Nieuw MTB parcours Zeeland / Goes / Poelbos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

eej allemaal!

er is een nieuwe mauntainbike parkours in het poelbos in goes! (zeeland)
ik woon zelf in heinkenszand en ik fiets er nu al een weekje of 3, en het parkours bevalt me prima! het parkours bestaat nog geen half jaar en over enkele weken zullen er eindlijk route bordjes aangegeven worden :D

het parkours is door het poelbos, het begin is bij de parkeerplaats maar nog niet aangegeven. de roete is ongeveer 5 km en vrij lastig, mijn record staat op 18:40 minuten en dat is een gemiddelde van 16,5 km/h! en dat is erg snel voor het bochtige parkours!

zijn er mischien mtbers in de buurt die mee willen mtben met mij?
26'er rulezz !!
kossymtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: do 7 juli 2011, 13:09
Mijn mountainbike: ,,

Is inderdaad een leuke en technische mtb route. Ga er sinds kort ook rijden. De officiele route is 4,3 km.
Heb de route in mijn gps staan. Het duurde even voordat ik de route helemaal wist, de bordjes zijn nog niet overal geplaatst. Iemand van team-xtreme heeft hem voorgereden.
spoorzoeker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 14 juli 2009, 19:55

terunky schreef:
er is een nieuwe mauntainbike parkours in het poelbos in goes! (zeeland)
het parkours bestaat nog geen half jaar en over enkele weken zullen er eindlijk route bordjes aangegeven worden :D
Er is altijd al een MTB parcours door het Poelbos geweest, maar dat rondje was weinig interessant en er werd dan ook niet veel gebruik van gemaakt. In de loop der jaren was de route-aanduiding nagenoeg verdwenen en het spoor op sommige plaatsen dichtgegroeid. Ruim een jaar geleden hebben een aantal enthousiaste bikers van X-Treme de handen in elkaar geslagen om een nieuw parcours te realiseren. In overleg met de boswachter werd een nieuw, technischer en langer tracé vastgesteld. De beheerder van het bos, Staatsbosbeheer, wilde er geen stuiver aan uitgeven, dus de vrijwilligers waren op zichzelf aangewezen.

In een half jaar tijd heeft een groep vrijwilligers van X-Treme met ontzettend veel inzet en geduld kans gezien om een prachtig parcours aan te leggen. Ze hebben er veel van hun vrije tijd ingestoken en met eigen gereedschappen en middelen de klus weten te klaren. Er is weliswaar geen hoogteverschil in het bos, maar dat hebben ze ruimschoots gecompenseerd door technische passages in te voegen. Zelfs de routebordjes hebben ze zelf gemaakt en die worden nu door de vrijwilligers geplaatst.

De mensen die dit voor elkaar hebben gekregen, verdienen ontzettend veel waardering voor werk en zijn een voorbeeld voor anderen. Zo zie je dat het niet altijd hoeft af te hangen van een dikke subsidie of een grote zak geld. Ook met veel enthousiasme en inzet alleen, kan er een mooi parcours ontstaan. Het is nu te hopen dat de regelmatige gebruikers ook af en toe een handje gaan toesteken om het parcours te onderhouden, zodat het alleen nog maar beter wordt. :-q
exc
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: za 11 maart 2006, 21:33
Mijn mountainbike: kan ik niet de schuld geven
Contacteer:

Vanavond ook een rondje gereden (ik was niet alleen, nog 3 andere bikers gezien). Erg leuk en dicht bij huis! :D
Behoorlijk technisch, je blijft maar draaien en gaat snel te hard waardoor je weer hard in de ankers moet gaan om niet tegen een boom te komen. Een paar veraderlijke wortels in langsrichting...
Hulde aan de parcoursbouwers die toch wel bijna het maximale uit het bos hebben gehaald. :-q
op een KTM viertakt ga je harder
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

heej exc

ik zou graag wel eens een ronde met je samen fietsen, mischien over een week ofzo?

ja het parkours is erg bochtig maar gelukkig uiteindelijk zeer goed aangegeven met nieuwe bordjes!
26'er rulezz !!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Hmm, vanuit Goes ben ik wel een beetje warm gefietst als ik daar aankom dus zal er ook weer eens gaan kijken. Ik wist nooit zo goed waar de route liep omdat het nauwelijks stond aangegeven maar ik ga weer eens kijken dan. Het rondje van WestenSchouwen zal denk ik wel mn favoriet blijven vanwege de hoogtemeters die het Poelbos inderdaad moet missen helaas. Heeft er iemand nog een bergje grond over? :winkie:
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
exc
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: za 11 maart 2006, 21:33
Mijn mountainbike: kan ik niet de schuld geven
Contacteer:

ben een stuk fietsen schreef:Hmm, vanuit Goes ben ik wel een beetje warm gefietst als ik daar aankom dus zal er ook weer eens gaan kijken. Ik wist nooit zo goed waar de route liep omdat het nauwelijks stond aangegeven maar ik ga weer eens kijken dan. Het rondje van WestenSchouwen zal denk ik wel mn favoriet blijven vanwege de hoogtemeters die het Poelbos inderdaad moet missen helaas. Heeft er iemand nog een bergje grond over? :winkie:

