Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Majoorkees schreef: zo 24 mei 2020, 09:47 Lol zie je in het najaar :winkie:

Is goed 😉.
Heb uiteraard ook een gewone mountainbike
Life is short.....................enjoy it!!!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag heeft het geregend. Is het wat opgeknapt? Hopelijk kan ik morgen :tong
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: zo 24 mei 2020, 22:09 Vandaag heeft het geregend. Is het wat opgeknapt? Hopelijk kan ik morgen :tong
Denk niet dat het veel uit maakt
Niet zeuren.... door fietsen
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Sicos schreef: zo 24 mei 2020, 22:12
Majoorkees schreef: zo 24 mei 2020, 22:09 Vandaag heeft het geregend. Is het wat opgeknapt? Hopelijk kan ik morgen :tong
Denk niet dat het veel uit maakt
Een druppel op een gloeiende plaat..
Omdraaien kan altijd nog!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag lukt niet maar morgen vroeg eens zien:-)
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Vanmiddag een rondje zwart gedaan. Voorlopig maar even niet meer, regen van gisteren heeft niet veel geholpen. Grootste deel is wel goed te berijden, maar er zijn heel veel rulle stukken (moest 3 keer afstappen, dat viel me mee) waar ik me op kapot rij. En omhoog lopen is nog erger.
Vreemd genoeg bij de Roestelberg gewoon omlaag kunnen fietsen.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

JoopO schreef: ma 25 mei 2020, 20:54 Vanmiddag een rondje zwart gedaan. Voorlopig maar even niet meer, regen van gisteren heeft niet veel geholpen. Grootste deel is wel goed te berijden, maar er zijn heel veel rulle stukken (moest 3 keer afstappen, dat viel me mee) waar ik me op kapot rij. En omhoog lopen is nog erger.
Vreemd genoeg bij de Roestelberg gewoon omlaag kunnen fietsen.
Bij de Roestelberg kan je altijd wel door rijden.... lang leve de zwaartekracht
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vamavond ook een rondje zwart gedaan maar het was in de afdalingen redelijk ‘dansles’ hoewel ik merk dat ik ook hierin langzaam wel beter word. Maar langzaam begint mijn onderbewustzijn toch gekke dingen te doen.

Ik zat ineens op marktplaats naar fatbikes te zoeken :oops:
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Majoorkees schreef: di 26 mei 2020, 22:41 Vamavond ook een rondje zwart gedaan maar het was in de afdalingen redelijk ‘dansles’ hoewel ik merk dat ik ook hierin langzaam wel beter word. Maar langzaam begint mijn onderbewustzijn toch gekke dingen te doen.

Ik zat ineens op marktplaats naar fatbikes te zoeken :oops:
Ik heb nu zoveel lol met mijn fatbike. :-q Ik gebruik mijn andere fiets bijna niet meer. Mocht je serieus een fatbike zoeken dan weet ik er nog eentje in de buurt.
Nu ook op een gravelbike... :o
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ja dat geloof ik! Ik zou er op zich graag een hebben, maar mijn schuur staat al te vol. Een Fatbike kost me een week op de bank slapen denk ik. En een Silent Treatment :((
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Majoorkees schreef: wo 27 mei 2020, 09:32 Ja dat geloof ik! Ik zou er op zich graag een hebben, maar mijn schuur staat al te vol. Een Fatbike kost me een week op de bank slapen denk ik. En een Silent Treatment :((
Dan maar een week op de bank slapen toch?! Je krijgt er heel veel plezier voor terug de aankomende droge zomers :wink: .
Life is short.....................enjoy it!!!
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

speedrider schreef: wo 27 mei 2020, 18:34
Majoorkees schreef: wo 27 mei 2020, 09:32 Ja dat geloof ik! Ik zou er op zich graag een hebben, maar mijn schuur staat al te vol. Een Fatbike kost me een week op de bank slapen denk ik. En een Silent Treatment :((
Dan maar een week op de bank slapen toch?! Je krijgt er heel veel plezier voor terug de aankomende droge zomers :wink: .
Ik ben net terug van een ronde maar ook op de fatbike zitten er flink zware stukken tussen hoor.
En een tuinder had besloten om zijn enorme water-haspel-kar midden op de route te parkeren 😂, erg handig.
Nu ook op een gravelbike... :o
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Groene route neem ik aan?

Ik ga mijn rigide oude Trek weer eens van stal halen met 2,3 inch brede Butchers. Profiel is overkill maar er zit duidelijk meer lucht in dan de RaRa / RaRo combi op mijn Fisher. Ik was met die Trek eigenlijk een beetje aan het klussen om er een Magura - Rond Quake in te meubelen (moet stukje van de stuurbuis af en dat wil ik eigenlijk niet en zit wat te frutten met het balhoofd - van oude schroefdinges naar aheadset vraagt wat 'dingetjes') maar ik denk straks maar even de oude vork - en stuurpen combi erin. Moet beter gaan dan met een fully op de mulle stukken. Op de andere stukken dan weer niet, want met al die wortels die bloot gaan liggen is een fully wel lekker ook al is het maar 8 cm veerweg. Gedachtensprongetje: grappig te zien dat veel ontwikkelingen van de Sugar nu soort van gemeengoed zijn. Veel merken hebben een draaipunt van de achtervering weggedaan om de flex van de achtervork te gebruiken. De geometrie is 'longer slacker' geworden; de Sugar heeft de eerste aanzet: Genesis. Kortere stuurpen, langere wielbasis. Verder een bocht in de bovenbuis om meer ruimte voor je lijf te geven bij snel bochtenwerk.
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Eerste stukje zwart vanaf de rustende jager, daarna volledig groen. Het was niet eens heel druk.
Nu ook op een gravelbike... :o
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanavond de zwarte route half gedaan. Met mijn oude stalen Trek; voor butcher 2.3 breed en achter RaRa 2.25. Echt. Wat een genot in het mulle zand. Veel en veel relaxter. Ik heb nu ertro 57 breedte voorop liggen en ik zie nog ruimte. Voor die bak ga ik zoeken naar iets met 60 mm breed en niet teveel nop!

Tips welkom :-q

De route zelf wordt droger en droger. Ik zie ook aardig wat omrij-paadjes ontstaan. De remkuilen worden ook steeds erger (of is het de totale afwezigheid van vering en demping) Neerslag is volgens mii pas over een week voorspeld dus het wordt momenteel alleen maar erger.
Plaats reactie