Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

@ underdog84:

Voor de kinderen is het het leukst bij de roestelberg. Althans daar vlakbij ligt brasserie ‘het genieten’ , daar zit een mooie speeltuin bij en daar zijn de mooiste duinen te vinden. Helaas is dat qua bereikbaarheid het slechts te bereiken vanuit Eindhoven. Bijkomend voordeel is dat je dan met het saaiste stuk LDD begint en het alleen maar beter wordt.
Underdog84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 juli 2018, 22:51

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik zie dat het nog wel gaat wanneer we over Tilburg rijden.

Website heeft het inderdaad over speeltuinen etc.

Zal het eens voorleggen aan de vrouw. 😁
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Underdog84 schreef: do 14 februari 2019, 23:21 Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik zie dat het nog wel gaat wanneer we over Tilburg rijden.

Website heeft het inderdaad over speeltuinen etc.

Zal het eens voorleggen aan de vrouw. 😁
Op deze manier ideale combinatie.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef: wo 13 februari 2019, 22:59 Vandaar dat momenteel veel NM mtb-routes worden gerenoveerd. :kiss:
Sommige praten graag voor hunzelf maar kijken niet verder.... Maar goed dat hoef ik je niet te vertellen :lol: :lol: :bier:
Underdog84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 juli 2018, 22:51

Ik ben er vandaag geweest. Vrouw en kinderen inderdaad bij het genieten achter gelaten. Hebben zich prima vermaakt, zowel in de speeltuin als in de duinen.

Zelf vond ik de route wel leuk. Bij de start dacht ik nog; moet ik echt tegen die bulten omhoog rijden? Ben het namelijk niet gewend.

Na enkele kilometers had ik de slag te pakken en vond ik het leuk.

Aan het eind dacht ik dat er geen einde kwam aan dat klimmen haha. Ben gesloopt.

Ik ga er zeker nog eens naar terug.
jaspertaurine
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 24 oktober 2008, 19:05

gertjanzelf schreef: zo 27 januari 2019, 14:03 Ik ga waarschijnlijk geen vrienden maken, want ik vind de route "verschrikkelijk" geworden. Het hele natuurlijke karakter is verdwenen. Alle routes in Nederland gaan zo op elkaar lijken. Ik denk met weemoed terug aan de tijd met de zandstroken, je fietste immers in de duinen! Dat onderscheidde de LDD van andere routes. Nu zou je bijna off piste gaan fietsen.
Het is er inderdaad niet spannender op geworden. Het is op zondag, met keurig wachten met inhalen tot het pad breder wordt en voorgangers netjes aan de kant gaan, zonder problemen mogelijk om rond het uur te rijden. Een paar jaar geleden kon dat twee maanden per jaar en alleen met ideale weersomstandigheden. Je hoeft in de huidige staat van het parcours bijna nergens te remmen, behalve voor die vreemde spekgladde matten.

Ik begrijp dat ze het rondje moeten onderhouden maar zo wordt het wel heel erg saai. Het lijkt me mooi wanneer ze wat meer splitsingen met verschillende niveau's creëren. Links aanhouden voor stenen, los zand en mooie jumps en rechts een hazenpad met wat minder uitdaging. Ik vind het echt niet nodig altijd overal op de fiets te kunnen blijven zitten, maak een klim maar lastig zodat het (weer) een prestatie is om naar boven te fietsen.

Het is er stik druk en de meeste zullen jaarlijks € 12,50 afdragen. Daarmee moet het m.i. mogelijk zijn een parcours aan te leggen dat voor iedereen voldoende uitdaging biedt.
Bezit fiets!
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

jaspertaurine schreef: ma 25 februari 2019, 15:01Het is er inderdaad niet spannender op geworden. ... Je hoeft in de huidige staat van het parcours bijna nergens te remmen, behalve voor die vreemde spekgladde matten.
Ik vond het gisteren af en toe best spannend met die wandelaars die als een hert verstijfd in het koplamplicht op de route stonden als we een hobbeltje overkwamen... (ik weet niet of ik hier nou een :~ , :-{ of :wink: smiley moet plaatsen)
carbon bike, titanium collarbone...
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

.
Laatst gewijzigd door George op zo 24 maart 2019, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Doe eens gek en lees je PB's.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mogen wandelaars s avonds met zaklampen wel?
En autos op bospaden, met groot licht?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Beide routes liggen er super snel bij. Het was vandaag verdacht rustig, vooral op de groene route. Lekker kunnen doorknallen iig, af en toe beetje hobbelig, maar dat is goed voor de spiertjes. :-)
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

En vandaag lag het er ook weer prima bij. PR waardig.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
stofeter
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: do 7 februari 2013, 21:34
Mijn mountainbike: Breda

Ik weet niet of de mensen van onderhoud mee kijken op deze site
Het blijft een mooi rondje was er een poos niet geweest en sommige stukken herkende ik niet
Ik weet dat je zo'n parcours niet helemaal strak krijgt en ook niet nodig is maar
Maar al die aan rem kuilen daar kan zeker toch wel iets aangedaan worden of zeker bijgehouden kunnen worden.
Al met al was het weer fijn een rondje te doen wel veel pech gevallen onder weg mechanisch gelukkig een paar kunnen helpen
Mountain biking - it gets under your skin and doesn't let go. It only takes one ride to turn someone from a normal, upstanding citizen into a trail hungry, dirt eating addict. If you're not affected yet, then why not?
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

stofeter schreef: zo 7 april 2019, 13:03 Ik weet niet of de mensen van onderhoud mee kijken op deze site
Het blijft een mooi rondje was er een poos niet geweest en sommige stukken herkende ik niet
Ik weet dat je zo'n parcours niet helemaal strak krijgt en ook niet nodig is maar
Maar al die aan rem kuilen daar kan zeker toch wel iets aangedaan worden of zeker bijgehouden kunnen worden.
Al met al was het weer fijn een rondje te doen wel veel pech gevallen onder weg mechanisch gelukkig een paar kunnen helpen
Het onderhoud aan de route is de laatste jaren sterk verbeterd en deze ligt er bijna altijd droog bij.
Je kan van de onderhoudsploeg niet verwachten dat alle remkuilen om de zoveel weken weg gewerkt worden.
Gewoon je kont omhoog en doorgaan :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik las dat er deze week een natuurbrand was op LDD.
Weet iemand of dit ook in de buurt was van de vaste routes? Want wil er zondag heen gaan en als dan blijkt dat er een deel afgesloten is dan kies ik een andere route of kan ik er op z'n minst rekening meehouden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Zal vandaag ook weer eens rondje drunen doen.
Hopelijk weer net zo rustig als 2 weken geleden.
Plaats reactie