Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Ik doe, naast mountainbiken, ook aan trailrunnen. Ik loop ook over mtb-routes maar alleen op routes die ik ken. Zo kan ik (denk ik) wel redelijk inschatten waar ik veilig kan lopen. Stukken van de route waar het niet veilig is sla ik dan over of ga ik naast de route lopen. De reden dat ik op de route ga lopen is niet omdat het zand te zwaar is maar omdat de paden niet zwaar genoeg zijn. Op de mtb-routes zit vaak veel hoogteverschil en dat is heerlijk trainen op kracht. Liep ook altijd de Wisent Trail (34km) in Apeldoorn en die ging ook gedeeltelijk over de mtb-route.
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Ik ben ook wel eens crossmotoren tegengekomen op de LDD, dit is wel ongeveer 8/9 jaar geleden. Deze reden toen tegen de richting in terwijl ik net in een afdaling zat. Toen ik aangaf dat het verboden was met gemotoriseerde voertuigen door het bos te rijden kreeg ik alleen maar te horen dat ik mij er niet mee moest bemoeien. Toen ik aangaf dat ze de route kapot reden zei hij alleen maar dat het losse zand goed was voor mijn techniek.

Zijn in mijn optiek niet per se lui waar je een fatsoenlijke discussie mee aan kan gaan. Ik vind motorcross een mooie sport maar blijf lekker weg uit het bos.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Jurrew schreef: za 22 januari 2022, 13:38
Zijn in mijn optiek niet per se lui waar je een fatsoenlijke discussie mee aan kan gaan. Ik vind motorcross een mooie sport maar blijf lekker weg uit het bos.
Helemaal mee eens. Dapper van Oetri om ze te blokken en aan te spreken, maar de kans dat je de verkeerde treft is vrij groot, ze weten dat ze moeilijk te pakken zijn. Zelf zou ik het melden bij de boswachter als je het ziet ook al hebben die al hun handen vol.
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

ReneLWD schreef: za 22 januari 2022, 11:11 Ik doe, naast mountainbiken, ook aan trailrunnen. Ik loop ook over mtb-routes maar alleen op routes die ik ken. Zo kan ik (denk ik) wel redelijk inschatten waar ik veilig kan lopen. Stukken van de route waar het niet veilig is sla ik dan over of ga ik naast de route lopen. De reden dat ik op de route ga lopen is niet omdat het zand te zwaar is maar omdat de paden niet zwaar genoeg zijn. Op de mtb-routes zit vaak veel hoogteverschil en dat is heerlijk trainen op kracht. Liep ook altijd de Wisent Trail (34km) in Apeldoorn en die ging ook gedeeltelijk over de mtb-route.
Als iedereen deze visie heeft gaat het helemaal goedkomen! 👍🏻
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Dat denk ik ook :-D
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Nog een beetje nat vanmiddag maar verder super gereden op zwart. Stukje ingekort omdat ik net ziek geweest ben en nog wat conditie mis maar lekker rustig gereden.

Geen hardlopers of motoren hoeven uitschelden ook :winkie:
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Ligt er nu prima bij, droog, hard en een beetje hobbelen. Er is wat onderhoud gedaan, zo is die kuil bij het 1e poortje na de roestelberg nu weg.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Rollingforever schreef: za 12 februari 2022, 14:12 Ligt er nu prima bij, droog, hard en een beetje hobbelen. Er is wat onderhoud gedaan, zo is die kuil bij het 1e poortje na de roestelberg nu weg.
Dat is wel prettig dat ze dat gedaan hebben, dat was maar een rot stuk om doorheen te slingeren.
Niet zeuren.... door fietsen
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Rollingforever schreef: za 12 februari 2022, 14:12 Ligt er nu prima bij, droog, hard en een beetje hobbelen. Er is wat onderhoud gedaan, zo is die kuil bij het 1e poortje na de roestelberg nu weg.
Helemaal eens, met een heerlijk warme zon er bij was het heerlijk rijden vandaag.
WouterG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 27 juli 2020, 12:19

Vanochtend een rondje zwart gedaan. Ik denk dat er tegen de 20 bomen over het parcours lagen. Het was een ravage in het bos. Voor de snelle tijden hoef je er nu niet te zijn. Wel was de ondergrond zeer geschikt voor een PR. Zelfs de afdaling bij Roestelberge was 'hard'.

Voor de afwisseling waren de huidige obstakels eigenlijk wel leuk. Maar het wordt nog een flinke kluif om de route vrij te maken.
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Hoe ligt het er deze week bij? Wellicht kan ik eind komende week zelf eens komen kijken. Maar eerst goed voorbereiden :D
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Sherlockspringer schreef: zo 27 februari 2022, 21:52 Hoe ligt het er deze week bij? Wellicht kan ik eind komende week zelf eens komen kijken. Maar eerst goed voorbereiden :D
De route gaat er deze week goed bij liggen hoor. Droogt tegenwoordig als een malle op :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Sherlockspringer schreef: zo 27 februari 2022, 21:52 Hoe ligt het er deze week bij? Wellicht kan ik eind komende week zelf eens komen kijken. Maar eerst goed voorbereiden :D
Goed, alle bomen zijn weer van het pad en de route is hard en droog, een enkel stukje wordt alweer zanderig. Doe wel je broek aan met dikste zeem, zet je demper(s) zacht en je banden onder de 1.4 bar, want wat een stuiterbaan is het deze winter toch! Vermakelijk, maar met een XC hardtail betrap ik mezelf erop dat ik af en toe naar een fully verlang deze winter op deze ronde.
Gebruikersavatar
Vidje84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 augustus 2021, 13:52
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF6

Rollingforever schreef: di 1 maart 2022, 20:29
Sherlockspringer schreef: zo 27 februari 2022, 21:52 Hoe ligt het er deze week bij? Wellicht kan ik eind komende week zelf eens komen kijken. Maar eerst goed voorbereiden :D
Goed, alle bomen zijn weer van het pad en de route is hard en droog, een enkel stukje wordt alweer zanderig. Doe wel je broek aan met dikste zeem, zet je demper(s) zacht en je banden onder de 1.4 bar, want wat een stuiterbaan is het deze winter toch! Vermakelijk, maar met een XC hardtail betrap ik mezelf erop dat ik af en toe naar een fully verlang deze winter op deze ronde.
haha ik had precies hetzelfde gevoel op mijn niet zo vergevingsgezinde Canyon Exceed, ik had sinds lange tijd weer echt last van m'n kont :-D Maar ik was er maandagmiddag en je kan weer lekker doorrijden, geen obstakels meer. Komende dagen met het zonnetje wordt het alleen maar beter!
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Vandaag geweest, het weer was natuurlijk fantastisch en de route lag er inderdaad prima bij. Af en toe wel wat 'last' van oneffenheden, maar niet echt problematisch.
Plaats reactie