Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Edwin3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: do 8 november 2012, 11:12
Mijn mountainbike: 2 wielen met een idioot ertussen

Ook vandaag lekker rustig in het bos. Lekker met de moddersporen gespeeld en de vrouw weer eens blij gemaakt met zand in het fiets tenue voor de tweede keer in 3 dagen :wink:

Nu heeeel lang wachten tot het woensdag is.....
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

martijn_k1 schreef:
Edwin3 schreef:Route ligt er zwaar bij. Veel modder, water etc. Kortom; voer voor de die-hard MTB-ers! Heb maar niet op de stopwatch gekeken, haha.

Succes dit weekeinde! :winkie:
Ik kon de stopwatch aan het einde niet eens meer zien :-D
Het enige droge stuk is boven voor de Roestelberg. De rest glijden en zwoegen door de blubber.
Wel lekker rustig, 2 man ingehaald maar verder niemand gezien. En dat in het weekend :-q
Vanmorgen (zondag) was het ook niet veel beter, zeker het stuk tussen de Roeselberg en "Bosch en Duin". Weinig soelaas voor de mensen die om de plassen en modder heen rijden als er hele stukken zijn waar het complete pad van links tot rechts modder is..... dus lekker er doorheen banjeren.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Edwin3 schreef:Nu heeeel lang wachten tot het woensdag is.....
Fiets is weer schoon en gesmeerd, nieuwe remblokken erin en buienradar gechecked
Tot woensdag iig nat, dus dat gaat meer van hetzelfde worden.
Ik ga om ca. 15:30, zal links en rechts eens Edwin schreeuwen :wink:
Edwin3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: do 8 november 2012, 11:12
Mijn mountainbike: 2 wielen met een idioot ertussen

martijn_k1 schreef:
Edwin3 schreef:Nu heeeel lang wachten tot het woensdag is.....
Fiets is weer schoon en gesmeerd, nieuwe remblokken erin en buienradar gechecked
Tot woensdag iig nat, dus dat gaat meer van hetzelfde worden.
Ik ga om ca. 15:30, zal links en rechts eens Edwin schreeuwen :wink:

Kun je lang schreeuwen, Martin. Kleine zit woensdag morgen op school en dan kan papa mooi biken in den ochtend!

:-q
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Vandaag kon ik eindelijk weer eens MTBen en ondanks de blubberberichten hier, en het 'Trail respect in Nederland' topic waar (onder andere) geroepen word dat je de routes na regen moet mijden, toch maar richting L&DD. De blubber was zwaar maar de wind op de terugweg via een leuk stukje Huis ter Heide was echt nog veeeeel zwaarder. Het viel me mee met de blubber. Ja er zijn aanzienlijke stukken, vooral in het westelijke deel, waar je continu door de blubber rijd. Maar het is maar een dun laagje en zeker niet zo tempo-vertragend als op veel andere blubber routes. Met kuilen viel het me dus ook erg mee. Deze route had ook vandaag heerlijke snelle en best droge stukken, dus blubberhaters (waaronder ik) hebben hier met het weer van de afgelopen dagen niet veel te klagen denk ik. Hier kom ik terug! (Ook omdat ik 7,50 voor een jaar sticker heb betaald, dus als Hollander moet je dan ook minimaal 3x in een jaar gaan om goedkoper uit te zijn dan met dag stickers :-D.)
Laatst gewijzigd door Bergbike op zo 9 februari 2014, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rené
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 9 januari 2009, 18:05
Mijn mountainbike: Merida big nine lite teame

Vanmorgen een lekker blubberig en winderig rondje gemaakt, was voor een zondag lekker rustig op de route.
Met een gemiddelde ronde van tussen de 1'05 en de 1'15 a 20 zoals vandaag,word ik niet zo heel veel ingehaald, maar vandaag werd ik door de nieuwe lars boom ingehaald, een kereltje van ik schat een jaar of 13 a14 op een veldrij fietske kon hem niet bijhouden grote klasse :-q
red bull geeft je vleugels............ alleen het landen doet zo'n pijn
Gebruikersavatar
r.kemmeren
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: di 11 december 2007, 22:20
Mijn mountainbike: Pipedream Skookum SS
Contacteer:

