Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
QuiXoTic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 15:45
Mijn mountainbike: Scott Scale 930 2019

Uiteindelijk hebben ze de ronde gewoon helemaal uitgereden. Het was erg leuk!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Was ook prima weertje vandaag. Fijn dat jullie het goed hadden :-q
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Vanmorgen de modder op de Brabantse Wal maar een keer niet opgezocht. 2 x een rondje LDD gedaan, het ligt er echt heerlijk bij! Schone aap kon zo weer in de auto👍
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Zaterdagmiddag rond 13.00 uur gestart bij Bosch en Duin. Mooi weer, ondergrond goed hard, lekker gereden. Drukker dan normaal op de route, maar goede sfeer en iedereen gaat zonder problemen snel opzij als je achterop rijdt. Kan dus wel!

Groot voordeel van LDD: amper overlap met wandelroutes. Behalve bij de Rustende Jager. Daar is het altijd vol (zaterdag ook), en kun je alleen stapvoets doorheen.

Opvallend veel dames/meiden onderweg trouwens.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Wij (trio Noordbikers) ook zaterdag gereden, Parcours was keurig en lag er snel bij, veel rijders op de "verzamel"plekken maar op de route was het bijna stil. vanalles gezien van gravelaars tot vaders met kids op de bmx en freeriders zonder helm. We hebben ons wel verbaasd over de hoeveelheid remkuilen(kuiltjes) maar eigenlijk nog meer over de positie van die kuiltjes .. vaak midden in een bocht enz..
er was een rijder met een gebroken zadel steun die we nog geprobeerd hebben vast te tywrappen .. ik hoop dat hij goed thuis gekomen is.

blijft toch echt een mooi stukje toeren daar !
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

jeroentune schreef: ma 4 januari 2021, 17:01 Wij (trio Noordbikers) ook zaterdag gereden, Parcours was keurig en lag er snel bij, veel rijders op de "verzamel"plekken maar op de route was het bijna stil. vanalles gezien van gravelaars tot vaders met kids op de bmx en freeriders zonder helm. We hebben ons wel verbaasd over de hoeveelheid remkuilen(kuiltjes) maar eigenlijk nog meer over de positie van die kuiltjes .. vaak midden in een bocht enz..
er was een rijder met een gebroken zadel steun die we nog geprobeerd hebben vast te tywrappen .. ik hoop dat hij goed thuis gekomen is.

blijft toch echt een mooi stukje toeren daar !
Dat is precies de reden waarom ik altijd een extra zadelbout bij me heb. Ik neem even aan dat zijn zadelbout is gebroken. Is me een keer bij een tourtocht overkomen dat de zadelbout brak omdat ik vanwege een bult nogal onhandig op me zadel terecht kwam. Was niet leuk om nog 10 km boven je zadelpen te zweven om bij de finish te komen.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Misschien staat er iemand op de foto afgelopen zondag?
Ik niet helaas.

https://www.tomklerks.nl/fietsfoto/
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Wandelaars ontdekken lichaam in bos bij Helvoirt - https://nos.nl/r/83837
Niet zeuren.... door fietsen
WouterG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 27 juli 2020, 12:19

Gisteren de zwarte route gereden. Veel te druk natuurlijk maar wat me vooral opviel t.o.v. een maand geleden waren de enorme hoeveelheden 'kleine kuiltjes'. Alsof ik over een klinkerweg reed waarbij elke 2e klinker niet aanwezig was. Mijn ketting stuiterde eraf en dat heb ik daar nog nooit gehad.

Hoe ontstaat dit eigenlijk? Een maand geleden was de route nog veel 'gladder'.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Door remmen. Ik denk dat kuiltjes op willekeurige plaatsen, dus niet bij bochten of net voor en na hellingen, worden gemaakt door filerijden. Kort op elkaar en dan bij de minste beweging in de ankers....
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: ma 11 januari 2021, 15:34 Door remmen. Ik denk dat kuiltjes op willekeurige plaatsen, dus niet bij bochten of net voor en na hellingen, worden gemaakt door filerijden. Kort op elkaar en dan bij de minste beweging in de ankers....
Daarom heb ik een lamp gekocht voor op mijn mountainbike, dan kan ik al lekker in de ochtend schemering gaan en kom je weinig mensen tegen.
Niet zeuren.... door fietsen
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

WouterG schreef: ma 11 januari 2021, 08:20 Gisteren de zwarte route gereden. Veel te druk natuurlijk maar wat me vooral opviel t.o.v. een maand geleden waren de enorme hoeveelheden 'kleine kuiltjes'. Alsof ik over een klinkerweg reed waarbij elke 2e klinker niet aanwezig was. Mijn ketting stuiterde eraf en dat heb ik daar nog nooit gehad.

Hoe ontstaat dit eigenlijk? Een maand geleden was de route nog veel 'gladder'.
Er is veel nieuw zand gestort. Lijkt er op dat dat zand nog niet goed is "ingereden". Aantal kuilen was me inderdaad ook opgevallen.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Majoorkees schreef: ma 11 januari 2021, 15:34 Door remmen. Ik denk dat kuiltjes op willekeurige plaatsen, dus niet bij bochten of net voor en na hellingen, worden gemaakt door filerijden. Kort op elkaar en dan bij de minste beweging in de ankers....
Het kan ook komen doordat het nat is geweest en druk. Plasjes worden dan "leeg" gereden waardoor er ook zand wegspoelt.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Klopt ! Dat is de reden !
WouterG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 27 juli 2020, 12:19

Onderhoudsman schreef: ma 11 januari 2021, 18:03 Klopt ! Dat is de reden !
Goed om te weten. Herstelt dit vanzelf of is daar manuele arbeid voor nodig?
Plaats reactie