Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

LosseSchroef schreef: do 16 april 2020, 15:08 Nee, liggen geen officiële routes. Maar naast de verharde fietspaden liggen ook onverharde waar je kan fietsen. Fietsen op de (loop)paden rond de vennen mag absoluut niet.
Ik ga er weleens wandelen en het lijkt me een mooie plek voor een route, maar daar zullen ze daar zo te horen andere anders over denken. Jammer, dan blijven we gewoon in de duinen rijden. :-D
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Tomboo schreef: do 16 april 2020, 16:20
LosseSchroef schreef: do 16 april 2020, 15:08 Nee, liggen geen officiële routes. Maar naast de verharde fietspaden liggen ook onverharde waar je kan fietsen. Fietsen op de (loop)paden rond de vennen mag absoluut niet.
Ik ga er weleens wandelen en het lijkt me een mooie plek voor een route, maar daar zullen ze daar zo te horen andere anders over denken. Jammer, dan blijven we gewoon in de duinen rijden. :-D
Het is zeker een mooie plek voor een route. Er staan ook regelmatig sporen in het zand maar het mag niet. Als je het leuk vind dan kan ik je wel de legale onverharde paden laten zien die ik ken hier in Oisterwijk.
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

LosseSchroef schreef: do 16 april 2020, 16:23
Tomboo schreef: do 16 april 2020, 16:20

Ik ga er weleens wandelen en het lijkt me een mooie plek voor een route, maar daar zullen ze daar zo te horen andere anders over denken. Jammer, dan blijven we gewoon in de duinen rijden. :-D
Het is zeker een mooie plek voor een route. Er staan ook regelmatig sporen in het zand maar het mag niet. Als je het leuk vind dan kan ik je wel de legale onverharde paden laten zien die ik ken hier in Oisterwijk.
Daar is mijn mtb carrière begonnen 25 jaar geleden :D
Mooi en groot gebied. Een leuk stukje was (is?) bij de Pierenberg. Dat is grofweg tussen de Moergestelseweg en Heukelom.
Vanuit daar kon je dan helemaal richting Staalbergven, Venkraai en evt richting Kampina, daar was ergens een "berg" waar je lekker vanaf kon racen. Goeie ouwe tijd :-q
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Tomboo schreef: do 16 april 2020, 13:56 Gisterenavond voor het eerst op mijn nieuwe (gebruikte) mtb de zwarte gereden. Prachtige route! Wel een aantal keer moeten lopen omdat het zand te mul was. Tevens nog een keer op mijn plaat gegaan in de buurt van Bosch en Duin, erg groot gat (15cm oid gevuld met los zand) in de bocht naar rechts na een afdaling. Hier mijn derailleurplaat dubbel gevouwen dus na wat macgyveren de rest van de route op 1 versnelling afgemaakt.

Nu rij ik rond op vrij versleten 26x1.9 bandjes met sowieso al weinig profiel en merk dat de grip zeker in het losse zand wat te wensen over laat. Iemand toevallig tips voor goede bandjes op dit traject? heb 17c velgjes dus zal waarschijnlijk niet breder kunnen dan 2.1/2.2.

Overigens iemand bekend of er in de kampina/oisterwijks vennen een mtb route ligt?
Ik vind Racing Ralph prima. Heb ze zelf bijna continue liggen achter behalve bij hele natte omstandigheden. Mul zand is goed achterop hangen en niet teveel lucht erin.... maar ik ben laatst ook in een klim eraf gepleurd

Ze waren ergens in de aanbieding voor 12,50 dus voor het geld hoef je het niet te laten - 26” althands.
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Majoorkees schreef: vr 17 april 2020, 11:56 Ik vind Racing Ralph prima. Heb ze zelf bijna continue liggen achter behalve bij hele natte omstandigheden. Mul zand is goed achterop hangen en niet teveel lucht erin.... maar ik ben laatst ook in een klim eraf gepleurd

Ze waren ergens in de aanbieding voor 12,50 dus voor het geld hoef je het niet te laten - 26” althands.
Momenteel zijn mijn huidige banden dusdanig versleten dat het midden van de band praktisch slicks zijn. Dus waarschijnlijk zal elke nieuwe band een wereld van verschil zijn. Die racing ralphs heb ik al verschillende keren positieve berichten over gelezen. Zou je mij kunnen vertellen waar dit was? €12,50 is geen geld voor een dergelijk bandje.
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Hebt PB.