Vanmiddag "snel" nog even een rondje geweest, en er liggen inderdaad wat modderige stukken maar vond dit een paar weken terug toch nog erger.
Ben nog wat aan het zoeken naar een de gouden versnelling, daar waar ik de laatste 2 weken zat te freewheelen was het vandaag wat meer stoempen en ben nog niet geheel tevreden.
Kijk het nog even aan tot het weer wat droger is en kijk dan of ik weer wat in de buurt van mijn gemiddelde ronde tijden kan komen.
En natuurlijk wat meer op de fiets doet ook wonderen, laat de zomer tijd maar komen. :winkie:
als je valt, valt het tegen
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Hallelujaaahhh...

das lang geleden! Schaam, schaam... volgens mij was het september/begin oktober dat ik hier voor het laatst te vinden was. En dat is nog niet zo erg, maar ook in de LDD was ik toen voor het laatst.
Nog grotere schaam...de modder hangt nog aan mijn fiets!

Tijdgebrek, aankoop van huis, klussen, verhuizen, en daardoor weinig interesse in het mtb-en.
Nu de fiets maar weer eens pakken en eens gas gaan geven vanaf maart. Dan begint hopelijk ook het mooie, motiverende voorjaarsweer!
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

schijnbaar ben ik niet de enige die vastgeroest is ;-)
hebben de anderen allemaal een bekeuring gehad voor fietsen zonder sticker of fietsen buiten de paden? Ving op dat het flink kassa was de afgelopen weken..
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Nope, ook geen controles gezien. En ik fiets toch trouw 2 keer per week rond.
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

zolang je braaf op de route blijft ga je ze waarschijnlijk ook niet tegenkomen.

iemand vandaag nog rond geweest ? hoe ligt ie erbij ?
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

Zwaar, relatief wat modder en zuigend, sommige stukken zijn nu natuurlijk wel goed
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Op 23 februari is er weer de cross for de crocus.
Deze rit steunt een goed doel.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=107908" onclick="window.open(this.href);return false;
Al het geld gaat naar de goede zaak.
Daarnaast word het mooi weer en de support is heel goed.
Ongeacht of je nu wel of niet komt, spreek erover met je familie en vrienden en stimuleer om met een sportieve inzet anderen te helpen.
Als je aanstaand weekend weer helemaal los gaat in de duinen en even op adem komt bij de cafe's, spreek er dan over met elkaar en overweeg ook te komen met elkaar.
Laten we deze rit weer een succes maken door er te schitteren met onze mtb skills.


Mannen. vrouwen en kinderen,
Lets ride allemaal en steun dit doel.
Want dit is het zeker waard.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

hansdegebruiker schreef:Op 23 februari is er weer de cross for de crocus.
Deze rit steunt een goed doel.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=107908" onclick="window.open(this.href);return false;
Al het geld gaat naar de goede zaak.
Daarnaast word het mooi weer en de support is heel goed.
Ongeacht of je nu wel of niet komt, spreek erover met je familie en vrienden en stimuleer om met een sportieve inzet anderen te helpen.
Als je aanstaand weekend weer helemaal los gaat in de duinen en even op adem komt bij de cafe's, spreek er dan over met elkaar en overweeg ook te komen met elkaar.
Laten we deze rit weer een succes maken door er te schitteren met onze mtb skills.


Mannen. vrouwen en kinderen,
Lets ride allemaal en steun dit doel.
Want dit is het zeker waard.
We hebben al een aantal jaar hier meegereden, mooi dat het inschrijfgeld naar een goed doel gaat.
Probeer er dit jaar weer bij te zijn.
Tot dan.
Gebruikersavatar
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 00:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si 2017 - Koga X29-Runner

Vanmiddag gewandeld en gefietst door de duinen. De route lag er op vele stukken redelijk bij maar hier en daar was het wel een modderpoel met veel plassen. Al met al wel lekker gefietst. Tijdens het wandelen over de kammen zag ik wel dat NM heel veel bomen heeft omgezaagd om het wildrijden tegen te gaan. Zelfs voor ons wandelaars was het irritant. Bedankt NM (ook namens alle omgezaagde bomen)!!!
Plaats reactie