Ik ben zeer benieuwd wat je ervaringen zijn met een 29er op dit parcours met zijn korte bochtjes!
op een KTM viertakt ga je harder
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Dat zal wel gaan denk ik hoor, op het rondje van WS is dit ook geen probleem en daar heb je ook best veel korte en snelle bochtjes. Maarrrr mocht het toch tegenvallen dan stuur ik je wel een kaartje vanuit het ziekenhuis :lol: . :lol:
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Zo, vanmiddag even een rondje gedaan. Het zijn inderdaad veel korte snelle bochtjes maar het is een leuk rondje zo :-q Met een 29er goed te doen alleen wel vrij stuiterig langs sommige weilandjes dus de volgende keer pas ik de bandenspanning effe aan. (Stonden nu op 4 bar denk ik.)
Aan de sporen te zien wordt er al lekker veel gebruik van gemaakt dus wellicht kom ik jullie er nog wel eens tegen.
Verder alle lof voor de aanleggers/onderhouders/vrijwilligers van het rondje, volgens mij is er best wat werk in gaan zitten.
Op sommige stukjes is het flink blubberig maar daar kunnen jullie niets aan doen natuurlijk. Dan kun je weer merken dat er op WS meer zand in de ondergrond zit en dat daardoor het overtollige regenwater beter wordt afgevoerd.
Never the less een leuk rondje geworden dus, jullie gaan mij (inclusief zwager) vaker zien.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

oke ! leuk! dan kom je mij vast ook een keertje tegen! :tong

heb gisteravond voor het eerst mijn nieuwe scott spark uitgeprobeert in het poelbos, is nu echt goed te doen! zeer goed onderhouden en gesnoeit! behalve 1 punt waar echt VEEL modder ligt, mischien een keertje uitgraven en zand neergooien en weer grond erover?

ik help wel mee!
26'er rulezz !!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Even een vraagje over een ander onderwerp tussendoor hoor. Is er iemand hier die lid is van Team Xtreme? Ik twijfel of ik lid ga worden en zou eerst graag weten wat hun toegevoegde waarde is tov de rondjes (verhard en onverhard) die ik nu zelf rij.
Uit hun site kan ik het niet echt halen en zoek dus eigenlijk wat persoonlijke ervaring van iemand. Thxs.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik heb ook eens gekeken naar de voordelen enzo... er zijn denk ik best wat onverharde stukken die hun weten en wij niet. en hun oefenen ook veel techniek.

en als je rondes met hun gaat fietsen moet je per se team kleding van team xtreme dragen.

mij te duur voor die paar rondjes met hun te fietsen, en me duure santini kleren te laten staan!
26'er rulezz !!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Dat van die kleding stond mij ook meteen een beetje tegen maar aan de andere kant ist ook weer wel te begrijpen. En een beetje techniek bijschaven kan (voor mij dan) geen kwaad maar dan kun je net zo goed een keer een clinic volgen. Die zijn alleen schaars in Zeeland geloof ik. Zowiezo is Zeeland meer een provincie voor racebikes. Het afgelopen weekend in Asten gezeten en daar heb je de uitgelpijlde singletracks voor het uitkiezen. Heb er 2 van gereden en had er nog een paar voor het uitkiezen. Goed, ik heb verder niet zoveel met Brabant maar zou er qua mtb-en best kunnen wennen 8)
Zijn er hier in de omgeving eigenlijk nog meer locatie's waar een mooi rondje aangelegd zou kunnen worden?? Niemand zal het willen financieren maar tis leuk om even over te mijmeren.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

kleding is idd te begrijpen, techniek heb ik ook wel nodig ja! maar voor 50 euro inschrijving per jaar? plus verplichte kleding aanschaffen van 20 a 30 euro? koop ik liever iets voor mijn bike!

je hebt rondom nisse heinkenszand en schravenpolder veel leuke wandel dijken om over te crossen, zal wel niet mogen, maar niemand heeft mij ooit erover aangesproken! kan je wel een leuke route van maken als je die aan elkaar knoopt! 48 km (incl poelbos) waarvan 30 km offroad!
26'er rulezz !!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

In Wemeldinge moet toch ook iets van een rondje zijn? Er worden zelfs wel eens wedstrijden gereden maar ik vermoed dat dat geen vast rondje is.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Plaats reactie