route nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
DL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00

Jeannette schreef:
Westkust schreef:Nou dan zal ik jullie uit de droom helpen. Het kaartje van MTBroutes.nl klopt al een tijd niet meer.
Mocht iemand een nieuwer of beter kaartje hebben, dan houden we ons natuurlijk van harte aanbevolen. Misschien kan iemand met een gps een kaartje maken???!!!
de vvv in nijmegen verstrekt ook nog steeds die oude kaartjes.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Goed plan :-q
Kom maar op met die GPS, ik rij wel een rondje :tong
Westkust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 13 augustus 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Stevens S8

Op een paar punten na heb ik een kaartje af. Zal hem binnenkort posten en dan kunnen de mede-experts van de route ff helpen met de onduidelijke stukjes.
Klik niet!
Westkust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 13 augustus 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Stevens S8

Afbeelding

Stukkie moet nog. Zijn er andere dingen niet goed? Dan hoor ik het wel!!
Klik niet!
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Ben vandaag eens wezen kijken in het mooie land dat Berg en Dal heet. En een mooie streek is het echt, met her en der mooie vergezichten, veel verschillende soorten bos en een aardige afwisseling van ondergrond en zwaarte. Wat me echter wel weer opviel, is dat de bebording toch op zn zachtst gezegt "apart is... bij de ene afslag hebben ze 4 bordjes opgehangen, en bij de andere ter compensatie géénéén :-?

verder lagen er op sommige stukken wel zeer regelmatig takken over de weg, en wel op zo'n manier dat het haast niet anders kan dan dat er een menselijke hand Klein-duimpje-achtige activiteiten heeft ontplooid. maar enfin, zolang ze niet gaan lopen slepen met hele boomstammen maak ik me er verder niet druk om.

Na een korte opwarmrit vanuit het Velpse had ik me voorgenomen om te starten bij de Heksendans, maar dankzij een lekkere afdaling stond ik voor ik het wist in Wyler :o
Ietsje uit de koers dus, dan de route maar opgepakt bij Groesbeek. Na een kleine extra lus via Plasmolen (als er een groene en rode route zijn, moet je dus niet de zwarte borden gaan volgen) de route bij de Mokerhei weer opgepakt, en bij de groene route aangekomen deze bordjes gevolgd, en dat is ongeveer een 2 kilometer goed gegaan. Weer de route kwijt. Niet getreurd wederom, op gevoel een beetje door het bos gekard om wat verderop de rode route weer op te pakken. terug naar Groesbeek, om dan definitief de losse ondergrond achter me te laten. Ik moest namelijk ook nog even terug naar het velpse, dus voor vandaag was het meer dan genoeg. Thuis stonden er wel efkens 112 kilometers op de teller, en mn benen bevestigden dat.

Vandaag voor het eerst met een Camelbak gereden, en het is inderdaad een perfect systeem Als ik de volgende keer weer een dergelijke tocht maak, gaat er zeker ook een bidon mee, omdat zelfs 3 liter water aan de weinige kant is (kan alleen maar een goed teken zijn)

Ik ga zeker vaker de tocht maken naar Nijmegen, en hoop dan de hele (beide) route te volbrengen.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Marc_mtb2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 21:18
Mijn mountainbike: Santos scc01 en een wat brakkere mtb in op/afbouw

Ik heb hem vanmiddag ook gemaakt, eerst de groene route en erna de aangeplakte rode route en toen weer de groene route.
Echter was ik op het eind van de rode route de weg kwijt, dus ik maar een beetje rond gedwaald en toen kwam ik gelukkig opeens de groene route weer tegen.
Toen maar verder gereden en de groene route niet geheel afgereden want ik was te kapot, het dwalen kostte ook wat km's :)
Ik fiets normaal de groene route, nou is de groene route dus echt 100x niks vergeleken met de rode route, was opzich wel ff doorpoten :)
Maar hij was zekers mooi!
Plaats reactie