Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik kocht in 2001 mijn eerste fully, een Gary Fisher Sugar, en toen zei de fysio al dat hij die ontwikkeling toejuichte. Elke klap is er een minder in je rug. Tel dat twintig jaar op en je hebt heel wat moois te pakken.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: wo 29 december 2021, 16:23 Ik kocht in 2001 mijn eerste fully, een Gary Fisher Sugar, en toen zei de fysio al dat hij die ontwikkeling toejuichte. Elke klap is er een minder in je rug. Tel dat twintig jaar op en je hebt heel wat moois te pakken.
Grappig mijn eerste fully was ook een Gary Fisher suger 4+

Zo eentje --> https://www.aewee.top/ProductDetail.asp ... 4&pr=66.88
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik had een 4, met Magura HS33 en een lichtere vooorvork als modificaties. Geniaal ding, tijd ver vooruit :-q

Maareh, je rijdt nu geen Scalpel toch? Zou te geinig zijn :D
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: wo 29 december 2021, 19:25 Ik had een 4, met Magura HS33 en een lichtere vooorvork als modificaties. Geniaal ding, tijd ver vooruit :-q

Maareh, je rijdt nu geen Scalpel toch? Zou te geinig zijn :D
Nee ik rijd al jaren Cube en de laatste 6 jaar op deze --> https://www.thebikelist.co.uk/cube/ams- ... pc-race-29 . Vorig jaar nog helemaal opgeknapt (nieuwe tubeless wielen, nieuwe schijfremmen, alle lagers vervangen, voorvork en achterdemper alle o-ringen vervangen) dus die moet nog zeker enkele jaren mee gaan.

En zo idioot fanatiek fietsen als vroeger doe ik niet meer dus het slijt wat minder hard.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Mooi ding voor de Duinen :-q

Dat fanatieke ben ik ergens wel kwijt maar toch ook weer niet :lol:
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Even een vraagje: i.v.m. medisch herstel wil ik de mogelijkheid hebben om de groene ronde in te korten. Normaal rij ik meestal 2 rondes, maar wil nu de optie hebben om er 1 (da's niet zo moelijk :-?) of 1,5 van te maken. Zit nu even in Garmin Connect en Google Maps te puzzelen, maar ik zie niet hoe je b.v. snel van de Roestelberg naar de Rustende Jager kan komen. Is dat fietsend mogelijk?

Edit: Is dit een (en de enige?) legitieme manier?
Afbeelding
carbon bike, titanium collarbone...
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Dit is zo te zien de zwarte route. Met de gele lijn neem je een legale afkorting van de ijsbaan naar Bosch en Duin. Daar kun je kiezen; de route weer oppakken of over het fietspad naar de Rustende Jager rijden. Een mogelijkheid is bijv ook bij B en D de route oppakken en bij de Rustende Jager per fietspad richtin Giersbergen te rijden (Herberg de Drie Linden) en een stukje daarvoor zwart op te pakken naar de roestelberg.

Afhankelijk waar je begint met de LDD zijn er best een aantal mogelijkheden.

Succes met herstellen!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Lag er vandaag weer keurig bij. De nattigheid zo goed als weg. Rondje zwart gedaan. Heerlijk :-q
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Het jaar ook goed begonnen en een rondje gedaan. De baan was in betere staat dan ik was :lol:
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Haha dat gevoel had ik ook..
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Majoorkees schreef: wo 29 december 2021, 23:59 Dit is zo te zien de zwarte route. Met de gele lijn neem je een legale afkorting van de ijsbaan naar Bosch en Duin. Daar kun je kiezen; de route weer oppakken of over het fietspad naar de Rustende Jager rijden. Een mogelijkheid is bijv ook bij B en D de route oppakken en bij de Rustende Jager per fietspad richtin Giersbergen te rijden (Herberg de Drie Linden) en een stukje daarvoor zwart op te pakken naar de roestelberg.

Afhankelijk waar je begint met de LDD zijn er best een aantal mogelijkheden.

Succes met herstellen!
De zwarte route inderdaad :wink: En thanx voor de tip/bevestiging voor de inkorting.
carbon bike, titanium collarbone...
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Kun je momenteel nog een vignet kopen bij de roestelberg? Zie alleen afhaal eten staan, wellicht ook een afhaal vignet? :wink:
Gebruikersavatar
Zodiac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 4 september 2021, 14:25
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Team - Red Scott Scale 965

Gewoon on-line bestellen. Jouw betalings bewijs dient als bevestiging in het geval er een controle is.
Binnen een week komt het vignet per post.
Gr Jan
Met remmen kom je niet verder.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Heb het vignet gehaald bij de verhuur bij de rustende jager. Een half rondje illegaal zal toch niemand moeite mee hebben.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Verhip… net dus illegaal een rondje gereden. Glad vergeten een vignet te kopen, morgen gelijk doen. Lag er goed bij. Beetje plassen hier en daar.
Plaats reactie