Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Zaterdag en gisteren gereden en zaterdag m'n pr verbroken met een kleine 3 minuten! Rondje duinen in 1.05.13 gisteren een poging gewaagd dat record weer te verbreken maar helaas, ik bleef steken op 1.08...
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Voor het eerst van mn leven hier een rondje gereden. Vind het een hele mooie route, alleen die vele stukken mul zand beginnen aan het eind wel te irriteren.
Maar wel genoten, het is wel een parcours waar je moet kunnen sturen, snel reageren op hetgeen dat voor je opduikt en zien dat je de snelheid er in kunt houden.
Heb nog een tijdje achter een biker aangereden. Maar kennelijk kende hij de route beter dan ik. Op het moment dat ik dichterbij kwam, bleef ik een paar keer steken in dat drijfzand ;-) en dan is iemand rap weg, heb hem dan ook niet meer gezien.
Eindtijd 1:16 (met een boutje aandraaimoment van 3min), één ronde gedaan. Kom zeker nog een keer terug. Had nu de mazzel dat ik voor mn werk in de buurt was.
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

bduits schreef:Voor het eerst van mn leven hier een rondje gereden. Vind het een hele mooie route, alleen die vele stukken mul zand beginnen aan het eind wel te irriteren.
.
dan weet je dat voor de volgende keer :)
de duinen bezoeken na een regenbui, dan kun je overal doorgassen :)
en in de winter gaat het helemaal goed
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Remmes schreef: dan weet je dat voor de volgende keer :)
de duinen bezoeken na een regenbui, dan kun je overal doorgassen :)
en in de winter gaat het helemaal goed
Inderdaad, een regenbui en vorst, dat schoot door mn hoofd toen ik klaar was. Ik zal het onthouden.
MSB
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 18:21
Mijn mountainbike: Haibike greed rc 29

Vanmorgen vol gas gegeven, maar kwam helaas niet verder dan 1:06... Het was dan ook al weer wat muller, en een heel verschil met vorige week donderdagmorgen toen het nog om de plassen heen rijden was. LDD kan dus per dag en zeker ook per dagdeel verschillen qua omstandigheden. Wat sochtends een grote plas is, tegen de avond is het weg.
Fijn gereden wel, maar een optimaal pr rijden daarvoor idd liefst weer even een lekkere zomerse (en dus warme) plensbui... :-D Aan vorst moet ik nog even niet denken...
ol'butfast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 2 januari 2009, 18:58
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2008 met 2010 frame, Trek x-caliber 2011

Ook net terug van een rondje. Vandaag weer met de 29er en dat was dus een goeie keus. Verrekte mul weer vergeleken met afgelopen zondag. Toen was t een race baan. Vond vooral die losgeslagen lichtere stukken zand op de route nogal irritant en afentoe gevaarlijk. Je vloog alle kanten op. Maar nergens hoeven af te stappe, dus t kan nog veel muller :tong
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

Vandaag idd ook nog een rondje gedaan... Baan vond ik zwaar... Veel mulzand.
Ook nog onderweg wat onderhoud gepleegd.. Huttenbouwers in t bos hadden ook dikke takken en boomstronken over t parkoers gelegd..
Hopen op een zomersbuitje.. Weg touristen.. Welkom snelle baan...
ol'butfast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 2 januari 2009, 18:58
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2008 met 2010 frame, Trek x-caliber 2011

Net terug, en ja hoor, weer een heel stuk muller. Nu toch 2x van mn fiets af gemoeten. Ook een heel stuk alternatieve route gehad. Werd een beetje ziek van die hoeveelheid denneappels waar je overheen moet op die stukken. Dan kun je beter op de route zitten..
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Als het werk het toelaat neem ik morgenmiddag vrij en ga ik erheen. twee of drie ronden afhankelijk van waar ik zin in heb en hoe ik me voel.
Ik blijf het op zuid limburg na (maar dat telt niet daar hebben ze heuevels) de beste nederlandse baan vinden om te trainen.
Gebruikersavatar
r.kemmeren
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: di 11 december 2007, 22:20
Mijn mountainbike: Pipedream Skookum SS
Contacteer:

Vanmiddag weer eens geweest na een rust periode die vakantie heet.
Vind dat er wel wat mulle stukken in zitten maar het is slechter geweest.
Ondanks alles toch lekker gereden, ga het binnen kort ook eens proberen op singlespeed.
als je valt, valt het tegen
Gebruikersavatar
bianchi5555
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 12:16
Mijn mountainbike: 26 inch en 29 inch

Weet trouwens iemand of er een ongeluk is gebeurd? Ik hoorde dat een biker was gevallen met ziekenauto er bij enzo. (gerucht: gebroken sleutelbeen?)
Regards Luke

Love to drive 26 inch, love to run, love old skool
but now also 29inch :)
Menneme3eieren
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 28 maart 2009, 22:35
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF7 / Canyon Neuron CF 9

Verleden week Donderdagavond is er wel een ongeluk gebeurt, maar ik weet niet of je dat bedoelt.
Zie: http://www.brabantsdagblad.nl/regios/la ... bergen.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Menneme3eieren schreef:Verleden week Donderdagavond is er wel een ongeluk gebeurt, maar ik weet niet of je dat bedoelt.
Zie: http://www.brabantsdagblad.nl/regios/la ... bergen.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Wens die biker alle beterschap en dat hij maar weer snel in het zadel zit.
Wat een geluk dat men ging zoeken en hem weer vond.
greenwood
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 23 februari 2011, 07:42

hansdegebruiker schreef:
Menneme3eieren schreef:Verleden week Donderdagavond is er wel een ongeluk gebeurt, maar ik weet niet of je dat bedoelt.
Zie: http://www.brabantsdagblad.nl/regios/la ... bergen.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Wens die biker alle beterschap en dat hij maar weer snel in het zadel zit.
Wat een geluk dat men ging zoeken en hem weer vond.
Toch begrijp ik het niet. Met een gebroken sleutelbeen kun je normaal gesproken echt wel op eigen kracht uit de bossen komen. En een ambulance lijkt me ook wat overdreven. Zal vast wel iets meer zijn geweest dan een gebroken sleutelbeen.

Weet iemand hoe de baan er bij ligt? Liggen er plassen?
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

ik ben net terug van een rondje
baan ligt er prima bij, geen plassen, en het mulle zand is ook best te doen

alleen beetje raar benauwd weer
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Plaats reactie