Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

brianth schreef: vr 22 juli 2022, 15:59 Iemand een idee hoe het er inmiddels bij ligt? Spelen in de zandbak of lekker lopend ondergrondje?
Overwegend lekker lopend ondergrondje. De grote zandbakken zijn nog niet weg, maar wel goed door te komen. Sommige kleinere zandbakken zijn nog een beetje technisch, maar zeker na de roestelberg kun je een tijd lang volle bak. Enjoy zou ik zeggen!
brianth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 25 december 2020, 21:53

Rollingforever schreef: za 23 juli 2022, 11:06
brianth schreef: vr 22 juli 2022, 15:59 Iemand een idee hoe het er inmiddels bij ligt? Spelen in de zandbak of lekker lopend ondergrondje?
Overwegend lekker lopend ondergrondje. De grote zandbakken zijn nog niet weg, maar wel goed door te komen. Sommige kleinere zandbakken zijn nog een beetje technisch, maar zeker na de roestelberg kun je een tijd lang volle bak. Enjoy zou ik zeggen!
Was vanochtend op goed geluk al gegaan voor ik je bericht zag. Had de status van de tracks niet beter kunnen beschrijven. Was weer genieten!1
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

brianth schreef: vr 22 juli 2022, 15:59 Iemand een idee hoe het er inmiddels bij ligt? Spelen in de zandbak of lekker lopend ondergrondje?
Ik ben dinsdag nog geweest en toen was het vrij aardig te doen, ja je zult op sommige plekken (voornamelijk wat klimmetjes) er misschien even afmoeten maar voor 99,5% procent is het gewoon allemaal te rijden.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag geweest. De regen heeft het spul erg goed gedaan. Lekker rammelen dus maar weer :-q
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

Gisteren om 17.00 een rondje zwart gereden. Was weer aanzienlijk muller dan vorige week. Dat was ook wel te verwachten. Nog geen voetje aan de grond gehad, maar dat scheelde niet veel.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag rondje zwart. Lekker mul. 1 x eraf, op die hellingen richting de Rustende Jager. Tsja ineens een heel stuk in het zand wegzakken en klaar.

Over het algemeen wel goed te rijden. Paar stukjes wat te mul maar ik heb ook wel lol in het dan toch fiksen met wat minder lucht in de bandjes en wat meer persen.

Komende week zal het erger worden en de warmte zal geen feest zijn dus degenen die gaan rijden gaan het beste vroeg met genoeg in de lurkzak/-fles…
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: ma 8 augustus 2022, 21:59 Vandaag rondje zwart. Lekker mul. 1 x eraf, op die hellingen richting de Rustende Jager. Tsja ineens een heel stuk in het zand wegzakken en klaar.

Over het algemeen wel goed te rijden. Paar stukjes wat te mul maar ik heb ook wel lol in het dan toch fiksen met wat minder lucht in de bandjes en wat meer persen.

Komende week zal het erger worden en de warmte zal geen feest zijn dus degenen die gaan rijden gaan het beste vroeg met genoeg in de lurkzak/-fles…
Gewoon een halve liter bidon en dan vullen bij de Roestelberg als die leeg is.... ik begin altijd bij de Rustende Jager
Niet zeuren.... door fietsen
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Ik ben geen fan van mul zand, maar ik vind het wel wat hebben hoe de route er nu bij licht. Het is best wel technisch, zeker als je probeert door te rijden. Moest er gisteren ook af bij de klim van scott mountain en de 1e klim na de roestelberg, maar ze zijn nog wel haalbaar voor sommigen. In combinatie met de warmte is de route nu "next level", was gisteren aardig gesloopt. 😅
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

Net een gsm op de zwarte route gevonden. Eigenaar moet me maar even een pm sturen
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Na ongeveer 1 km voorbij de Rustende Jager ligt er een grote witte boomstam (op het witte zand) dwars over het parcours. Ik kon op tijd remmen maar mijn maat kon hierdoor langs de huisartsenpost :(

Met de zonsopgang nauwelijks te zien en net na een bocht. Ook loopt het een beetje naar beneden. Ik heb samen met wat mede bikers ongeveer 20/30 m ervoor wat takken neergelegd.

Natuurmonumenten ook op de hoogte gesteld, maar let op!

Afbeelding
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Jeppie1990 schreef: zo 21 augustus 2022, 09:51 Na ongeveer 1 km voorbij de Rustende Jager ligt er een grote witte boomstam (op het witte zand) dwars over het parcours. Ik kon op tijd remmen maar mijn maat kon hierdoor langs de huisartsenpost :(

Met de zonsopgang nauwelijks te zien en net na een bocht. Ook loopt het een beetje naar beneden. Ik heb samen met wat mede bikers ongeveer 20/30 m ervoor wat takken neergelegd.

Natuurmonumenten ook op de hoogte gesteld, maar let op!

Afbeelding
Balen man, hopelijk valt de schade mee. Goed dat je NM hebt ingelicht, hopelijk is de boom inmiddels weg.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Was even een weekje niet geweest, maar het lag er minder slecht bij dan gedacht. Zo te zien is er wat onderhoud gepleegd. Het is mul, maar wel te doen zonder afstappen.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Rollingforever schreef: za 27 augustus 2022, 13:57 Was even een weekje niet geweest, maar het lag er minder slecht bij dan gedacht. Zo te zien is er wat onderhoud gepleegd. Het is mul, maar wel te doen zonder afstappen.
Ben gisteren (zaterdag) geweest... rondje zwart... op zich nog goed te fietsen maar wat regen zou ik niet erg vinden want het begint toch aardig los te worden. Het is op deze manier wel weer een goed training aangezien je op sommige stukken even goed moet doorstampen om er doorheen te komen zonder afstappen.
Niet zeuren.... door fietsen
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Vanmorgen geweest, maar dat was eigenlijk te vroeg ondanks dat het een uurtje of 8 na de laatste bui was, er lagen best wat plassen op de zwarte route. Hopelijk wordt het nu lekker aangereden en kun je weer een beetje op tempo rijden vanaf vanmiddag.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Vanmorgen een ronde zwart gedaan, de regen van de afgelopen dagen heeft fantastisch zijn werk gedaan. Het ligt er erg goed bij, nog wel ietsjes nat maar amper plassen en je hoeft er echt nergens af. Zelfs de afdaling bij de Roestelberg kan je in sneltreinvaart nemen.
Niet zeuren.... door fietsen
Plaats reactie