Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Er komt nu een hittegolf aan van een goeie week. Hopelijk een klap onweer met een bui hier of daar, maar het ziet ernaar uit dat het voorlopig even zonnig en steeds muller wordt. 2.6 lijkt me dan wel weer dikke prima :-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: wo 5 augustus 2020, 11:43 Er komt nu een hittegolf aan van een goeie week. Hopelijk een klap onweer met een bui hier of daar, maar het ziet ernaar uit dat het voorlopig even zonnig en steeds muller wordt. 2.6 lijkt me dan wel weer dikke prima :-q
Vanmorgen beide ronden gereden, de grote ronden begint toch echt wel weer een heel stuk muller te worden. Je gaat geen record tijden meer rijden en hier en daar is het weer afstappen geblazen. Het is gelukkig nog niet zo mul als aan het begin van het jaar. In principe zijn de meeste stukken nog prima te rijden.

De kleine ronde kan je gewoon rondrijden zonder afstappen, alleen het stuk tussen de weilanden is hier en daar flink aanpoten.

Gelukkig zat ik al om 6:30 op de route toen was het nog redelijk koel.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Eind van de week zal het bijna niet meer te doen zijn vrees ik :cry:

Behalve met een fatbike of een hele dikke band. Mijn Trek maar weer eens afstoffen :winkie:
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Het kan verkeren... vandaag wat regen en morgen/overmorgen nog meer. Fingers crossed :bier:
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: di 11 augustus 2020, 21:12 Het kan verkeren... vandaag wat regen en morgen/overmorgen nog meer. Fingers crossed :bier:
Nou ik ben vanmorgen geweest en het viel me vies tegen, ik had het veelste warm dus maar op een zeer rustig tempo de grote ronde gereden. Er zijn wel een paar druppeltjes gevallen op de route maar het is alleen maar de bovenlaag van het zand dat een beetje nat is. Het is er eerder lastiger door geworden dan makkelijker. Je hebt echt een paar flinke buien nodig om het weer wat strakker te krijgen. Maar zoals ik al eerder zei, het is nog lang niet zo droog als aan het begin van het jaar.
Niet zeuren.... door fietsen
GerGio
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 15:29
Mijn mountainbike: Giant XTC ADVANCED 27.5 2 LTD

Sicos schreef: wo 12 augustus 2020, 11:39
Majoorkees schreef: di 11 augustus 2020, 21:12 Het kan verkeren... vandaag wat regen en morgen/overmorgen nog meer. Fingers crossed :bier:
Nou ik ben vanmorgen geweest en het viel me vies tegen, ik had het veelste warm dus maar op een zeer rustig tempo de grote ronde gereden. Er zijn wel een paar druppeltjes gevallen op de route maar het is alleen maar de bovenlaag van het zand dat een beetje nat is. Het is er eerder lastiger door geworden dan makkelijker. Je hebt echt een paar flinke buien nodig om het weer wat strakker te krijgen. Maar zoals ik al eerder zei, het is nog lang niet zo droog als aan het begin van het jaar.
Ik ben gisteren avond geweest, het is niet zo erg als dat het geweest is maar er zijn wel slechte stukken bij. Ik heb eigenlijk maar 1 keer af hoeven te stappen. Daarbij moet ik wel zeggen dat mijn fietsgenoot daar iets meer last van had. Ik rijd vanwege die snel mul wordende omstandigheden tegenwoordig gewoon standaard op 27.5 * 2.6 banden en dat bevalt eigenlijk prima. De meeste stukken ging ik zo doorheen.
Het was wel heel erg warm in het bos. Dat viel niet helemaal mee.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik kom even helemaal nergens maar als je fietst; luchtig kleden, drinken, rustig aan. Licht in het hoofd: uit de zon en pauze. Hitteletsel is geen grap. Je kunt er blijvend letsel aan overhouden en in extreme gevallen aan overlijden. Vooral als je een échte doorzetter bent..... :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Fietsen bij 30 graden is gewoon onverantwoord. Vooral in een benauwd bos, waar geen zuchtje wind staat.
Ik heb bijv di-avond een rustig polderritje gedaan, en eigenlijk wel konstant een heerlijk windje in m'n bakkes gehad.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Giant-E schreef: vr 14 augustus 2020, 07:58 Fietsen bij 30 graden is gewoon onverantwoord. Vooral in een benauwd bos, waar geen zuchtje wind staat.
Ik heb bijv di-avond een rustig polderritje gedaan, en eigenlijk wel konstant een heerlijk windje in m'n bakkes gehad.
Daar sluit ik me helemaal bij aan, fietsen bij 30+ temperaturen kan echt dodelijk zijn. Het begint met kramp, hitte stuwing en in het aller ergste geval een hitte beroerte die onbehandeld resulteert in de dood. Mountainbike ja hartstikke leuk maar het moet wel gezond blijven.

En nee in dit geval geldt niet mijn handtekening onder dit bericht.
Niet zeuren.... door fietsen
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met de temperaturen van de afgelopen week fiets ik wel, maar alleen op de weg. Daar is het makkelijker je inspanning doseren en er is inderdaad wat meer (rij)wind.
Het lastigste vind ik op een gegeven moment om nog te blijven drinken, als het water in je bidon zo smerig warm geworden is... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Ik vind het heerlijk, fietsen in de omstandigheden van afgelopen week. Juist in het bos waar meer schaduw is dan op de weg. Blijven drinken, drinken en drinken. Een camelbak oid is wel onmisbaar!
Maar niet iedereen kan er tegen, dat is wel zo. Zorg dat je jezelf kent en weet waar je grenzen liggen (en om daar achter te komen moet je er een keer overheen :winkie: ).
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
corne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 2 oktober 2004, 21:06
Mijn mountainbike: Epic Pro 2020

Van morgen een rondje gedaan, het ligt er weer geweldig 🐝
Echt onvoorstelbaar hoe snel Dit weer veranderd is :-q
The_Gunner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 12 juli 2002, 14:50
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 8.0 (2020)

Vandaag een ronde gemaakt. De bedoeling was om flink gas te geven en voor mijn gevoel deed ik dat ook. Bleek echter dat de garmin wat te optimistisch was met aantal gereden kilometers. Ik kwam uit op 26,1 km na een ronde. Jullie ook weleens last van?

Tijd viel dus ook tegen. Is het te droog geworden om scherpe PR's te rijden (los even van mulle stukken kan ik me voorstellen dat een drogere ondergrond sowieso voor meer frictie zorgt).
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik heb geen Garmin maar gebruik strava op de iphone. Maar alle gps’en zullen last hebben van verschillen. Deels doordat je net wat andere lijnen rijdt, deels vanwege meetfouten of autocorrigeren van routes. En de satellieten kunnen een meetfout geven.

Zit momenteel antibiotica weg te kauwen dus fietsen is voor volgende week... hoop ik.... :(
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Niet zeuren.... door fietsen
Plaats reactie