Over het algemeen kom je met wat zoeken in het forum - deel over shops en aanbiedingen een heel eind. Even wat researchen :-q

Voorraden en aanbiedingen wijzigen nogal.

Vandaag trouwens nog een rondje gereden. Mul, maar prima te doen.... hoewel het bij de klim naar de Roestelberg bijna niet meer grappig is.
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Majoorkees schreef: vr 17 april 2020, 19:59 hoewel het bij de klim naar de Roestelberg bijna niet meer grappig is.
Laat dat bijna maar weg, ben net terug van mijn rondje. Begint echt mul te worden op bepaalde plekken. Ach hebben we wat om te oefenen. :-q
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Mijn banden zijn 4,6 inch breed, ik heb nergens last van 😂
Nu ook op een gravelbike... :o
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Fatbike :D
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Fatbike time :lol:
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Vanmorgen weer een rondje gedaan, dat beetje regen van gisteren heeft het toch wel iets minder mul gemaakt.
Helaas wel gevallen bij de afdaling bij de Roeselberg, shifter gesloopt... wat een gedoe om een nieuw voorshifter (Shimano XT SL-M780-I, Direct Attach) te vinden voor een mountainbike uit 2015 (Cube AMS pro 100 blackline). Het is dat ik een zaak vond in Duitsland waar ze hem hadden maar bij alle grote bekende webshops in Nederland was het type wat ik nodig had niet te vinden.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Net rondje gereden. Poeh. Effect van het buitje is volgens mij wel weer weg... de Roestelberg is bijna niet leuk meer. Maar verder ligt het er best leuk bij. Paar buitjes regen zou wel goed zijn....
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: zo 19 april 2020, 21:26 Net rondje gereden. Poeh. Effect van het buitje is volgens mij wel weer weg... de Roestelberg is bijna niet leuk meer. Maar verder ligt het er best leuk bij. Paar buitjes regen zou wel goed zijn....
De komende weken gaat het niet echt regenen dus wel zullen ons zelf moeten vermaken met het zand.... goed voor de techniek :-)
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Haha absoluut! Ik ga mijn rigide ouwe Trek 930 maar weer eens wat vaker uitlaten... vind ik in het zand prettiger sturen en met een paar dikke banden met weinig lucht heb ik dan tijd mijn Gary Fisher te onderhouden (speling op het hoofdlager achtervering maar geen meuk meer voor te krijgen - zal eens wat metaalboeren afgaan) en mijn speurtocht naar een nieuwe fully voort te zetten. Trek Top Fuel of Canyon is nu een beetje waar het tussen gaat.

Maar op zich ook wel leuk om weer beter te worden in dat mulle zand. Vroeger in de Gemeentebossen bij Goirle werd het ook steeds muller en kon ik goed blijven rijden. Grappig hoe je dat verleert / weer oppakt :-D
GerGio
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 15:29
Mijn mountainbike: Giant XTC ADVANCED 27.5 2 LTD

Majoorkees schreef: ma 20 april 2020, 11:40 Haha absoluut! Ik ga mijn rigide ouwe Trek 930 maar weer eens wat vaker uitlaten... vind ik in het zand prettiger sturen en met een paar dikke banden met weinig lucht heb ik dan tijd mijn Gary Fisher te onderhouden (speling op het hoofdlager achtervering maar geen meuk meer voor te krijgen - zal eens wat metaalboeren afgaan) en mijn speurtocht naar een nieuwe fully voort te zetten. Trek Top Fuel of Canyon is nu een beetje waar het tussen gaat.

Maar op zich ook wel leuk om weer beter te worden in dat mulle zand. Vroeger in de Gemeentebossen bij Goirle werd het ook steeds muller en kon ik goed blijven rijden. Grappig hoe je dat verleert / weer oppakt :-D
Ja zou je niet gaan voor een Fuel EX die lijken me misschien ook nog wel geschikt voor de Duinen?

Ik ga mijn Giant advanced XTC 2 LTD ook weer upgraden naar 27.5+ met Nobby Nic. Dan gaat alles weer een stuk makkelijker en iets sneller in deze conditie. In de winter rijd ik gewoon op Racing Ralf 27.5 dat gaat in principe prima.

Laatste vraag is het Majoorkees gebaseerd op het nummer van Paul van Vliet want dat is briljant.
Plaats reactie