Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Majoorkees schreef: vr 24 juli 2020, 11:06 Er komt weer regen aan dit weekend dus hopelijk is het volgende week weer minder mul... Veel plezier nog en welkom in Brabant waar het keigezellig is :winkie:
Ik merkte gisteravond inderdaad dat het bovenste laagje best wel droog is, het was af en toe flink "glijden" in deze bochten of bij het aanzetten. Wel lekker gereden gisteren.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

van Tuyl schreef: vr 24 juli 2020, 11:46
Majoorkees schreef: vr 24 juli 2020, 11:06 Er komt weer regen aan dit weekend dus hopelijk is het volgende week weer minder mul... Veel plezier nog en welkom in Brabant waar het keigezellig is :winkie:
Ik merkte gisteravond inderdaad dat het bovenste laagje best wel droog is, het was af en toe flink "glijden" in deze bochten of bij het aanzetten. Wel lekker gereden gisteren.
Misschien is het nu wel iets droger maar het is nog steeds prima te rijden, het is zo ie zo niet echt abnormaal als je in de zomer eens een keer bij een klim moet afstappen. Ik teken graag voor het weer van de afgelopen maanden. 2 jaar geleden was het vele malen erger met de droogte en was het maanden hartstikke los en afgelopen winter spoelde je zowat weg met alleen maar regen.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Sicos schreef: vr 24 juli 2020, 12:55
van Tuyl schreef: vr 24 juli 2020, 11:46

Ik merkte gisteravond inderdaad dat het bovenste laagje best wel droog is, het was af en toe flink "glijden" in deze bochten of bij het aanzetten. Wel lekker gereden gisteren.
Misschien is het nu wel iets droger maar het is nog steeds prima te rijden, het is zo ie zo niet echt abnormaal als je in de zomer eens een keer bij een klim moet afstappen. Ik teken graag voor het weer van de afgelopen maanden. 2 jaar geleden was het vele malen erger met de droogte en was het maanden hartstikke los en afgelopen winter spoelde je zowat weg met alleen maar regen.
Er staat ook dat ik lekker gereden heb.
Laatst gewijzigd door van Tuyl op di 28 juli 2020, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanavond ook lekker gereden. Twee keer eraf, ach ja.

Ik denk wel dat de regen van dit weekend de boel goed zal doen :-q
WouterG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 27 juli 2020, 12:19

Nu ik in de buurt van de Duinen (15 min. fietsen) ben gaan wonen en er elke week wel een keertje op de MTB te vinden ben, zal ik ook eens wat posten :). Ik heb voor mijzelf het doel geformuleerd om de komende maanden (uiterlijk oktober) de zwarte route onder de 1:10 te rijden. Een paar weken geleden, tijdens de sublieme omstandigheden, 1:13:30 gereden wat al een forse verbetering (2 min) was. Dus het wekelijks de route rijden helpt al. Daarnaast wat krachttraining voor de benen.

Gisteren de route ook gereden, waarbij het zand een stuk muller was. Een keer moest ik afstappen op een klim. Dat was bij de vlonders volgens mij. Was vanaf de Rustende Jager in elk geval in de eerste helft van de route. Zat uiteindelijk aan 1:13:45 dus dat zie ik als progressie :D

Ik vind het echt een hele mooie route en het verveelt absoluut niet, ondanks dat ik er bijna wekelijks wel rij. Als ik daarnaast af en toe 'de echte fietsers' voorbij zie racen, is dat echt knap. Kwestie van trainen, trainen.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

De meeste progressie heb ik hier geboekt door de overstap 5 jaar geleden van een ongeveerde alu 26er naar een hardtail 29er. Van 1.15 naar 1.08. Daarna met veel fietsen (ook duurtraining op de racefiets) en intervaltraining in de winter mijn pr twee jaar geleden op 1.02,38 gezet. Toen nog de hoop gehad ooit onder het uur uit te komen. Maar helaas. Gaat ook niet meer gebeuren denk, zit dicht tegen mijn 60ste levensjaar aan.
Maar goed, de lol blijft altijd hetzelfde.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16841
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Om (persoonlijke) records te rijden is de zomer vaak niet de beste tijd.
Als in de winter de grond hard (maar niet glad bevroren) is wordt dat makkelijker, dan rolt het op z'n best.

