: za 3 april 2021, 17:33 Een clinic is natuurlijk de manier om je techniek te verbeteren. En gezien de berichten is dat geen overbodige luxe. Maar dat moet je het wel leren van iemand die weet wat hij doet. Je kan 20 jaar ervaring hebben. Maar als je het al 20 jaar verkeerd doet heb je er ook niks aan.
Clinics zijn top! Maar dan wel veilig, verantwoord en op zo’n manier dat andere recreanten ook gewoon hun ding kunnen doen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als ik je bericht zo lees is dat bij deze persoon niet echt aan de orde. Een goede clinic kan ik inderdaad alleen maar aanraden.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: za 3 april 2021, 17:33 Een clinic is natuurlijk de manier om je techniek te verbeteren. En gezien de berichten is dat geen overbodige luxe. Maar dat moet je het wel leren van iemand die weet wat hij doet. Je kan 20 jaar ervaring hebben. Maar als je het al 20 jaar verkeerd doet heb je er ook niks aan.
Hij zei “kijk, zo moet het” toen ik langsreed. Ik wil best z’n groepje overnemen en ze trail-etiquette en stewardship bijbrengen. Daarna mogen ze tegen een gepaste vergoeding proberen met bij te houden 🙂
Plaats reactie