Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Het prachtige decor is helaas weer verdwenen
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vraagje over het vignet: Geldt dit ook voor een kind van 7, of is er een minimumleeftijd? We gaan komende zomer wellicht in de buurt van de LDD op vakantie, en junior van dan 7 wil vast een paar keer gaan fietsen daar. En dan wil ik weten of ik beter 2-3x een dagkaart kan kopen, een jaarkaart, of niks voor hem....
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Minimumleeftijd weet ik niet, maar er zijn geen dagkaarten, alleen jaarkaarten (12 euro).

--edit--
Er zijn dus wel dagkaarten.
Laatst gewijzigd door MJV op do 31 januari 2019, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MJV schreef: zo 27 januari 2019, 11:43 Minimumleeftijd weet ik niet, maar er zijn geen dagkaarten, alleen jaarkaarten (12 euro).
https://www.natuurmonumenten.nl/mountai ... mtb-vignet
Staat hier toch echt dat er gewoon dagkaarten zijn.

Tarief 2019
Jaarpas MTB: € 12,-  (leden 3,00 korting)
Dagpas MTB: € 5,-  (leden 1,50 korting)
Tweedaagse pas MTB: € 7,50  (leden 1,50 korting)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

Ik ga waarschijnlijk geen vrienden maken, want ik vind de route "verschrikkelijk" geworden. Het hele natuurlijke karakter is verdwenen. Alle routes in Nederland gaan zo op elkaar lijken. Ik denk met weemoed terug aan de tijd met de zandstroken, je fietste immers in de duinen! Dat onderscheidde de LDD van andere routes. Nu zou je bijna off piste gaan fietsen.
henkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 1 november 2008, 10:55

MJV schreef: zo 27 januari 2019, 11:43 Minimumleeftijd weet ik niet, maar er zijn geen dagkaarten, alleen jaarkaarten (12 euro).

Vignet geld voor iedereen en er zijn wel degelijk dagkaarten a €5 verkrijgbaar bij de cafés rondom het parcours. Maar als je een paar keer gaat zou ik een jaarkaart a €12 kopen...kan je later in het jaar nog eens terugkomen en hij is op meerdere plaatsen geldig...
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Excuses, meende ooit ergens gehoord te hebben dat er geen dagkaarten waren en had ze ook nog nooit gezien.
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

gertjanzelf schreef: zo 27 januari 2019, 14:03 Ik ga waarschijnlijk geen vrienden maken, want ik vind de route "verschrikkelijk" geworden. Het hele natuurlijke karakter is verdwenen. Alle routes in Nederland gaan zo op elkaar lijken. Ik denk met weemoed terug aan de tijd met de zandstroken, je fietste immers in de duinen! Dat onderscheidde de LDD van andere routes. Nu zou je bijna off piste gaan fietsen.
Dat is ook de grootste reden waarom veel mensen offroute fietsen, ze denken met onderhoud de fietsers op de route te houden.
Maar het omgekeerde gebeurt juist, door het versimpelen van de route zoekt men andere paadjes
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Remmes schreef: za 2 februari 2019, 17:14
gertjanzelf schreef: zo 27 januari 2019, 14:03 Ik ga waarschijnlijk geen vrienden maken, want ik vind de route "verschrikkelijk" geworden. Het hele natuurlijke karakter is verdwenen. Alle routes in Nederland gaan zo op elkaar lijken. Ik denk met weemoed terug aan de tijd met de zandstroken, je fietste immers in de duinen! Dat onderscheidde de LDD van andere routes. Nu zou je bijna off piste gaan fietsen.
Dat is ook de grootste reden waarom veel mensen offroute fietsen, ze denken met onderhoud de fietsers op de route te houden.
Maar het omgekeerde gebeurt juist, door het versimpelen van de route zoekt men andere paadjes
Maar eerlijk is eerlijk. De laatste tijd wordt de route goed onderhouden en een beetje spannender gemaakt. En er blijft bijzonder weinig water op de route liggen.
Life is short.....................enjoy it!!!
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

Ik vind het nog steeds een hele mooie route. Ben in 1996 al begonnen om door de duinen te fietsen, waren toen geen paden die ervoor waren aangewezen , dus als je het gebied kende kon je er mooi fietsen. Voor de natuur is het zo het nu is beter. Als je kijkt hoeveel mensen er per week overheen fietsen, dit zou de natuur niet aan kunnen.
Vanochtend nog geweest, lekker bevroren ondergrond, moppert weer iemand dat het te veel stuitert, het is ook nooit goed :D .

Als het niet zo goed onderhouden werd dan was er water op het parcours en gaat iedereen er weer omheen rijden met als gevolg schade aan de planten die er staan.

Wat ze nu gemaakt hebben is het beste wat op dit moment mogelijk is, ik vind het fantastisch dat je voor 12 euro een heel jaar lang op een parcours kan rijden wat goed onderhouden wordt, met respect voor de natuur :-q .
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Helemaal mee eens, fiets hier ook al zo'n 30 jaar en het is elke weer genieten.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ik rij het rondje ook af en toe. Is mooi met mijn werk te combineren. Maar waarom natuurmonumenten er 12 euro er wilt hebben begrijp ik nog steeds niet.
Utrechtse Heuvelrug vraagt er 7,50 voor.
Minder voor meer.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

At1 schreef: wo 13 februari 2019, 22:06 Ik rij het rondje ook af en toe. Is mooi met mijn werk te combineren. Maar waarom natuurmonumenten er 12 euro er wilt hebben begrijp ik nog steeds niet.
Utrechtse Heuvelrug vraagt er 7,50 voor.
Minder voor meer.
Dat is mij wel duidelijk. Een paar kabinetten geleden moest er flink bezuinigd worden en vooral de "linkse hobbies" moesten het bezuren. Zo moest ook NatuurMomumenten deels inkomsten op een andere manier genereren. Een daarvan is de MTB-routes exploiteren. NM heeft principieel terecht niets met MTB-en.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vandaar dat momenteel veel NM mtb-routes worden gerenoveerd. :kiss:
Underdog84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 juli 2018, 22:51

Ik rij komende zaterdag vanuit Eindhoven naar deze route om hem voor de eerste keer te rijden. Zijn er nog bijzonderheden om rekening mee te houden?

Welk startpunt en bijbehorende horeca is geschikt om eventueel vrouw en kinderen ( 1 en 3) te droppen?

Zij gaan dan wandelend de duinen in en willen wel ergens kunnen eten/drinken.

Bedankt alvast. 😁
Plaats reactie