Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Oli4k schreef: ma 21 september 2020, 18:20 Eergisteren lekker een paar rondjes gereden. Het was niet druk en prima te doen wat betreft braamstruiken. Maar ik loop net langs m’n fiets en zie 10 (!) vochtige plekken op mijn achterband waar wat sealant naar buiten is gekomen :o
Schwalbe zeker? Prima bandjes maar duurzaamheid is bagger.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

chriscross Nee, Conti. Voor een Der Baron Projekt protection maar achter een Trail King in performance uitvoering. Dat protection werkt dus wel. De wel geraakte band blijft gewoon op druk dus op zich niets aan de hand. Er zit alleen nattigheid aan de buitenkant.

Schwalbe heb ik sinds slechte ervaringen op racefiets eigenlijk altijd links laten liggen. Toevallig heb ik nu een (gebruikt) setje in huis die wel een keer wil proberen.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Ook geen last met nieuw type Maxxis Ardent Exo. Wel een close call in de switchback afdaling. Zag iets glinsteren en in tweede rondje maar even gestopt, messcherp stuk afval was bloot komen te liggen.

Blijft toch een mooie trainingsplek voor techniek :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag met de racefiets door het Spaarnwoude gebied gefietst.
Zag dat er flink werd gewerkt aan de route.
Her en der nieuwe of veranderde paadjes met een stevige grond.
Stond ook nog een busje van Elevenzeros.

Is er wat meer informatie beschikbaar?
Xxn

Volgens mij stonden er wel aankondigingen op FB. Echter, ik heb geen FB dus kan het moeilijk vinden.

Ik hoop dat Spaarnwoude een beetje zijn karakter houdt. Ik vind het juist een mooi rondje omdat het niet te gepolijst is.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

v_schultinge schreef: vr 11 december 2020, 09:45 Volgens mij stonden er wel aankondigingen op FB. Echter, ik heb geen FB dus kan het moeilijk vinden.

Ik hoop dat Spaarnwoude een beetje zijn karakter houdt. Ik vind het juist een mooi rondje omdat het niet te gepolijst is.
Dat laatste is zeker waar. Maar het zou ook mooi zijn als de trail wat beter herfst en winter proof kan worden.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Het hele parcours wordt winterproof gemaakt! :-D
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Top, zag dat de paden verhard waren met granulaat, lijkt erop dat hetzelfde wordt toegepast in Zoetermeer waar men ook bezig is.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Rayb81 schreef: do 10 december 2020, 18:54 Stond ook nog een busje van Elevenzeros.

Is er wat meer informatie beschikbaar?
Busje valt op :-D

We zijn inderdaad bezig met het winter- en festival vast maken van het parcours. Komt een kids rondje bij en her en der wordt wat verlegd.
Het opknappen gaat in fases.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

kuijtje.nl schreef: vr 11 december 2020, 22:36
Rayb81 schreef: do 10 december 2020, 18:54 Stond ook nog een busje van Elevenzeros.

Is er wat meer informatie beschikbaar?
Busje valt op :-D

We zijn inderdaad bezig met het winter- en festival vast maken van het parcours. Komt een kids rondje bij en her en der wordt wat verlegd.
Het opknappen gaat in fases.
Wederom super goed bezig, en aardig "uit de buurt" voor jou :wink:

Kids halen de volwassenen in mega rap tempo in, de naam "kids" route zie ik liever veranderen in "oefen route" o.i.d.

Spaarnwoude heeft trouwens al een "kids route" voor grote en kleine kinderen Eric :bier: :winkie: :-q https://www.youtube.com/watch?v=swt7BVfU06A
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 11 december 2020, 23:16 Spaarnwoude heeft trouwens al een "kids route" voor grote en kleine kinderen Eric :bier: :winkie: :-q https://www.youtube.com/watch?v=swt7BVfU06A
:D Voor gevorderde kids!!!!
Leuke speeltuin overigens. Jammer dat het zo vroeg donker is, anders Lapierre Spicy in de bus en ff naar beneden rammen daar.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: vr 11 december 2020, 23:28
yo-eddy schreef: vr 11 december 2020, 23:16 Spaarnwoude heeft trouwens al een "kids route" voor grote en kleine kinderen Eric :bier: :winkie: :-q https://www.youtube.com/watch?v=swt7BVfU06A
:D Voor gevorderde kids!!!!
Leuke speeltuin overigens. Jammer dat het zo vroeg donker is, anders Lapierre Spicy in de bus en ff naar beneden rammen daar.
Morgenochtend 10 uur ben ik er met de Lapierre 👍
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

have fun, beetje slippery en waterkou .... benieuwd naar de beelden, rijdt altijd wel een groepje met locals die alles voor willen doen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie