Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ja die klim met die stenen in het begin... dat was ook een leuke :-q

Bultjes? Lees onderaan je eigen berichten die tekst nog eens :winkie:
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: di 23 juni 2020, 11:52 Ja die klim met die stenen in het begin... dat was ook een leuke :-q

Bultjes? Lees onderaan je eigen berichten die tekst nog eens :winkie:
Ja die klopt toch :-) .... inderdaad die afdeling met die stenen. Mij een raadsel hoe en waarom dat puin daar ooit is gestort. Moest iemand soms van een deel van zijn schuur af?
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Geen idee, misschien resten van een eerdere versie van de Roestelberg of zo. Een eindje verder is die Munitions Ausgabe Stellung aan het einde van de Tweede Wereldoorlog opgeblazen; misschien daar wat puin van. Is er een Heemkunde kring misschien die dat zou kunnen weten in Kaatsheuvel?
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: di 23 juni 2020, 15:56 Geen idee, misschien resten van een eerdere versie van de Roestelberg of zo. Een eindje verder is die Munitions Ausgabe Stellung aan het einde van de Tweede Wereldoorlog opgeblazen; misschien daar wat puin van. Is er een Heemkunde kring misschien die dat zou kunnen weten in Kaatsheuvel?
Er zijn wat meer plekken op de mountainbike route waar je wat puin hebt liggen, valt alleen niet zo op omdat het niet in een klim zit.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Zal eens kijken of ik wat kan vinden.

Morgen middag ga ik denk ik ldd xl eens rijden... als iemand zin en tijd heeft stuur maar een pb :-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: wo 24 juni 2020, 15:54 Zal eens kijken of ik wat kan vinden.

Morgen middag ga ik denk ik ldd xl eens rijden... als iemand zin en tijd heeft stuur maar een pb :-q
Vanmorgen geweest, het wordt iets droger op de route maar het ligt er nog steeds prima bij
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Gister ook geweest alleen geen xl want te warm. Zwarte gereden min het stuk van de Roestelberg naar Giersbergen; fietspad genomen.

Was qua ondergrond prima nog.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Majoorkees schreef: vr 26 juni 2020, 22:52 min het stuk van de Roestelberg naar Giersbergen; fietspad genomen.
Dat is bijna de hele route die je hebt afgesneden ;)

Of doe je een Tsjibititje tegen de rijrichting in?
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Haha inderdaad, foutje... moest Rustende Jager zijn :tong
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Vanmorgen beide ronden gedaan. Het kan er niet veel beter bij liggen zoals nu. Je hoeft nergens een voetje aan de grond te zetten.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanmiddag rond de lunch even de zwarte route gedaan. Ligt er super bij, rammen! Wel een paar tegenliggers op sportfietsen.... die niet doorhadden dat ze tegen de route (he watte, route? Ja wil je een MTB met dertig km/h tegen je aan? Vooral doorgaan!) in reden.

Alleen bij de klim met stenen net na de Roestelberg eraf gehoeven :-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: di 30 juni 2020, 15:08 Vanmiddag rond de lunch even de zwarte route gedaan. Ligt er super bij, rammen! Wel een paar tegenliggers op sportfietsen.... die niet doorhadden dat ze tegen de route (he watte, route? Ja wil je een MTB met dertig km/h tegen je aan? Vooral doorgaan!) in reden.

Alleen bij de klim met stenen net na de Roestelberg eraf gehoeven :-q
Yeah sure... en al die paaltjes en hekjes vallen natuurlijk niet op.

Ik kwam vorige week een hardloopster op de route tegen met oordopjes in en de muziek zo hard dat ze mijn bel eens niet hoorde (ja ik ben één van die uitzonderingen die een klein belletje heeft). Ze schrok toen ik haar in haalde met 25 km per uur.... dan moet je maar tegen de route in gaan lopen (en niet met de route mee) of je muziek niet zo hard zetten. Even daargelaten of ze wel of niet op de route moet gaan lopen. Ik heb daar zelf niet zo'n probleem mee als ze maar even opzij gaan als je er aan komt.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Precies. Hardlopers tegen de route in vind ik op sommige stukken al onhandig (bochtjes, niet overzichtelijk...) maar met de route mee en dan Metallica - schade aan je trommelvliezen genererend: dan heb je een deathwish.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Majoorkees schreef: di 30 juni 2020, 15:08 Vanmiddag rond de lunch even de zwarte route gedaan. Ligt er super bij, rammen! Wel een paar tegenliggers op sportfietsen.... die niet doorhadden dat ze tegen de route (he watte, route? Ja wil je een MTB met dertig km/h tegen je aan? Vooral doorgaan!) in reden.

Alleen bij de klim met stenen net na de Roestelberg eraf gehoeven :-q
Die kwam ik dus ook tegen, echt ongelooflijk. Stel ging tegen de rijrichting in met hun elektrische fietsen.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Zwarte route ligt er (bijna) perfect bij. Nergens af moeten stappen, tenminste... eenmaal los zand, slinger, kaboem bijna tegen een boom, dan maar plat in het zand :winkie: .
Twee heerlijke rondjes gereden. Regen zal route alleen maar beter maken denk ik :-q
Plaats reactie