Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
r.kemmeren
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: di 11 december 2007, 22:20
Mijn mountainbike: Pipedream Skookum SS
Contacteer:

Ben vanmorgen eerst een stuk met mijn dochter geweest, en daarna zelf nog een rondje gereden.
De verbouwde stukken zijn inderdaad wat beter mijn inziens.
Eerst was het hard naar beneden en hard omhoog of heel hard blijven trappen, nu moet je wat meer door de bocht heen heb bij beide geen problemen maar denk dat het voor de wat minder ervaren biker beter te doen is.
Overigens is het goed te fietsen helaas redde ik het klimmetje net naar het fietspad bij de Roestelberg niet.
als je valt, valt het tegen
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Na afwezigheid van ongeveer 1 maand weer eens gereden.
Is wel veel aan de route veranderd. Lekker gereden met heerlijk weer en erg rustig op de route.
De meesten zijn vast aan het eieren zoeken :D
Laatst gewijzigd door Steppenwolf op zo 20 april 2014, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

r.kemmeren schreef:Ben vanmorgen eerst een stuk met mijn dochter geweest, en daarna zelf nog een rondje gereden.
De verbouwde stukken zijn inderdaad wat beter mijn inziens.
Eerst was het hard naar beneden en hard omhoog of heel hard blijven trappen, nu moet je wat meer door de bocht heen heb bij beide geen problemen maar denk dat het voor de wat minder ervaren biker beter te doen is.
Overigens is het goed te fietsen helaas redde ik het klimmetje net naar het fietspad bij de Roestelberg niet.
Volgens mij heb ik jullie vanmorgen nog zien fietsen. Als je dochter tenminste een roze broek aan had.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Snap dat ze de route zo nu en dan opknappen. De meeste dingen vind ik altijd wel verbeteringen. Snap alleen niet waarom ze het stuk tussen bosch en duin en de rustende jager hebben aangepakt. Er liggen nu op verschillende plekken extra matten (schuin) waar je mijn inziens gewoon prima kon rijden. Zelfs de recreant, snap niet waarom dat zonodig aangepast moet worden.

Het stuk is nu in elk geval zeer los en hobbelig, hoop dat het na een tijdje wel weer een stuk beter wordt.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Mercurieus
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 22:34
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 2 2013 & Trek 6500
Contacteer:

vanochtend ook weer eens een ronde getrapt met zijn zessen.
Ik neem aan dat ze de nieuwe oversteek van het fietspad, vlakbij bos en duin nog wat remmende maatregelen gaan treffen? Je 'zoeft' nu zo wel heel gemakkelijk eroverheen.

Verder was het inderdaad niet echt druk te noemen.
Als ik net zo kon fietsen als ouwehoeren dan .........

http://www.tcdekleppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

Mercurieus schreef:vanochtend ook weer eens een ronde getrapt met zijn zessen.
Ik neem aan dat ze de nieuwe oversteek van het fietspad, vlakbij bos en duin nog wat remmende maatregelen gaan treffen? Je 'zoeft' nu zo wel heel gemakkelijk eroverheen.

Verder was het inderdaad niet echt druk te noemen.
nee joh, zo laten
mooie kamikaze-crossing
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Vanochtend ook een rondje gedaan, maar wat is de ronde vernaggeld door dat onderhoud zeg.... Zoals hierboven gezegd ook onderhoud op plekken waar het echt niet nodig was. Dus stukken die zowel in zomer als winter perfect te rijden waren helemaal omgeploegd. Joost mag weten waarom, terwijl er stukken die wel wat aandacht konden hebben na de winter er gewoon nog in oude staat bij liggen.

Ook erg jammer dat het wat snellere stuk met de knik omlaag net een stukje voor de RJ (waar je op een van de weinige plaatsen op de ronde met de wielen even los kan komen) net een afremmende bocht ervoor is gelegd. En in het stuk daarna ook wat aanpassingen waar ik me in hemelsnaam van afvraag wat het nut is. Helaas zeker geen verbeteringen....

