Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

TenZNL schreef: wo 16 december 2020, 17:16 Ik zag idd een hoop nieuwe features, zoals die mini-pumptrack en een dozijn jumpjes :-q
OK, ik ben om. :-q Morgenochtend vroeg maar weer 's een rondje gaan doen.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Agamer schreef: do 17 december 2020, 22:06 Hoe ligt het erbij op de zwarte route? Zag op Strava dat de groene nog behoorlijk blubberig is.
Hmmm, wilde morgen zwart/groen doen maar bij 1 modderstrook is mijn dag al verziekt. Was er al bang voor, groen is altijd wel gevoelig hiervoor.
En helaas, 2x zwart kan mijn post-covid conditie nog niet aan. Dan toch maar richting 't Drieluik denk ik, ook weer eens leuk.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ik ga zwart/groen doen en laat je morgen wel weten wie de juiste keuze heeft gemaakt. :D
Drieluik ligt er iig goed bij nu.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Net terug van een rondje zwart/groen. Zwart ligt er prima bij, groen naar mijn smaak ook. Groen is eigenlijk alleen op 2 plekken waar je een breed stuk pad hebt (eentje langs een stuk landbouwgrond) wat drassig maar verder is de hele route prima hoor. :-q

Maar ja, 't is wel december he? Dus ja, de grond is overal wat nattig. Maar modderig? Nee, zo noem ik dit nog laaaaang niet. :-D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Toch ook net terug van een rondje zwart en dat ligt er inderdaad prima bij. Ook het onderhoud en de aanpassingen gezien waarover op de diverse media al het één en ander te lezen was. Weet niet of er van de onderhoudsploeg hier iemand meeleest, maar er is hard gewerkt. Hulde!
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

KTManiac schreef: vr 18 december 2020, 14:04 Maar ja, 't is wel december he? Dus ja, de grond is overal wat nattig. Maar modderig? Nee, zo noem ik dit nog laaaaang niet. :-D
Drieluik lag er kurkdroog bij, met bakken grip. PR-waardig zelfs.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Hmmm... OK, jij wint hier. :-q
LDD was prima maar PR waardig was niet het eerste wat me te binnen schoot vanochtend. :roll:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Was idd prima fietsen gisterenochtend op zowel zwart als groen. Weer was prima met het zonnetje erbij :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

KTManiac schreef: vr 18 december 2020, 19:58 Hmmm... OK, jij wint hier. :-q
LDD was prima maar PR waardig was niet het eerste wat me te binnen schoot vanochtend. :roll:
Ik kon m'n fiets na DCV zo in de schuur zetten, dat is een voorwaarde voor mij. Heb echt de gruwel aan schoonmaken, en kost je ook nog je materiaal.
Na een droge periode maar weer eens deze kant op, ik vind zwart altijd wel een lekker rondje. Wel buiten het weekend dan, die Castellitreintjes trek ik niet.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Giant-E schreef: za 19 december 2020, 11:07 Ik kon m'n fiets na DCV zo in de schuur zetten, dat is een voorwaarde voor mij.
Had ik ook kunnen doen, alleen zag je niet meer wat voor fiets het was.... :roll: Toch maar effe schoongemaakt dus.
Materiaalslijtage in de winter, jammer dan. Had 'ie maar voor een carrière als broodrooster moeten kiezen ipv MTB. :wink:
Nieuw op voorraad liggen:
-2 kettingen
-kransje 10, 12, 14, 16 en 18T, allemaal 2x
-2x derailleur wieltjes
-2x setje remblokken.
Weinig trek om door de huidige leveringsproblemen om iets onbenullig stil komen te staan.

Ow ja, pleepapier hamster ik dan weer niet... :winkie:

Na een droge periode maar weer eens deze kant op, ik vind zwart altijd wel een lekker rondje. Wel buiten het weekend dan, die Castellitreintjes trek ik niet.
Zijn we 't over eens. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Net weer terug van een rondje zwart. Drukte valt nogal mee, geen "castelli-treintjes".

Sinds vorige week weer wat nieuwe bochten verschenen in het stukje vanaf Hooispoor (ingang bij zuidelijk viaduct). Dat was een saai stukje, is veranderd naar een bochtiger parcours met wat kombochtjes. Wordt steeds leuker.

edit: ondergrond droog en hard.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag creatief met route wat stukjes zwart groen en fietspaden gereden. Ligt er overal keurig bij, onderhoud hulde en de drukte viel mee. Maar goed tegen zonsondergang thuis dus de castelli-treintjes (leuk gevonden :-q ) en huurkoetsen zijn dan wel weg.

Was heerlijk weer, paar spetters regen maar ach.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Vanochtend om 8:30 een rondje zwart gedaan, redelijk rustig op de route.

In mijn beleving was de route eerder veel strakker qua ondergrond.
Lijkt erop dat het vele onderhoud nog niet ingereden is. De nieuwe features zijn wel leuk alleen de pumptrack pumpt (nog?) niet erg.
Verder ook veel remkuilen helaas.

Toch lekker gefietst hoor 8)
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Ik ben zelf ook iets minder enthousiast over het onderhoud. Leuk met een fully, maar met een hardtail is het een grote hobbelbak. Al zal het inderdaad te maken hebben met inrijden😉
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Jeppie1990 schreef: zo 20 december 2020, 14:24 Ik ben zelf ook iets minder enthousiast over het onderhoud. Leuk met een fully, maar met een hardtail is het een grote hobbelbak. Al zal het inderdaad te maken hebben met inrijden😉
Zelfs met mijn fully vond ik het een hobbelbak.
Niet zeuren.... door fietsen
Plaats reactie