MTB Route Lelystad.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Zet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 1 juli 2013, 19:30
Mijn mountainbike: Trek Y-11

Ik fiets hier regelmatig, vind het een zeer leuk parcour, wordt veel aangewerkt en je ziet af en toe ook de mensen de obstakels bouwen wat opzich best interessant is. Die modder is alleen vervelend na de rit als je je fiets moet schoonmaken, vind de ''bruggetjes'' over de hekken heen zeer geslaagd, t.o.v. vroeger is het 10x beter en 10x leuker!

enige vraag die ik heb, hoe kom je door de kombocht heen in het bergbos na de afdaling, heb namelijk nog nooit een kombocht gepakt en zou best wel willen weten hoe je het beste er doorheen komt zodat ik voortaan op dat punt met volle vaart door kan ipv remmen.
Gebruikersavatar
Capablanca
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 mei 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 6.0, Canyon AL 9.9

Dit filmpje bevat een aantal goede tips en je ziet ook hoe een aantal kombochten gereden wordt.

http://www.youtube.com/watch?v=TkvWp5ypjg0" onclick="window.open(this.href);return false;
Beter een halve spreuk...
BBC2012, DH2013, BBC2013
polderman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 22:29
Mijn mountainbike: Giant XTC

Ook ik fiets hier regelmatig . Als het geregent heeft is het inderdaad een glibberige pacours. Echte polder klei.
Zomers lekker snel en herfst en winter goed voor de techniek training vanwege de gladheid .
Treepy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 20:09
Mijn mountainbike: Specialized Camber '14 / Enduro '11

Ik rij hier ook regelmatig, en het is een heerlijk parcours! Singletracks worden steeds beter en mooier met hun kunstmatige aanpassingen! Hij is nu door de droogte echt keihard, alleen zal het superglad worden als het begint te regenen!
Greetz,

Life begins where your comfort-zone ends!
polderman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 22:29
Mijn mountainbike: Giant XTC

Gisteren er weer geweest . Ze zij druk aan het snoeien met de bomen . In grote lijnen nog steeds goed te doen . Ik kwam ook een aantal nieuwe dingen zoals een stronkenpad en een trapje . nieuwe kombocht .
Kortom , het wordt steeds beter .
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Donderdag 3 oktober gaan we met een aantal man van de MTB groep Almere een avondrit doen op het parcours van Lelystad. Als er mensen zijn die willen aanhaken, graag. Verzamelen ~19.30 uur te Lelystad.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
J4cco
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 7 december 2013, 12:02

Ik rij hier toch bijna elk weekend een stuk met een maatje.
Gewoon effe er uit en een beetje rossen door de bossen.
Elke keer ligt het parcour er anders bij. Dan weer hard dan weer drijfnat en dan is het weer een grote kleefzooi.
Na een nat ritje mag ik het huis niet meer in van de meid. :winkie:
De Toerclub beheert de route en dat gaat perfect zo.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Goed onderhouden route, aardig wat mtb ers tegengekomen einde van de ochtend.
Het is een snelle route maar er zit weinig actie in de 32 km. Er zijn wel af en toe creative hindernissen toegevoegd wat de route wel leuk maakte.
One life, ride it!
ReinO
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 22:27

Het is hoog tijd voor wat extra aandacht hier want de track wordt mooier en mooier. Het onderhoud is weer helemaal op schema en vanaf 1 oktober begint de aanleg van een spectaculair stuk in het Zuigerplasbos met oa een heuvel van 12 meter hoog. We mogen daar straks een mooie track aanleggen. Voor de duur van de werkzaamheden wordt dit deel van de track wel even afgesloten en voorzien van een omleiding. De route is trouwens 30,5 km en recentelijk voorzien van nieuwe hindernissen en steigers voor de modderigste delen.
Dgo
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 22:51
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke FS 29

Mijn moeder woont een paar honderd meter van deze route, ik kom dus binnenkort vast een keer langs.
BMC\ fourstroke FS 29
Gebruikersavatar
inSaNo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 13:34
Mijn mountainbike: Source Ground Zero 29'er 2013 / Merida TFS 500 Big Nine 2011

Ik ben hier ook al een paar keer geweest. Gister ochtend/middag ook! het is een leuke track..
Zeker met regen is het lekker glibberen. Word top onderhouden, alleen persoonlijk zou ik de bewegwijzering iets duidelijker willen zien.. Ben toch wel paar keer misleid doordat ik even een klein bordje over het hoofd zag.
Uiteindelijk leer je de route wel, maar toch.

De nieuwe plannen zien er ook goed uit! Word nog wat!
ReinO
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 22:27

Als je aangeeft waar die bordjes duidelijker moeten zijn dan kijken we daar zeker naar.
Op Facebook kun je ons makkelijk vinden en berichten.
Rein
ReinO
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 22:27

morgen zijn de condities optimaal. snel, technisch en uitdagend!
we steken veel tijd in het onderhoud en daarbij hebben we veel geulen en 'tramrails' opgelost.
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

Ik heb vandaag de route in het zonnetje gefietst, wat een verschil met Almere Kottersbos, die steekt er maar bleekjes bij af. De route bevat veel hindernissen en her en der een rode route waarbij je ook de keuze voor de groene route kan maken. Ik heb er 2 1/2 uur over gedaan en de volledige route met een glimlach op mijn gezicht gereden. Veel snelle singletracks waar ik mij volledig op uitgeleefd heb. Complimenten aan de bouwers/onderhouders.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Is deze route geschikt om onervaren, maar sportieve, familieleden mee naartoe te nemen? En heeft iemand een idee hoe het erbij ligt?
Plaats reactie