Vraag me nou echt af of ze nou weten waar ze daar bij NM mee bezig zijn... Qua terrein-bosbeheer zal het allemaal wel kloppen, voor al de camping/mountainbikers zal het ook allemaal top zijn, maar met dit soort ingrepen bewijzen ze m.i. de echte liefhebbers onder de mountainbikers geen dienst
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
r.kemmeren
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: di 11 december 2007, 22:20
Mijn mountainbike: Pipedream Skookum SS
Contacteer:

Volgens mij heb ik jullie vanmorgen nog zien fietsen. Als je dochter tenminste een roze broek aan had.
Dat klopt ze was geheel in rose gekleed, blijft een meid natuurlijk.
als je valt, valt het tegen
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

Heb je dochter en jou ook nog fietsen, jij was op een blauwe singelspeed?
Route ligt er goed bij, onderhoud was oke, maar nu is het mooi geweest met matten liggen en stukken verbouwen.
Was rond 8.30 voorbij Bos en Duin en hoorde flink wat crossmotoren in het gebied.
Zou goed zijn als NM hier hun waakzaamheid/controle/boete beleid op toepast, die rijden in 1 uur meer kapot dan alle mountainbikers bij elkaar in 1 jaar.
Telluride
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 19:25
Mijn mountainbike: The "Hummer" (RWD)

Wat de reparaties en modificaties betreft: het werd tijd dat die uitstekende boomstam net voorbij die afdaling werd verwijderd. Wat die matten betreft: doormatten! Die paar keer dat het mogelijk is om die hellinkjes te halen wegen niet op tegen de 90% dat het gelopen moet worden. Nu nog een (northshore)brug constructie over de echt mulle zandstukken (tussen bosch/duin en rustende jager)(roestelberg) en klaar! LDD moet een voorbeeldfunctie worden voor de rest vd NL tracks. Rock Garden?
Be thankful we're not getting all the government we're paying for
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Deze ochtend lekker vroeg twee rondjes gereden om de paaskilo's te verbranden. Niet echt druk op de route en de aangepaste stukken mogen bewonderen, tja toch wel blij met wat onderhoud ook al heb ik over enkele stukken wel mijn vraagtekens. Tevens een paar ouders met zeer jonge kinderen op de atb echt top die jonge gastjes die op deze niet echt makkelijke route, helmpje af en snel weer op. 8)

In mijn tweede ronde en enkele NINER rijders uitgenodigd voor de NINER DAY in drunen op 25 Mei.( zie lets ride voor meer info )
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Gebruikersavatar
r.kemmeren
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: di 11 december 2007, 22:20
Mijn mountainbike: Pipedream Skookum SS
Contacteer:

exocet103 schreef:Heb je dochter en jou ook nog fietsen, jij was op een blauwe singelspeed?
Route ligt er goed bij, onderhoud was oke, maar nu is het mooi geweest met matten liggen en stukken verbouwen.
Was rond 8.30 voorbij Bos en Duin en hoorde flink wat crossmotoren in het gebied.
Zou goed zijn als NM hier hun waakzaamheid/controle/boete beleid op toepast, die rijden in 1 uur meer kapot dan alle mountainbikers bij elkaar in 1 jaar.
Klopt helemaal, rijdt altijd op deze blauwe Pipedream rond.
Was nooit goed met schakelen. :tong
als je valt, valt het tegen
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Telluride schreef:Wat de reparaties en modificaties betreft: het werd tijd dat die uitstekende boomstam net voorbij die afdaling werd verwijderd. Wat die matten betreft: doormatten! Die paar keer dat het mogelijk is om die hellinkjes te halen wegen niet op tegen de 90% dat het gelopen moet worden. Nu nog een (northshore)brug constructie over de echt mulle zandstukken (tussen bosch/duin en rustende jager)(roestelberg) en klaar! LDD moet een voorbeeldfunctie worden voor de rest vd NL tracks. Rock Garden?
Voorbeeld voor de rest van Nederland, mag hopen van niet.

En waarom moet alles perse door iedereen en altijd omhoog te rijden zijn? Die meestal 1 tot 2 klimmetjes die je zomers misschien niet altijd haalt zijn toch geen punt. Vind het doorgaans een slecht uitgangspunt dat de route moet worden aangepast aan de skills van de gemiddelde rijder, is toch juist een uitdaging die zandstukjes een keer wel te halen? Oefening baart kunst.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik vond het afstappen niet erg, een mooie uitdaging voor de volgende keer om het toch weer te proberen.

Verder vond ik LDD een redelijk rechte race-baan, ik vind wat meer bochtenwerk en een wat uitdagendere ondergrond(vond de route toch redelijk hard en eenvoudig te rijden) toch wel leuker. Er zijn wat dat betreft leukere routes in Nederland.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Er is vaak maar een lastige klim om te halen als je ook maar enigzins kan fietsen. Dat is de klim net voor de roestelberg, ook redelijk uitgehold en bijna altijd mul.

de overige zijn uitdagingen. Zijn goed te doen als je wat ervaring hebt en leuk om je te slopen. Overal een mat erin...
Plaats reactie