Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Fuel EX is interessant maar ook wat zwaarder. En de tuning zal wat gemoedelijker zijn. Ik rijd vooral in de Duinen en omgeving. Hoop uitstapjes te gaan maken naar Dtsl / Oostenrijk maar dat zal ook sterk afhangen van hoe deze corona - crisis nu zal gaan. Hoewel er wel 2,6 bandjes in de EX kunnen; dat is weer een voordeel. Tsja keuzes. Op dit moment neigt mijn voorkeur naar een lichtere fiets. Ik vind die inch - maten bij banden trouwens onhandig, omdat het per merk verschilt wat dit nou echt betekent. ERTRO opgaven zijn naar mijn ervaring betrouwbaarder.

En yep, majoorkees is stiekem afgekeken van de heer Van Vliet. Zeker als je het leger een beetje kent is die sketch zeldzaam leuk :-q
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Hmmmm een EX 8 is maar 200 gram zwaarder en met 2.6 inch banden erop kun je denk ik in Nederland vrij snel op het gewicht van de Top Fuel zitten. Ik ga eens kijken of ik ergens even op die twee dingen kan gaan zitten, dat zegt al veel over de houding.

Keuzes :~ :~
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Ik ga zo maar eens een rondje doen 8)
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

LosseSchroef schreef: di 21 april 2020, 15:49 Ik ga zo maar eens een rondje doen 8)
Niet op losse schroeven maar wel op los zand :wink:
Niet zeuren.... door fietsen
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Sicos schreef: di 21 april 2020, 17:07
LosseSchroef schreef: di 21 april 2020, 15:49 Ik ga zo maar eens een rondje doen 8)
Niet op losse schroeven maar wel op los zand :wink:
Precies, de fatbike komt nu goed van pas 😇
Nu ook op een gravelbike... :o
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Hedenavond gereden op de ouwe 930. Feest in het zand vergeleken met de Sugar. Af en toe nog steeds afstappen op klimmetjes maar een stuk minder. En fietsend beneden gekomen bij de Roestelberg :-q

Toch tien minuten langzamer dan de vorige keer. Rigide fiets of de wind want die was lekker aanwezig :tong
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

GerGio schreef: ma 20 april 2020, 13:33
Ja zou je niet gaan voor een Fuel EX die lijken me misschien ook nog wel geschikt voor de Duinen?

Een EX voor de Duinen???
Binnen het gamma van Trek zijn de Supercaliber en Top Fuel daar toch echt wel beter geschikt voor. Gaat daar toch om doorrijden, niet om technisch hoogstaand mtben.
Ligt er momenteel lekker bij. Hou van mul zand. Met 2.2 XR1's op 1.2 bar prima ploegen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Je kán doorrijden, maar of het daar om gaat :roll: Voor mij persoonlijk gaat het om de lol. Daarom ook de fatbike, strava tijden vind ik niet belangrijk.
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Har77 schreef: wo 22 april 2020, 13:21
GerGio schreef: ma 20 april 2020, 13:33
Ja zou je niet gaan voor een Fuel EX die lijken me misschien ook nog wel geschikt voor de Duinen?

Een EX voor de Duinen???
Binnen het gamma van Trek zijn de Supercaliber en Top Fuel daar toch echt wel beter geschikt voor. Gaat daar toch om doorrijden, niet om technisch hoogstaand mtben.
Ligt er momenteel lekker bij. Hou van mul zand. Met 2.2 XR1's op 1.2 bar prima ploegen.
Beetje mul zand vind ik niet erg en het afstappen en omhoog rennen is ook wel goed voor de conditie. Maar als alles er rete strak bij ligt en je kan lekker in een flow door karren dan zeg ik daar toch geen nee tegen
Niet zeuren.... door fietsen
GerGio
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 15:29
Mijn mountainbike: Giant XTC ADVANCED 27.5 2 LTD

Har77 schreef: wo 22 april 2020, 13:21
GerGio schreef: ma 20 april 2020, 13:33
Ja zou je niet gaan voor een Fuel EX die lijken me misschien ook nog wel geschikt voor de Duinen?
Een EX voor de Duinen???
Binnen het gamma van Trek zijn de Supercaliber en Top Fuel daar toch echt wel beter geschikt voor. Gaat daar toch om doorrijden, niet om technisch hoogstaand mtben.
Ligt er momenteel lekker bij. Hou van mul zand. Met 2.2 XR1's op 1.2 bar prima ploegen.
Ik zeg ook niet dat het de beste XC bike in Trek line up is. Maar hij zit nog steeds best wel tussen XC en trail in. Het was van oudsher een XC bike. Dus ik denk dat je er nog best mee uit de voeten kan. Hij is anders afgemonteerd. Het is wel een optie die ik aan het bekijken ben naast de Top Fuel en de Anthem. Als je een brede inzetbare bike wil

Van het weekend weer eens kijken ik ga over naar Nobby Nic 2.6 wel vol op druk dat gaat ook prima in het zand. De racing ralf gaan even in het rek.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Die mogelijkheid van 2.6 in de EX spreekt me ook wel aan. Niet dat het moet maar je hebt in deze omstandigheden de mogelijkheid. En de EX is niet zodanig ‘bruut’ dat dr niet meer mee te rijden is. Maar ja hoe vaak gebruik je die banden... 2.4 op zeg anderhalve bar functioneert ook prima :winkie:

Edit: videootje van gmbn over in stof en mul

https://www.gmbn.com/video/how-to-ride- ... ike-skills
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

T wordt steeds muller..... vanavond lekker van de fiets gedoken vlak voor de welbekende roestelberg. Zou bijna een fatbike kopen :o

Verder slijten in het stuk tussen de Rustende Jager en het fietspad naar Giersbergen sommige kuiltjes wel flink uit. Ging bijna ouderwets over the bar :o
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: vr 24 april 2020, 22:37 T wordt steeds muller..... vanavond lekker van de fiets gedoken vlak voor de welbekende roestelberg. Zou bijna een fatbike kopen :o

Verder slijten in het stuk tussen de Rustende Jager en het fietspad naar Giersbergen sommige kuiltjes wel flink uit. Ging bijna ouderwets over the bar :o
Daar kan ik me bij aansluiten, op het stuk tussen de Rustende Jager en het fietspad zijn ook een paar van die leuke kuiltje waar je lekker een koprol voorover in kan maken.

Vandaag (zondag) was het ook weer kurk en kurk droog, nog maar meer afstappen. Was wel een beetje jaloers op 2 personen die op een fatbike op sommige stukken zo door het losse zand reden.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Er is regen voorspeld. Dat komt hopelijk sneller dan dat ik zo wanhopig ben dat ik een fatbike koop :winkie:
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Majoorkees schreef: zo 26 april 2020, 17:20 Er is regen voorspeld. Dat komt hopelijk sneller dan dat ik zo wanhopig ben dat ik een fatbike koop :winkie:
Met de fatbike dender je overal doorheen op dit moment. Zou niet zonder kunnen :wink:
Life is short.....................enjoy it!!!
Plaats reactie