Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

gertjanzelf schreef: wo 19 juni 2019, 14:49 Je hebt helemaal gelijk. Mijn excuses. Inderdaad iedereen het zijne. Ook op testdagen worden E mountainbikes inmiddels sterk gepromoot. Als ik fysiek achteruitga en wil blijven genieten van het mtb-en ga ik er misschien ook nog wel eens aan. Als jonge sterke mensen (diegene die mij voorbijreed was wel vaardig in het losse zand) gaan ebiken dan ontstaat er wel een probleem in fors wisselende snelheden. Door de week is dat echter geen probleem want hij was dinsdag de enige andere biker in het bos.
Dat is dan wel weer pima :-q
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

gertjanzelf schreef: wo 19 juni 2019, 14:49...(diegene die mij voorbijreed was wel vaardig in het losse zand)...
Je moet vaardig niet verwarren met fysiek sterk ;-)
Als je fysiek niet meer top bent wil dat niet automatisch zeggen dat je ineens niet meer zou kunnen sturen.

En vooral ook niet denken dat het rijden op een e-mtb betekent dat je fysiek niets meer hoeft te doen, je haalt vooral de pieken uit je inspanning. Dus "mountainbiken zonder moe te willen worden" is echt een misvatting.
(maar voor die discussie is er een topic in de lounge, mocht je je daaraan willen wagen...
viewtopic.php?f=15&t=133527 )
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
henkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 1 november 2008, 10:55

Vraagje, ik ben van plan om as zondag met mijn zoon weer eens de Duinen in te gaan. Vraag mij nu alleen af of het daar is met de eikenprocessierups....eerlijk gezegd weinig zin om de komende weken gek te worden van de jeuk....iemand die hier iets meer over kan zeggen?
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

henkman schreef: do 27 juni 2019, 16:40 Vraagje, ik ben van plan om as zondag met mijn zoon weer eens de Duinen in te gaan. Vraag mij nu alleen af of het daar is met de eikenprocessierups....eerlijk gezegd weinig zin om de komende weken gek te worden van de jeuk....iemand die hier iets meer over kan zeggen?
Ik fiets geregeld een rondje in de Loonse en Drunense duinen maar zonder eikenprocessierupsbultjes (3x woordwaarde) zal je er niet uitkomen. Ik heb er helaas genoeg bultjes aan overgehouden.
Niet zeuren.... door fietsen
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Sicos schreef: do 27 juni 2019, 17:06
henkman schreef: do 27 juni 2019, 16:40 Vraagje, ik ben van plan om as zondag met mijn zoon weer eens de Duinen in te gaan. Vraag mij nu alleen af of het daar is met de eikenprocessierups....eerlijk gezegd weinig zin om de komende weken gek te worden van de jeuk....iemand die hier iets meer over kan zeggen?
Ik fiets geregeld een rondje in de Loonse en Drunense duinen maar zonder eikenprocessierupsbultjes (3x woordwaarde) zal je er niet uitkomen. Ik heb er helaas genoeg bultjes aan overgehouden.
Helaas dezelfde ervaring. Zowel op de mtb route als op de racefiets over de fietspaden door de duinen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Wie ooit heeft verzonnen dat in NL mtb een zomeractiviteit is?? :-?
Behalve de eikenprocessierupsplaag zijn de brandnetels en het risico op de ziekte van Lyme als gevolg van het onderschatte gevaar van de tekenbeet extra redenen om , wat het grootste deel van recreatief en sportief fietsend Nederland doet, in de zomer op de weg te fietsen en het onverhard fietsen c.q mtb-en alleen ter overbrugging in het koude jaargetijde te doen. Ook met het fietsen op de weg nu natuurlijk de bosrijke trajecten omzijlen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik ben een mtb-er. Geen wielrenner.

Dus, als ‘t aan jou ligt, blijf ik met mooi weer thuis en ga ik voortaan fietsen in koud en nat weer? :~
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Giant-E schreef: ma 1 juli 2019, 11:56 Ik ben een mtb-er. Geen wielrenner.

Dus, als ‘t aan jou ligt, blijf ik met mooi weer thuis en ga ik voortaan fietsen in koud en nat weer? :~
Ik ben noch mtb-er nog wielrenner. (Wielrenner was ik lang geleden ooit toen ik een KNWU-licentie had om te koersen)
Ik ben nu (toer)fietser.
Moet iedereen uiteraard zelf weten. Ik geef een aantal extra argumenten om in de zomer op de weg te fietsen en alleen in de winter onverhard.
Ook bij koud weer kan het heel mooi weer zijn. Bij natte omstandigheden blijft zowel in de zomer als in de winter resp. de wegfiets en de crosser binnen. Alternatief voor mij zijn dan voor mij ritjes op de stadsfiets. En in de winter de overdekte kunstijsbaan.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
henkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 1 november 2008, 10:55

