MTB Route Lelystad.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

De hoogte verschil was 5 jaar geleden ook al dat die 'ruggen' in de polder natuurlijk is vraag ik me af, maar is wel een stuk droger dan op het laag gelegen stukken en je kan even klimmen ook al is het een meter.
Maa goed ik zal zaterdag minimaal 1 rondje hier rijden, het is voor mij maar 4 a 5 jaar geleden dat ik hier was.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
hondafam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 12 april 2011, 14:02
Mijn mountainbike: FOCUS Super Bud Pro FS
Contacteer:

Zwaantje geef maar aan hoe laat Misschien ga ik wel mee indien je dat gezellig lijkt

Ik denk dat ik de route redelijk ken dat zal vast makkelijk zijn, aangezien sommige bordjes niet echt zichtbaar zijn.

hebben we gelijk een Let's Ride ga ik die ook daar plaatsen..
Jaja ook op een MTB ben je BIKER. ! dus ook die Vliegjes horen erbij..... Smile
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

hondafam schreef:Zwaantje geef maar aan hoe laat Misschien ga ik wel mee indien je dat gezellig lijkt

Ik denk dat ik de route redelijk ken dat zal vast makkelijk zijn, aangezien sommige bordjes niet echt zichtbaar zijn.

hebben we gelijk een Let's Ride ga ik die ook daar plaatsen..
Ik heb nog geen tijd in gedachten maar ik denk zelf tussen 9:30uur en 10:00uur in het gelderse hout na bij Oostanddreef(staat vermeld op http://www.mtbroutes.nl/index.php/kaart ... -flevoland" onclick="window.open(this.href);return false; en dan lelystad).
Op http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; staan filmpjes en foto's te bewonderen.
Op zig wil ik even 1 rondje knallen en kan zijn dat ik er nog een tweede er achter aan plak.
Een aantal weken geleden red ik samen mede forum gebruikers zonder enig manier iets af te spreken toch samen gereden op de postbankroute, mijn idee om het hier ook te doen(wie wil gewoon komen), ik ben te herkennen aan een Oscar(bekend van sesamstraat)shirt.
Ik heb van jopieklep een link gekregen een gps bestand die ik nog op m'n edge zet, qua route rijden zal wel goed gaan.
Ik zie wel wie er komt en wie niet(hier melden mag ook).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
hondafam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 12 april 2011, 14:02
Mijn mountainbike: FOCUS Super Bud Pro FS
Contacteer:

Heel goed denk dat ik er ook wel ben.
BIG OPEN Tiger Mouth Shirt Cervelo Windstopper op een FOCUS Bike.

Tot dan laat alles open. welkom voor een ieder.... links voor route staan reeds bij ZWAANTJE.
Jaja ook op een MTB ben je BIKER. ! dus ook die Vliegjes horen erbij..... Smile
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik wilde op de gelderse hout(is ook naam van een weg), als je van oostranddreef afkomt voor de eerste bocht(naar links) heb je iets van een parkeerplaats(ik heb even gekeken op google), er staat we een info bord alleen is die voor wandelaars en er is ook een mtb route bordje.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
hondafam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 12 april 2011, 14:02
Mijn mountainbike: FOCUS Super Bud Pro FS
Contacteer:

Ja de officele START is ook parkeerruimte. !
Jaja ook op een MTB ben je BIKER. ! dus ook die Vliegjes horen erbij..... Smile
pvdeijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 20:38
Mijn mountainbike: trek 9.8

Hoi hoi...., Ik denk dat ik er ook ben zaterdag, als ik tenminste weg mag. Ik heb het rondje nou een paar x gereden en iedere x kom ik weer op een nieuw stukje uit. Dus kan ik mooi met jullie mee rijden, die de weg wel weten.
En gezelliger ook toch....!

