Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Nou, beginner of niet....ik spreek ze allemaal aan op het dragen van een helm! Ik kan niet aan een fiets of wat dan ook zien of iemand wel of niet ervaren is...(sommige rijden op een duurdere fiets dan mij alleen naar de supermarkt en komen 1x per jaar in het bos :~ ). Zonder helm is gewoon een NO GO!!! Het is een ander die de betreffende persoon kan oprapen wanneer het fout gaat. En hersenletsel is bij een sport als MTB'en iets wat helaas veel voor komt. Een helm zal dat niet 100% voorkomen, echter wel een heel eind behoeden voor meer kwaad...

Zie mij maar als een moraalridder, maar er zijn al genoeg mensen die hersenletsel hebben zonder dat ze er 'om gevraagd hebben'....en dat is geen fraaie situatie, geloof me. Dus denk gewoon even helder na (zolang het nog kan) voordat je op de fiets stapt :-q
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanochtend een ontspannen rondje gedaan. Lekker weer, eerst te warm aangekleed zelfs. Een aantal heren op leeftijd zien fietsen! Krasse knarren. Het ging niet hard maar wel vooruit. Mooi te zien dat deze naar schatting zeventigers nog fietsten :-q

De route ligt er prima bij. De werkzaamheden zijn af. Er liggen nu op een voorheen worteltje over - afdaling tussen Giersbergen en de Roestelberg, ongeveer thv Drunen, een paar leuke bochten. Hoewel ik het ergens ook wel jammer vind dat ik mijn achtervering niet echt meer nodig heb daar :winkie:
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Cycling4Care schreef: di 29 september 2020, 13:59 Nou, beginner of niet....ik spreek ze allemaal aan op het dragen van een helm! Ik kan niet aan een fiets of wat dan ook zien of iemand wel of niet ervaren is...(sommige rijden op een duurdere fiets dan mij alleen naar de supermarkt en komen 1x per jaar in het bos :~ ). Zonder helm is gewoon een NO GO!!! Het is een ander die de betreffende persoon kan oprapen wanneer het fout gaat. En hersenletsel is bij een sport als MTB'en iets wat helaas veel voor komt. Een helm zal dat niet 100% voorkomen, echter wel een heel eind behoeden voor meer kwaad...

Zie mij maar als een moraalridder, maar er zijn al genoeg mensen die hersenletsel hebben zonder dat ze er 'om gevraagd hebben'....en dat is geen fraaie situatie, geloof me. Dus denk gewoon even helder na (zolang het nog kan) voordat je op de fiets stapt :-q
Dit was een kerel die, aan zijn rijden te zien, ervaren was. En ja, ik ben het er helemaal mee eens. Ik ben bekend met wat hersenletsel kan doen. https://www.hersenstichting.nl/hersenaa ... senletsel/

Dus ik roep oprecht iedereen op niet boven het eigen kunnen te rijden en helmend te rijden. Kijk maar op de site van de hersenstichting.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Net terug van rondje zwart, heerlijk weer, perfecte ondergrond. Gewoon genieten dus.

Bij de Roestelberg een (nog functioneel) achterspatbord gevonden, stuur me een PB als je die bent verloren.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Hoe ligt de route erbij?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Zondag geweest: lag er super bij.

Laatste keer was een maand of wat terug, toen waren er veel mulle stukken. Ook bij klimmetjes.

Deze waren allemaal voorzien van nieuwe matten en icm de regen was dit prima aangereden.

Verder alleen hier en daar een plasje, maar kwam gewoon droog teruggaan bij de Rustende Jager.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Was een paar weken niet geweest merkte dat er helaas weer op zn Nederlands onderhoud gepleegd is. Alle boomwortels die je in de afdalingen tegen kon komen zijn er uit gegraven.

Jammer dat er vooral op de beginners en wielrenners aanpassingen gedaan worden en alle "technische" stukken eruit gehaald worden. Blijft een mooi gebied maar beetje meer tech uitdaging zou mogen.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Timo schreef: ma 19 oktober 2020, 23:26 Was een paar weken niet geweest merkte dat er helaas weer op zn Nederlands onderhoud gepleegd is. Alle boomwortels die je in de afdalingen tegen kon komen zijn er uit gegraven.

Jammer dat er vooral op de beginners en wielrenners aanpassingen gedaan worden en alle "technische" stukken eruit gehaald worden. Blijft een mooi gebied maar beetje meer tech uitdaging zou mogen.
Grote kans dat de wortels niet zijn uitgegraven maar ondergegraven. Met het gebruik verdwijnt het zand en komen ze weer tevoorschijn.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd het zou goed zijn als mensen die dit elke keer weer roepen een paar keer mee komen helpen met onderhoud aan de tracks. Dan snap je wat en waarom er onderhoud gepleegd wordt.

Door het op tijd te onderhouden komen de wortels er niet zo hoog bovenuit te steken dat ze vanzelf gaan breken of dat mensen er achter blijven haken en ze kapot rijden. Dan heb je helemaal geen wortels meer. Ik zie dat op plekken op diverse routes gebeuren. Dan rest er idd niets anders ze te verwijderen. Dus onderhoud om te voorkomen dat ze verwijderd moeten worden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Er lagen altijd meerdere lijnen, links langs de wortels of rechtdoor er overheen. Onderhoud ben ik voorstander van maar het hoeft ook geen gladde baan te zijn.

Maar goed dit is een eindeloze discussie. Blijft verder een leuk rondje voor de conditie maar weinig technisch uitdagend.
Knakworstkweker

Hoe is het meestal op woensdagochtend gesteld hier?
Als het weer meezit ben ik van plan even te gaan.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Afgelopen 2 weken 2x op een doordeweekse ochtend geweest (geen woensdag) en om 8:00 gestart.
Heerlijk rustig, was beide keren de eerste die parkeerde bij de Roestelberg.
Alleen de zwarte route gereden (moet daarna aan 't werk).
Bij terugkomst 1:10 later (zow, je target staat :wink:) stonden er een auto of 10, nog best rustig dus.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Knakworstkweker

KTManiac schreef: za 24 oktober 2020, 17:18 Afgelopen 2 weken 2x op een doordeweekse ochtend geweest (geen woensdag) en om 8:00 gestart.
Heerlijk rustig, was beide keren de eerste die parkeerde bij de Roestelberg.
Alleen de zwarte route gereden (moet daarna aan 't werk).
Bij terugkomst 1:10 later (zow, je target staat :wink:) stonden er een auto of 10, nog best rustig dus.
Ik hoop dat dat lukt

Vorig jaar (lees +10 kilo) reed ik 1:20 op LDD (Volledige ronde LDD start De Rustende Jager) volgens Strava

Of is dat groen en zwart samen?
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Dan ben je rap als je beiden in 1.20 rijd😜

Zwart is 24 km en de groene is 15 km. De routes liggen er super bij op het moment! Ik rijd altijd op woensdag en het is dan zeer rustig in de ochtend. Al weet ik niet of het nog herfstvakantie is?

Enjoy!
Knakworstkweker

Jeppie1990 schreef: za 24 oktober 2020, 19:26 Dan ben je rap als je beiden in 1.20 rijd😜
https://strava.app.link/JO5cVEgMQab

Oordeel zelf

Half uur trager dan de top 10 ongeveer dus zo snel is dat niet vind ik
Plaats reactie