Nieuw MTB parcours Zeeland / Goes / Poelbos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Royba schreef:Is er hier onlangs nog iemand geweest?
Enig idee hoe het staat met de weelderig groeiende brandnetels en bramen?
Poelbos is Terunky zn domein! :winkie:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

haha, is wel modderig nu hoor. (gok ik) en natuurlijk vol met brandnetels. ik zou wel snel even kunnen kijken hoe het erbij ligt. misschien valt het wel mee op de bekende stukken na :-D
26'er rulezz !!
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Heb contact gehad met de boswachter aldaar over de markering en begroeiing en hij zou het bespreekbaar gaan maken met de vereniging die eigenlijk het onderhoud zou moeten doen.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

net terug van een stukje poelbos, het is echt TE modderig, meer dan de helft is echt glibberen en de bekende stukken diepe klei. begroeiing vind ik nog meevallen.
26'er rulezz !!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Blijft jammer dat Team Xtreme het Poelbos niet vol mag/wil/kan gooien met TTF's. Optie's genoeg en het zou de route er veel leuker en beter op maken.

Een tijdje terug hierover contact gehad met Team Xtreme en toen werd er gezegd dat dit niet mocht omdat er alleen bos-eigen materiaal gebruikt mocht worden.
Maar als ik nu kijk wat er allemaal gebouwd is in het stukje voor de paintball dan heeft de beheerder van het bos dat principe laten varen. Biedt perspectief voor de mtb-route dan hoop ik
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

voor TTF's kan je beter naar het oefenveldje bij de sportvelden gaan. of alle trappetjes in goes :D

ik verwacht van het weekend, dat er wel wat lol te beleven is in het poelbos. dan is het wel aardig droog. (op de bekende stukken na...) ga dan ook zeker een paar rondjes rijden :P
26'er rulezz !!
noutic
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 13 juli 2015, 20:00

Hey terunky. Als je zondag een rondje poelbos gaat doen, zou ik graag meegaan. Kom ik ook weer eens op mn local trials :) en lijkt me wel leuk nog wat Goese bikers te leren kennen..

Dus laat maar weten!
Fedmas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 18 februari 2013, 22:22
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Cube Reaction

Ik ben de komende weken in Goes, mocht iemand een rondje willen MTB'en, let me know.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Heb nu effe geen MTB meer maar was gisteren in het Poelbos om met de oudste op Pokémons te jagen. (Als iemand nog een Growlittle zoekt, het Poelbos is the place to be! :tong .)

Maar wat me meteen opviel aan de route is dat ie vol stond met brandnetels en andere ongein. Nu weet ik dat dat deze tijd van het jaar sowieso een probleem is maar zo erg als nu heb ik het daar nog nooit gezien :o. Zelfs het stukje onder die elektriciteitsmast door stond er nu vol mee terwijl daar 2 jaar terug nog niets stond.
Ralf heeft het hierboven over een onderhoudsploeg maar dat mag nu wel opgeschaald worden naar een onderhoudsleger.
Aan de bandensporen te zien wordt er de laatste tijd trouwens nauwelijks meer gebiked. Jammer dat deze route in verval raakt!
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Royba
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 7 november 2015, 11:33
Mijn mountainbike: heeft een ketting

Ik ben er vorige week nog doorheen gereden op slicks, dus die laten zowieso weinig sporen achter. Voor mij zijn alle brandnetels en bramen al genoeg redenen om de route te vermijden.

Over het feit dat de het geen TTF's gemaakt mogen worden...
Als je nu een rondje door de zak fiets wordt er overal zogenaamde "kunst" neergezet. Over niet natuurlijke materialen gesproken.
Royba
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 7 november 2015, 11:33
Mijn mountainbike: heeft een ketting

Voor wie het wil proberen...
Alle brandnetels zijn kort gewiekt, bramen weg en volledig droog.
Net 3 rondjes gereden, prima te doen!
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Ik ben vandaag ook even wezen kijken, en geen (/ weinig) last gehad van Brandnetels.
Goede route voor mij als beginner.
Ik ben vanuit 's-Gravenpolder naar het Poelbos gefietst, dat is (volgens Google Maps) 7,6 KM. Ik heb in totaal 20,3 KM gefietst. En dat is ongeveer 4 KM in het bos. :)
Royba
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 7 november 2015, 11:33
Mijn mountainbike: heeft een ketting

Goed bezig geweest Matthijs!
Ook ik ben er gisteren nog even geweest.
De route ligt er op dit moment het beste en droog bij. Geniet ervan zolang het kan zou ik zeggen.

Zodra het ook maar een beetje gaat regenen wordt de ondergrond weer erg modderig.
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Dankjewel!

Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk niet de juiste route heb gepakt, wist het ook niet. Uiteindelijk heb ik maar wat rondjes gefietst :winkie:
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Mooi baantje!! erg technisch
Jammer dat er een paaltje niet staat waardoor je erg moet zoeken
Plaats reactie