Een vrij snelle tijd is te doen met vooral heel hard trappen, voor de echte toptijden moet je ook goed kunnen sturen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik nader de tweede helft van de veertig, dus ik hoop dat uur nog een keer aan te tikken. Overstappen op 29" leverde mij ook aardig wat tijdwinst op. Ik zit nu 1 u 6 min, maar dat is wel met de neus op het stuur en de tong op de schoenen. Met 2 x per week een rondje en geen verdere training niet onaardig denk ik. Ik haal er zeker voldoening uit, maar niet alleen daaruit :bier:

Het is zeker zo leuk wat tijd te nemen, een fotootje te schieten, slokje te drinken en de beestjes te zien heen en weren, door en tussen de bomen. Maar goed, in muggen - en processierupsentijden is flink knallen soms de enige oplossing :winkie:
WouterG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 27 juli 2020, 12:19

JoopO schreef: ma 27 juli 2020, 14:25 De meeste progressie heb ik hier geboekt door de overstap 5 jaar geleden van een ongeveerde alu 26er naar een hardtail 29er. Van 1.15 naar 1.08. Daarna met veel fietsen (ook duurtraining op de racefiets) en intervaltraining in de winter mijn pr twee jaar geleden op 1.02,38 gezet. Toen nog de hoop gehad ooit onder het uur uit te komen. Maar helaas. Gaat ook niet meer gebeuren denk, zit dicht tegen mijn 60ste levensjaar aan.
Maar goed, de lol blijft altijd hetzelfde.
Hele mooie prestatie als je het mij vraagt. Als ik halverwege de 50 dit soort tijden zou rijden, zou ik daar hartstikke trots op zijn. Sterker nog, als ik dat nu zou rijden zou ik al heel blij zijn (20 jaartjes jonger).

Eerst maar eens onder de 1:10 rijden en dan zien we wel verder. Maar inderdaad, plezier blijft het belangrijkste. Al vind ik dit soort uitdagingen altijd enorm motiverend.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Als je progressie wil boeken, zul je anders moeten gaan trainen denk ik. Met steeds zelfde rondje ga je het niet redden. Moet er wel bij zeggen dat ik 5 jaar geleden twee maal zo veel ben gaan fietsen (van 3500km naar dik 7000km per jaar, waarvan meer dan de helft op de MTB). De intervaltraining in de winter heeft me nog het meest gebracht denk ik. Daarnaast afwisselen van parcours, Drieluik Dorst, LDD, af en toe uitstapje naar ander gebied.

PR was in april, in de ochtend gevroren, 's middags boven de 10 graden en in volle conditie. Zoals Kermit hierboven al opmerkte, in de zomer gaan de tijden omlaag.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Vroeg voorjaar en laat najaar zijn over het algemeen de beste tijd om pr's te rijden.

Ik ben 42 en pr is nu 1.08. Sinds dit jaar voor het eerst ook veel kilometers aan het maken op de racefiets (erbij). Als eerste stap heb ik 1.05 gesteld. Moet komend najaar wel een keer gaan lukken en dan nog eens kijken wat er verder vanaf kan. Dat magische uur denk ik nog even niet aan.

Om bij de route te komen rij ik wel eerst 15 km, ben er nog niet achter of dat een nadeel of juist een voordeel is.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Als ik naar mezelf kijk moet dat uur te doen zijn met meer kracht. Zal eens het krachthonk in duiken. Wie weet.
:winkie:

Ik moet zes km rijden maar merk vaak dat ik goed warm moet zijn voor leuke tijden. Vaak even omrijden om goed warm te worden. Dus het hoeft niet slecht te zijn. Sommige mensen zijn ‘diesels’ en komen dan tot hun recht.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Met een groepje meerijden wat net sneller is dan jezelf helpt ook, kunt het sturen een beetje afkijken en proberen harder de bocht uit te komen. Daarna de nieuwe vaardigheden toepassen.
Mijn record ligt nu op 55:58.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Das mooi rap :-q
Plaats reactie