Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Afgelopen week de route weer 2 x gereden en hij ligt er echt mooi bij nu, de regen van de laatste tijd geeft het geheel stevigheid en maakt de mulle stukken ook wat beter begaanbaar. Er zijn ook hier en daar weer wat stukken opgevuld met zand wat de plassenvorming tegengaat...complimenten voor het onderhoud en daarom koop ik ook altijd de routesticker; met de opbrengst daarvan wordt ook echt iets nuttigs gedaan dus.

Blijft een erg lekkere route dit, zeker ook door de mooie natuur...genieten! :-q
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

''Het is echt nog wel wat in Drunense Duinen!" Vandaag weer paar rondjes gereden na lange tijd. De route ligt er prima bij, maar de banden rolden niet heel gemakkelijk. Nat zand geeft toch weerstand. Desondanks heerlijk gereden. Prima te doen zonder versnelling en vering :winkie:

Oh ja, blijkbaar zijn er toch nog steeds mafkezen hier die grote takken over de route leggen :roll:
En nee, die waren er niet per ongeluk opgewaaid :-{
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ijskonijn schreef:Oh ja, blijkbaar zijn er toch nog steeds mafkezen hier die grote takken over de route leggen :roll:
En nee, die waren er niet per ongeluk opgewaaid :-{
Was jij er dan maandag ijskonijn? [ Edit: ja dat kon ik aan je post zien natuurlijk :D ] Anyway, die takken moeten er dan zondag in de avond of maandagochtend vroeg neergelegd zijn, want ik was daar zowel vrijdag overdag als zondag eind van de middag nog en toen heb ik geen grote takken gezien, niet op de route althans :wink: Maar ja, dat komt helaas vaker voor dus het zou kunnen dat ze nu ook moedwillig zijn neergelegd. Toch jammer dat mensen soms op die manier anderen dwarsliggen, letterlijk dus ook in dit geval :-{
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Wiel-Maat schreef:
ijskonijn schreef:Oh ja, blijkbaar zijn er toch nog steeds mafkezen hier die grote takken over de route leggen :roll:
En nee, die waren er niet per ongeluk opgewaaid :-{
Was jij er dan maandag ijskonijn? [ Edit: ja dat kon ik aan je post zien natuurlijk :D ] Anyway, die takken moeten er dan zondag in de avond of maandagochtend vroeg neergelegd zijn, want ik was daar zowel vrijdag overdag als zondag eind van de middag nog en toen heb ik geen grote takken gezien, niet op de route althans :wink: Maar ja, dat komt helaas vaker voor dus het zou kunnen dat ze nu ook moedwillig zijn neergelegd. Toch jammer dat mensen soms op die manier anderen dwarsliggen, letterlijk dus ook in dit geval :-{
Was er maandagmorgen eind van de ochtend. Lagen aantal takken bij en op elkaar, erg onnatuurlijk uiteraard en op onoverzichtelijk stukje (afdaling)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ijskonijn schreef:Was er maandagmorgen eind van de ochtend. Lagen aantal takken bij en op elkaar, erg onnatuurlijk uiteraard en op onoverzichtelijk stukje (afdaling)
Da's verdacht inderdaad...hopelijk niet al teveel capriolen uit hoeven halen om ze te ontwijken?

Soms kan zo'n tak dan wel weer een speelse uitdaging worden, maar het kan ook net ff de flow eruit halen...ook al omdat ik grote takken zelf vaak weghaal als ik ze aantref en het echt storend vind voor de route. Dan ben je er net weer even uit, maar het is wel beter voor mede-bikers die na je komen denk ik dan maar.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Wiel-Maat schreef:
ijskonijn schreef:Was er maandagmorgen eind van de ochtend. Lagen aantal takken bij en op elkaar, erg onnatuurlijk uiteraard en op onoverzichtelijk stukje (afdaling)
Da's verdacht inderdaad...hopelijk niet al teveel capriolen uit hoeven halen om ze te ontwijken?