Ik rij op een trek en met een bike motion shirt aan denk...
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb zo iets van wie komt die komt en wie niet komt komt niet, dat betreft ben ik makkelijk.
Het wel gezellig dat er een paar man zijn, alleenig fietsen vind ik ook niet erg.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Vandaag deze route gereden, het parkoer lag er hard snel bij(gem. 20.6KM/U).
Ondanks dat ik met hondafam ree toch 1 mede biker tegen gekomen en dat was voor mij rustiger dan ik gewent ben terwijl ik normaal gesproken 5 a 6 tegen kom.
verder wel vermaakt alleen begon aardig warm te worden aan het eind.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
hondafam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 12 april 2011, 14:02
Mijn mountainbike: FOCUS Super Bud Pro FS
Contacteer:

Het was inderdaad een lekkere harde baan en stoffig viel wel mee goed te doen.

Mooie gem snellheid toch wel. :-q

Tot de volgende ZWAANTJE... Was gezellig. :)
Jaja ook op een MTB ben je BIKER. ! dus ook die Vliegjes horen erbij..... Smile
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het is me wel opgevallen dat een aantal bordjes niet goed zichtbaar zijn of onlogisch zijn opgehangen.
Het komt min of mee door de hoge begroeiing of op een boom of (ander soort)paal hangen die meer dan 2 meter van de pad staan.
Het is dat hondafam de route aardig kende wand ik kreeg de indruk dat ik bij sommige afslagen helemaal niet gezien en andere punten was het anders om en op sommige punten hebben we beide geen bordje gezien(was kennelijk rechtdoor).
Op was het gezellig en de gemiddelde was ook prima daar mee ben ik met hondafam eens :-D .
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

Hallo allemaal,

inmiddels is de route weer aangepast heb ik begrepen??, nu iets met een belevenis bos ofzo erbij, zaterdag zijn we (jeugd mtb zeewolde)uitgenodigd bij de mtb club lelystad, om daar te gaan fietsen, ik ga het dan zien, eigenlijk zo dichtbij en nog nooit geweest.
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
Diekirch
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 19 juli 2011, 21:01
Mijn mountainbike: Rose Psycho Path 2011 & Focus Black Hills

Afgelopen zondag samen met een maat de route in Lelystad gereden. Man o man wat een blubberbende was het :D Na de eerste 50 meter zagen we eruit alsof we er al 25km op hadden zitten.
Ondanks de vele blubber stukken lag de route er op veel stukken ook goed bij. Leuke obstakels en afwisselende singletracks. In totaal 37KM gefietst doordat we een aantal stukjes 2 keer hadden gereden. 1h55 over gedaan.
Min puntje vonden wij wel de bordjes. Het is niet altijd duidelijk welke kant je op moet. Dit kan wat ons betreft een stukje beter!

Kortom: Zeker voor herhaling vatbaar! :-q
Gebruikersavatar
Capablanca
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 mei 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 6.0, Canyon AL 9.9

Vandaag weer eens deze route proberen te rijden. Was echt genieten, de route is heel erg leuk geworden, en nu erg droog, dus geen modderbaden dit keer :-).
Echter, mijn achterderailleur knalde op een gegeven moment mijn cassette in....einde oefening dus. Dat wordt een nieuwe achterderailleur bestellen :-(.
Beter een halve spreuk...
BBC2012, DH2013, BBC2013
Gebruikersavatar
Capablanca
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 mei 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 6.0, Canyon AL 9.9

Nieuwe poging gisteren met vernieuwd achterwerk. Nu wel uitgereden :-). Ik vind het echt een leuk parcours!
De kleine sprongetjes die je kunt maken door aangebrachte heuveltjestjes maken het extra leuk. De vele singletrail stukken en de grappige dijkjes waar je overheen kunt wippen geven het nog wat extraas.

Hulde aan de bouwers, die gisteren volgens mij ook weer bezig waren met herstelwerkzaamheden na de zware regenval van Zaterdagavond. :-q

Wel jammer dat de ondergrond zo weinig kan hebben, dus je moet wel een beetje tegen wat modder kunnen, om hier te willen fietsen. Was gisteren geen groot probleem, alleen je moet wel veel voorzichtiger door de vele, vele scherpe bochten op dit parcours.
Beter een halve spreuk...
BBC2012, DH2013, BBC2013
Plaats reactie