route nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
lexo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 september 2003, 19:25
Mijn mountainbike: Giant ATX 840

hoi,

ik ben nieuw hier, dit is m'n eerste post.
ben een beginnende mtb'r en woon vlakbij nijmegen.
nu rijd ik de nijmeegse route vaak maar kan nergens een kaartje vinden van het traject.
ik begreep dat het niet erg lang geleden veranderd is en kan alleen oudere kaarten vinden..
kan iemand me hiermee helpen??

alvast bedankt lex
hoi ben beginner....
Boscrosser
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 1 september 2003, 19:17
Mijn mountainbike: Naamloos geval

Ik heb de route wel vaker gereden en reed altijd een beetje op mijn gevoel en op de bordjes maar had ook altijd al het idee dat het niet met het kaartje klopte. Maar is er dan een nieuwere? nieuwer dan die op www.mtbroutes.nl staat :~
mark
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 11 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Custom
Contacteer:

De route van Nijmegen is meer een puzzeltocht dan een mtb-route!
Ik weet niet aan welke kant van Nijmegen je woont, maar je hebt veel uitdagender en beter aangegeven routes in de buurt, denk eens aan Zeddam en De Posbank.

Succes!
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt meestal geen stap vooruit.
lexo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 september 2003, 19:25
Mijn mountainbike: Giant ATX 840

ja volgend mij is dat een oud kaartje. momenteel zou de rode route langer zijn als op dat oude kaartje.. kan het niet met zekerheid zeggen maar heb er meerdere mensen over gehoord.

andere routes in de buurt??? zal het eens nazoeken.. ben nu 5 weken bezig en fiets ongeveer 2 a 3 keer per week. had zelf bedacht dat als ik de makkelijke groene route met een behoorlijk tempo kan fietsen ik aan de rode zwaardere begin..
hoi ben beginner....
Westkust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 13 augustus 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Stevens S8

Nou dan zal ik jullie uit de droom helpen. Het kaartje van MTBroutes.nl klopt al een tijd niet meer. Net voor de zomer is hij nogmaals aangepast (vooral in de regio Groesbeek), maar heel veel langer is hij daardoor niet geworden.

Een nieuwe kaart heb ik ook nog niet gezien en de VVV in Groesbeek heeft hem iig ook niet.
mark schreef:De route van Nijmegen is meer een puzzeltocht dan een mtb-route!
Vind ik nou juist erg meevallen. Bordjes staan toch aardig goed aangegeven...
Klik niet!
mark
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 11 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Custom
Contacteer:

[/quote]Vind ik nou juist erg meevallen. Bordjes staan toch aardig goed aangegeven...[/quote]

de bordjes die er staan zijn goed aangegeven....
Ik begrijp dan de opmerking over Groesbeek niet.....
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt meestal geen stap vooruit.
DL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00

vandaag stonden alle bordjes er :D . blijft toproute, zeker als je wat leuke zijpaadjes weet :wink:
MTBRudy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 17 februari 2003, 12:14
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 650B

mark schreef:maar je hebt veel uitdagender en beter aangegeven routes in de buurt, denk eens aan Zeddam en De Posbank.

Succes!
Daar zijn de meningen over verdeeld!
mark
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 11 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Custom
Contacteer:

Ben wel opnieuw nieuwgierig geworden naar de mtb-route Nijmegen met leuke alternatieve paden. Ik stel voor dat we eens afspreken en je me gidst, zodat ik wat beter op de hoogte ben.....
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt meestal geen stap vooruit.
DL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00

mark schreef:Ben wel opnieuw nieuwgierig geworden naar de mtb-route Nijmegen met leuke alternatieve paden. Ik stel voor dat we eens afspreken en je me gidst, zodat ik wat beter op de hoogte ben.....
hou de let's rides in de gaten :wink:
binaural
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 634
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic Disc 2006, Trek 7000

De Nijmeegse route blijft toch echt top hoor, snap die kritiek niet zo. Er zijn een tijdje geleden wat veranderingen en uitbreidingen geweest. Ik knoop altijd rode en groene aan elkaar en kwam vorige week zomaar in een 'loop' terecht. Niet handig, maar ik doe het dan ook maar op gevoel en heb nog nooit een kaartje gezien.
Om er zo'n prachtige route nou te voor gaan afkraken...

Jasper
stoni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 23 augustus 2002, 15:04
Mijn mountainbike: Giant ATX 870

Gisteren ook de route weer gereden alleen was het ergn druk met militante wandelaars voor de rest lekker gefietst. Dat is ook tevens de reden waarom wij vaak de combinatie fietsen met het Reichswald.
DL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00

stoni schreef:Gisteren ook de route weer gereden alleen was het ergn druk met militante wandelaars voor de rest lekker gefietst. Dat is ook tevens de reden waarom wij vaak de combinatie fietsen met het Reichswald.
ik kwam gisteren vooral veel dames op een mtb tegen :wink:
Tibor
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: do 16 januari 2003, 20:57
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

achter het canadese kerkhof heb je trouwens ook een mooi technisch bos.... met als hoogtepunt een afdaling/klim vol rotsen bouwpuin! volgens mij is er jaren geleden zelfs een world cup geweest.....
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Westkust schreef:Nou dan zal ik jullie uit de droom helpen. Het kaartje van MTBroutes.nl klopt al een tijd niet meer.
:lol: Mocht iemand een nieuwer of beter kaartje hebben, dan houden we ons natuurlijk van harte aanbevolen. Misschien kan iemand met een gps een kaartje maken???!!!
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Plaats reactie