Soms kan zo'n tak dan wel weer een speelse uitdaging worden, maar het kan ook net ff de flow eruit halen...ook al omdat ik grote takken zelf vaak weghaal als ik ze aantref en het echt storend vind voor de route. Dan ben je er net weer even uit, maar het is wel beter voor mede-bikers die na je komen denk ik dan maar.
Ik moest behoorlijk remmen. Uiteraard ze even weggehaald, ik rij namelijk zonder strava of teller, dus even stoppen is niet erg :lol:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ijskonijn schreef:Ik moest behoorlijk remmen. Uiteraard ze even weggehaald, ik rij namelijk zonder strava of teller, dus even stoppen is niet erg :lol:
Kijk, zo houden we de route berijdbaar, top :-q

En door zonder strava o.i.d. te rijden heb je tenminste nog de tijd en rust voor zaken zoals deze :winkie:

Trouwens, Drunen met single speed? Respect hoor, lijkt me best pittig... :)
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Trouwens, Drunen met single speed? Respect hoor, lijkt me best pittig... :)[/quote]

Is wel te doen hoor! Alleen wat vermoeiender t.o.v. geared :wink:
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

staat van de baan:
prima te doen, hier en daar wat plassen, maar minder dan je zou denken na al die regen, alle klimmen zijn goed omhoog te rijden

https://youtu.be/xdmNAkuIFME" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ijskonijn schreef:Is wel te doen hoor! Alleen wat vermoeiender t.o.v. geared :wink:
Ja dat lijkt mij toch ook wel...met de juiste tandwielverhouding en goed je snelheid houden voorafgaand aan een klim is het vast haalbaar. Maar ik denk toch dat ik het zelf bij geared hou :D

@Remmes, thx voor de status update van de route sinds de regen...ik wil donderdag ook weer ff gaan, goed om te weten dat het er nog goed bij ligt. En tegen donderdag zou het ook weer beter weer moeten worden :-q
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Remmes schreef:staat van de baan:
prima te doen, hier en daar wat plassen, maar minder dan je zou denken na al die regen, alle klimmen zijn goed omhoog te rijden

https://youtu.be/xdmNAkuIFME" onclick="window.open(this.href);return false;
Afgelopen zaterdag waren de klimmen ook al goed omhoog te rijden. Eentje voor de Roestelberg was even ploeteren maar de rest was perfect.

Het was denk ik driekwart jaar geleden dat ik er voor het laatst was en ik vond de baan vrij saai geworden.. Onderhoud heeft dus zeker zijn invloed gehad :)
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

RuudRuud schreef:
Remmes schreef:staat van de baan:
prima te doen, hier en daar wat plassen, maar minder dan je zou denken na al die regen, alle klimmen zijn goed omhoog te rijden

https://youtu.be/xdmNAkuIFME" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was denk ik driekwart jaar geleden dat ik er voor het laatst was en ik vond de baan vrij saai geworden.. Onderhoud heeft dus zeker zijn invloed gehad :)
sjah, onderhoud of asfalteren, het is voor de werkgroep hetzelfde
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

O ja @Remmes, dat vergat ik nog: mooi stukje camerawerk van je rit laatst! :-q

Behoorlijk steady beeld ook, daardoor dus prettig om te kijken... wat is je camerapositie?
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

Wiel-Maat schreef:O ja @Remmes, dat vergat ik nog: mooi stukje camerawerk van je rit laatst! :-q

Behoorlijk steady beeld ook, daardoor dus prettig om te kijken... wat is je camerapositie?
thnx :)
ik heb de cam links onder aan mijn stuur hangen
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Remmes schreef:
Wiel-Maat schreef:O ja @Remmes, dat vergat ik nog: mooi stukje camerawerk van je rit laatst! :-q

Behoorlijk steady beeld ook, daardoor dus prettig om te kijken... wat is je camerapositie?
thnx :)
ik heb de cam links onder aan mijn stuur hangen
?? OK...maak je dan gebruik van beeldstabilisatie of hou jij je stuur altijd zo stil? :D
Plaats reactie