Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: do 11 juli 2019, 09:38 Maandag een rondje gedaan en ook toen geen last gehad van rupsen. Het wordt wel steeds muller, ook in de open stukken die normaal vrij hard zijn.
Het mag dus ook nodig een keer flink plensen
Niet zeuren.... door fietsen
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Vandaag over de prachtige geasfalteerde fietspaden door de L en D Duinen gereden. Niets gemerkt van de eikenprocessierupsen.
Het was genieten in dit fraaie natuurgebied. Van mij mogen ze het aantal gasfalteerde fietspaden er uitbreiden. Recreerende fietsers hebben daar meer aan dan aan MTB routes. Het aantal fietsers met een voorkeur van geasfalteerde routes is ook veel groter , zeker in deze periode van het jaar.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Volgens mij zitten we momenteel midden in het mtb-seizoen hoor... :~

Meer asfalt is prima, als ze maar van de routes afblijven.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Tsjibiti schreef: di 16 juli 2019, 19:35 Vandaag over de prachtige geasfalteerde fietspaden door de L en D Duinen gereden. Niets gemerkt van de eikenprocessierupsen.
Het was genieten in dit fraaie natuurgebied. Van mij mogen ze het aantal gasfalteerde fietspaden er uitbreiden. Recreerende fietsers hebben daar meer aan dan aan MTB routes. Het aantal fietsers met een voorkeur van geasfalteerde routes is ook veel groter , zeker in deze periode van het jaar.
Je vult veel in voor anderen. Ik fiets op de weg, racer en recreatief, n het bos met de mtb en tenslotte nog wat gravelgedoe. Er ligt, m.i., in Nederland voldoende asfalt en gravel om recreatief het land te verkennen. Vandaag in Belgie gefietst, recreatief. Daar blijkt dat het prima samen gaat. Een uitgebreid mtb netwerk, fietsknooppuntennetwerk, ruiternetwerk en wandelnetwerk. Al mijn fietsactiviteiten hebben een recreatief karakter, maar zeker niet meer behoefte aan asfalt.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

.
Laatst gewijzigd door George op vr 19 juli 2019, 20:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Je zit weer op je stokpaardjes en zoals we al eerder uitgelegd hebben is dat niet gewenst. Neem even contact op aub.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Stokpaardje gaat ook niet op. Ntfu heeft wat onderzoek gedaan. Ik rond wat af in het nadeel van de mtb, maar tegenover iedere 5 wielrenners staat 1 mtb. We hebben ruim 35000 km fietspad in Nederland daar tegenover staan 200mtb routes met gemiddeld 20km lengte( ruime schatting zal waarschijnlijk minder zijn)Maar goed iedere mtb er heeft 4000km per beschikking en iedere wielrenner 5000km. Er is nog ruimte voor 50 routes met een gemiddelde lengte van 20km. Dit is natuurlijk rekenkundig van de koude grond, maar de nuance ontbreekt een beetje in het verhaal van tjbliti. En dan hebben we het nog niet over de alsmaar groeiende groep gravelers. Die hebben ook nog “recht” op hun deel. Het gaat druk worden in die duinen, wielrenner van rechts, paard van links, graveler van voren en ik op mijn mtbeetje samen op de gelijkwaardige kruising. Gaat zand voor gravel, gravel voor asfalt, enz. Ik voorzie verkeerslichten in het bos.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Gelukkig hebben we wijze personen die als moderator hier verstandig mee omgaan. :-q

Dus laat ons mtb-liefhebbers gewoon bezig zijn met onze hobby en niet ingaan op onzin! En er komt regen aan, dus route's zullen er beter op worden! Lekker fietsen op mijn vrije zaterdag :-D
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Peter243 schreef: vr 19 juli 2019, 20:19 We hebben ruim 35000 km fietspad in Nederland daar tegenover staan 200mtb routes met gemiddeld 20km lengte( ruime schatting zal waarschijnlijk minder zijn)Maar goed iedere mtb er heeft 4000km per beschikking en iedere wielrenner 5000km.
Even twee overwegingen die ik wil aandragen:
1. Het is niet gegeven dat 'afstand' de juiste grootheid is. Mountainbikers gaan absoluut gezien langzamer, dus in tijd uitgedrukt hebben mountainbikers wellicht meer pad.
2. Fietspaden zij er niet alleen voor wielrenners. Zelfs mountainbikers maken daar ook gebruik van.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Daarom ook rekenkundig van de koude grond. Totaal geen basis voor verdere discussie en bij voorkeur laat ik er alle disclaimers op los die je maar kunt bedenken. Voordat je het weet ontstaat er weer een van die zinloze discussies. De boodschap is leven en laten leven.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15560
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het idee achter het verwijderen van de inmiddels welbekende stokpaardjes is het voorkomen van de reeds genoemde zinloze discussies. Bij deze dus het verzoek om verder niet op de stokpaardjes te reageren, zeker niet als ze verwijderd zijn.

Verder over de L&DD dus.

Thx.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Betekenis stokpaardje, Favoriet onderwerp, Geliefd onderwerp, Hobby Liefhebberij.
Dat wordt een saai forum als we niet meer op een favoriet stokpaardje meer mogen reageren.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15560
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Een zijstapje qua onderwerp is nooit een probleem geweest maar het is wel een beetje wrang als er alsnog gereageerd wordt op een verwijderde tekst, vandaar mijn reactie. Als je daar nog meer over kwijt wilt is dat prima maar dan graag via PB aan mij.

Thx.
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

Giant-E schreef: di 16 juli 2019, 20:16 Volgens mij zitten we momenteel midden in het mtb-seizoen hoor... :~
voor mtb is het 12 maanden per jaar seizoen
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

Goede oude tijden herleven. De route leek gisteren weer een beetje op zoals het vroeger in de zomer normaal was. Voor de tijd van leemstroken en matten. Op de meest onverwachte momenten ineens een zandbak met diepe kuilen. Ik vond vroeger de LDD een onderscheidende route, m.n. door het duin/zand fietsen. Ik heb uiteraard begrip voor genoemde beschermende maatregelen tegen erosie, maar alle routes gaan een beetje op elkaar lijken. Terwijl de veranderende omstandigheden door het weer MTB-en zo leuk afwisselend houdt.
Was wel pittig, door het mulle zand bij 33 graden. Heb daarom maar een rondje gedaan. Ook geen proseccorups klachten gehad :-q
crnib
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 17 juli 2019, 11:27

Giant-E schreef: di 16 juli 2019, 20:16 Volgens mij zitten we momenteel midden in het mtb-seizoen hoor... :~

Meer asfalt is prima, als ze maar van de routes afblijven.
Ik kom er geregeld, maar zoveel asfalt ligt er nou ook niet, genoeg andere routes aan de zijkant die te nemen zijn.
Houdt wel van een stevig rondje fietsen 🚲 om daarna bij te komen met een wijntje
Plaats reactie