Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Die hobbelpumptrack is idd niet helemaal super als je m wilt ‘pumpen’ maar goed, het is voor mij als absolute nono op dat vlak wel leuk een beetje springen en zo te oefenen :winkie:

En idd, de rest van dat stuk is knap hobbelig. Hopelijk trekt dat bij want met die kombochten krijg je steeds meer lol in snelheid daar. Tof.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: vr 4 juni 2021, 17:00 Die hobbelpumptrack is idd niet helemaal super als je m wilt ‘pumpen’ maar goed, het is voor mij als absolute nono op dat vlak wel leuk een beetje springen en zo te oefenen :winkie:

En idd, de rest van dat stuk is knap hobbelig. Hopelijk trekt dat bij want met die kombochten krijg je steeds meer lol in snelheid daar. Tof.
Persoonlijk vind ik die pump track ook niks maar daarom is het maar goed dat je er gewoon langs kan rijden.

Wat ik persoonlijk nog steeds wel heel erg jammer vindt is de 2 kom bochten die ze gemaakt hebben een stuk voor de Roestelberg nadat je een klim hebt gehad waar ze dan onderaan de afdeling zitten. Ik vond vroeger dat zo'n leuk stuk om lekker naar beneden te racen en daarna weer te klimmen. Maar goed verder mogen we niet klagen want het blijft een leuke route waar het onderhoud prima op orde is.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Vanmorgen geweest... rondje zwart .... staat van de route = race baan.
Niet zeuren.... door fietsen
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Sicos schreef: di 8 juni 2021, 15:15 staat van de route = race baan.
Gisteravond eens gaan kijken en inderdaad, na lange tijd het pr weer eens weten aan te scherpen :-q . Wordt wel snel mul nu!
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

erikvlugt schreef: vr 4 juni 2021, 00:47
Boekenkist schreef: do 3 juni 2021, 16:36 Ik vind persoonlijk dat stuk tussen de Roestelberg en Loon op Zand veel hobbeliger dan 'normaal'. Ik had zelfs moeite om daar snelheid te houden op de rechte stukken door al dat gehobbel. Maar misschien ligt dat wel aan mij (en/of afstelling fiets). Ik rijd tubeless met een bandendruk van ca 1.3 / 1.4.
Hoe kan je nog hobbels voelen met zo een lage banden druk hahaha ;)
Ik kan het mis hebben hoor, want ik heb er niet zoveel verstand van. 8) Maar juist met een lagere bandendruk zou je (sowieso in de bochten) meer grip moeten hebben, zeker als het wat muller is als nu. Zoals aangegeven rij ik tubeless. Maar goed, ben dan wel benieuwd met welke druk jullie rijden (tubeless). De volgende keer zal ik met enkele tienden bars meer rijden. Kijken of dat verschil maakt.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Bandenspanning is een discussie die makkelijk een paar pagina's lang kan worden :)

Veel hangt af van de combinatie tussen breedte van velg en band, maar ook je gewicht en type fiets en demping kunnen nog een rol spelen in wat je wel en niet merkt onderweg. Ik weet in ieder geval dat als ik met 1,3 bar ga rijden ik de nodige wortels ga voelen onderweg. Voor mij is een druk van rond de 1,8 ideaal.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Agamer schreef: vr 11 juni 2021, 08:41 Bandenspanning is een discussie die makkelijk een paar pagina's lang kan worden :)

Veel hangt af van de combinatie tussen breedte van velg en band, maar ook je gewicht en type fiets en demping kunnen nog een rol spelen in wat je wel en niet merkt onderweg. Ik weet in ieder geval dat als ik met 1,3 bar ga rijden ik de nodige wortels ga voelen onderweg. Voor mij is een druk van rond de 1,8 ideaal.
Ik rijd meestal met 2 bar voor en 2,5 bar achter (beide tubeless), ja ik weet het dat het aan de harde kant is maar ik vind dit nu eenmaal fijn rijden. Ik zet ze alleen wat zachter als het zand heel erg los is.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Nou vanochtend een rondje gedaan en zet je banden maar zacht. Het wordt rap muller nu. Ben wel erg happy trouwens. De bumpy stukken hebben me aangespoord mijn demping nét wat extra te geven. Sweet spot! Merkbaar sneller.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: vr 11 juni 2021, 16:56 Nou vanochtend een rondje gedaan en zet je banden maar zacht. Het wordt rap muller nu. Ben wel erg happy trouwens. De bumpy stukken hebben me aangespoord mijn demping nét wat extra te geven. Sweet spot! Merkbaar sneller.
Ben vanmorgen ook geweest en vond eigenlijk alles prima te rijden alleen het stuk tussen Bosch en Duin - Rustende Jager niet gedaan omdat ik op de koffie ging bij mijn ouders in Udenhout en dus vanuit Bosch en Duin daar naar toe ben gefietst.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Dat vond ik het slechtste stuk, vooral op de kammen voordat je die vlakte oversteekt naar de Rustende Jager. En na die vlakte in het bos vond ik het ook wat hm :tong

Maar goed, donderdag regen hopelijk :-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: za 12 juni 2021, 13:13 Dat vond ik het slechtste stuk, vooral op de kammen voordat je die vlakte oversteekt naar de Rustende Jager. En na die vlakte in het bos vond ik het ook wat hm :tong

Maar goed, donderdag regen hopelijk :-q
Van mij mag het wel weer iets koeler en wat meer regen, ik ben niet gemaakt voor deze temperaturen. Ik houd van wat koeler weer, veelste vermoeiend als het zo warm is. Maar goed iedereen zijn ding en het klimaat in Nederland is nog altijd beter dan in de tropen waar het gewoon het hele jaar door veelste warm is.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Warmte vind ik niet zó erg maar icm vochtigheid ‘neh’. Niet tof. En in Nederland is het warm en relatief vochtig. Doe mij maar wat kouder inderdaad.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Morgen vroeg maar weer eens een rondje doen, zondag het grote blad, achter casette en ketting vervangen dus dat moet allemaal weer prima rijden. Wel leuk tegenwoordig .... bijna niet meer aan onderdelen te komen voor een 6 jaar oude (3100 euro toen kostende) mountainbike. Gelukkig had ik alles nog op voorraad liggen. Meteen maar weer het internet afgespeurd en een nieuwe voorraad aangelegd voordat ik niet meer aan die onderdelen kan komen.
Niet zeuren.... door fietsen
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Vandaag groen gedaan met mijn zoontje van 7.
Erg leuke route en goed te doen voor het menneke.
Ben erg trots op hem.
Ook nog ff pluim voor team van de fietsenverhuur van de rustende jager.
Op mijn huurfiets crank dol. Kon hem gelukkig met eigen gereedschap weer enigszins vast krijgen.
Gebeld en er werd op een goed punt een andere fiets gebracht. Echt top 👍
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanavond een rondje zwart gedaan…. Racebaan! De regen heeft het echt mooi gemaakt. :-q
Plaats reactie