One Only schreef: vr 28 juni 2019, 19:07
Sicos schreef: do 27 juni 2019, 17:06

Ik fiets geregeld een rondje in de Loonse en Drunense duinen maar zonder eikenprocessierupsbultjes (3x woordwaarde) zal je er niet uitkomen. Ik heb er helaas genoeg bultjes aan overgehouden.
Helaas dezelfde ervaring. Zowel op de mtb route als op de racefiets over de fietspaden door de duinen.
thx voor de reacties, maar ff het zekere voor het onzekere genomen en niet de duinen in gegaan, wij wachten nog een week of twee tot ze weg zijn...
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Tsjibiti schreef: ma 1 juli 2019, 10:44 Ook met het fietsen op de weg nu natuurlijk de bosrijke trajecten omzijlen.
Complete onzin... De beruchte rupsen zitten niet alleen in de bossen. Ik kan hier in de omgeving (Den Bosch) genoeg bomen aanwijzen langs doorgaande wegen waar rupsen inzitten... Dus als je een punt wil maken Tsjibiti, moet je dat wel goed doen: fietsen in NL is geworden tot een winteractiviteit...

Gelukkig luister er vrijwel niemand naar deze onzin die je uitkraamt, want ook in de winterperiode zijn er weer andere redenen te bedenken waarom je niet zou moeten gaan fietsen. Laat iedereen toch lekker gaan en staan waar die wil (als het maar niet in tegengestelde richting van een uitgepijlde MTB-route is) en laat die ongenuanceerde berichten hier op het forum lekker achterwege...
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

henkman schreef: ma 1 juli 2019, 14:09 thx voor de reacties, maar ff het zekere voor het onzekere genomen en niet de duinen in gegaan, wij wachten nog een week of twee tot ze weg zijn...
Je kunt beter even wachten tot er weer wat regen is gevallen, pfff wat was het zaterdag een stoffige boel 8)
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

henkman schreef: ma 1 juli 2019, 14:09
One Only schreef: vr 28 juni 2019, 19:07

Helaas dezelfde ervaring. Zowel op de mtb route als op de racefiets over de fietspaden door de duinen.
thx voor de reacties, maar ff het zekere voor het onzekere genomen en niet de duinen in gegaan, wij wachten nog een week of twee tot ze weg zijn...
Ze gaan voorlopig niet weg helaas.... De haartjes blijven schijnbaar nog maanden rond waaien. Daarnaast vervellen die krengen een paar keer en blijven de “lege” hulzen incl haartjes in de nesten in de bomen hangen. De last zal wel wat minder worden maar weggaan duurt wel even. Mijn tip, proefondervindelijk uitgevonden :-D zsm na thuiskomst douchen en een paar minuten zonder te wrijven jezelf afspoelen. Niet helemaal zonder last maar wel minder.
henkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 1 november 2008, 10:55

One Only schreef: ma 1 juli 2019, 21:50
henkman schreef: ma 1 juli 2019, 14:09

thx voor de reacties, maar ff het zekere voor het onzekere genomen en niet de duinen in gegaan, wij wachten nog een week of twee tot ze weg zijn...
Ze gaan voorlopig niet weg helaas.... De haartjes blijven schijnbaar nog maanden rond waaien. Daarnaast vervellen die krengen een paar keer en blijven de “lege” hulzen incl haartjes in de nesten in de bomen hangen. De last zal wel wat minder worden maar weggaan duurt wel even. Mijn tip, proefondervindelijk uitgevonden :-D zsm na thuiskomst douchen en een paar minuten zonder te wrijven jezelf afspoelen. Niet helemaal zonder last maar wel minder.
Dat ze er nog wel ff zijn weet ik maar idd de last gaat wel wat minder worden. Maar eerst lekker op vakantie en daarna de Duinen weer eens in ;-)
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

henkman schreef: wo 3 juli 2019, 11:18
One Only schreef: ma 1 juli 2019, 21:50

Ze gaan voorlopig niet weg helaas.... De haartjes blijven schijnbaar nog maanden rond waaien. Daarnaast vervellen die krengen een paar keer en blijven de “lege” hulzen incl haartjes in de nesten in de bomen hangen. De last zal wel wat minder worden maar weggaan duurt wel even. Mijn tip, proefondervindelijk uitgevonden :-D zsm na thuiskomst douchen en een paar minuten zonder te wrijven jezelf afspoelen. Niet helemaal zonder last maar wel minder.
Dat ze er nog wel ff zijn weet ik maar idd de last gaat wel wat minder worden. Maar eerst lekker op vakantie en daarna de Duinen weer eens in ;-)
Gisteren een rondje gedaan (het waaide vrij hard) en nergens last van gehad.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Maandag een rondje gedaan en ook toen geen last gehad van rupsen. Het wordt wel steeds muller, ook in de open stukken die normaal vrij hard zijn.
Plaats reactie