Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Inderdaad, ligt er nu snel bij! Aardig wat pr’s gescoord op segmentjes. Benieuwd hoe het straks op die Scalpel gaat ipv nu de Sugar.

Als je trouwens dat hekje hebt net voor de Waalwijksebaan: kijk uit, ligt een verraderlijke wortel bloot. Ik ging daar net even zandkorrels bekijken :tong
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Vanmorgen de zwarte en de groene route gefietst. Op de zwarte was het net alsof je hele stukken door een bak met specie aan het fietsen was. Al het "losse" zand was nu een plakkerige laag. Lang geleden dat mijn fiets helemaal onder het zand zat. Bij afdalingen had je verschillende "geultjes" zitten. Dus het zal er morgen (zondag) vast perfect bij liggen. Gisteren is er namelijk rond de 10 millimeter regen gevallen met het onweer laat in de middag en vroeg in de avond.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Gisteren niet veel tijd gehad dus een halve zwarte gereden. Lag er perfect bij. En er komt nog veel meer regen aan dus die status zal hopelijk nog even blijven.
:D
Ik vond overigens ook dat de ondergrond een paar dagen geleden knap aan je banden zuigt, dat geeft meer trainingswaarde
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag een hele zwarte gereden. Dikke prima! :-q
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Majoorkees schreef: vr 19 juni 2020, 18:14 Vandaag een hele zwarte gereden. Dikke prima! :-q
+1 :-D
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Majoorkees schreef: vr 19 juni 2020, 18:14 Vandaag een hele zwarte gereden. Dikke prima! :-q
Inderdaad! Vanochtend een rondje gedaan, was erg goed te doen :-q was voor mij al weer even geleden dat ik er geweest was (denk vorig jaar oktober :winkie:, ik ben meestal te vinden in omgeving Dorst).

Ik heb het ergste mulle zand van afgelopen maanden dus niet echt meegemaakt, maar lag er nu door de regen weer er erg goed bij :wink:
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanochtend lag het er mooi bij maarrrr je merkt wel dat het weer droger wordt. Nog een paar dagen en ik ben bang dat de Fatbikes weer gaan lachen :winkie:
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: ma 22 juni 2020, 15:33 Vanochtend lag het er mooi bij maarrrr je merkt wel dat het weer droger wordt. Nog een paar dagen en ik ben bang dat de Fatbikes weer gaan lachen :winkie:
Ze moeten alleen al die eikenprocessie rupsen eens weg jagen..... mountainbiken ... ja super .... je benen vol met bultjes .... not so funny ... jeukende tering krengen.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Fatbikers lachen altijd, alhoewel dat met die klote rupsen wat minder wordt :D
Life is short.....................enjoy it!!!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ah ik dacht al. Wat een hoop muggen. Maar dat zijn eikenprocessierupsjes. Mijn benen lijken idd ook wel berglandschappen en ‘jeuk is leuk’ is niet waar. :tong
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Even concreet... hoe is het met de route momenteel? Plan is om Plusbike morgen in de auto te gooien en richting Roestelberg te rijden...
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

ijskonijn schreef: ma 22 juni 2020, 19:59 Even concreet... hoe is het met de route momenteel? Plan is om Plusbike morgen in de auto te gooien en richting Roestelberg te rijden...
Die lag er zondag super bij dus morgen is die ook nog prima te rijden. Ik kon hem rond rijden zonder af te stappen.
Niet zeuren.... door fietsen
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Hij is nog prima te doen. Alleen de klimmetjes net voor en net na de Roestelberg zijn nu uitdagend. Waarschijnlijk zijn die na morgen niet meer te rijden. En de jeuk moet je inderdaad voor lief nemen! :roll:
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Gisteren was hij ook prima, maar het wordt snel muller nu. Ik ben nog overal boven gekomen; net voor de roestelberg met wat stunten maar het ging.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: di 23 juni 2020, 09:00 Gisteren was hij ook prima, maar het wordt snel muller nu. Ik ben nog overal boven gekomen; net voor de roestelberg met wat stunten maar het ging.
Net na de Roestelberg moest ik afgelopen zondag ook mijn best doen om boven te komen. Morgen vroeg (woensdag) weer een rondje dus dan maar eens kijken of het nog wil lukken (zware twijfel :-)) ... kunnen we ook meteen weer wat nieuwe eikenprocessierupsen bultjes gaan verzamelen :(
Niet zeuren.... door fietsen
Plaats reactie