Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Canard schreef: zo 21 maart 2021, 18:29 Begin vd middag een rondje zwart gedaan, dat was alweer ff geleden.
Op sommige delen is het nog steeds stuiteren maar het is al beter dan tijdje geleden.
... En op een aantal plaatsen hebben ze leuke jumps/drops gemaakt! :-q

Het was vrij rustig op de route maar het viel me op dat er verschillende mensen zonder helm reden. :(
Ik blijf het stom vinden als mensen zonder helm rijden maar het is iets wat ze zelf moeten weten. Ik heb al een keer gehad dat ik erg blij was dat ik een helm op had toen ik besloot met 25 km per uur een boom te omhelzen.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Vanmorgen rond 7:30 aan rondje zwart begonnen, het lag er weer prima bij. Helemaal niemand tegen gekomen op de mountainbike.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Beetje saai maar het lag er gisteren ochtend weer mooi bij.
Niet zeuren.... door fietsen
De_Veug
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 11:13

We waren een paar dagen in een huisje in Oisterwijk. Gister met mn vrouw en kids (6 en 8 jaar oud) een rondje groen gedaan, was erg leuk en smaakt naar meer. Volgende keer weer een vakantiehuisje in de buurt regelen! 8)
Laatst gewijzigd door De_Veug op za 3 april 2021, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

De_Veug schreef: za 3 april 2021, 19:01 We waren een paar dagen in een huisje in Oisterwijk. Gister met mn vrouw en kids (6 en 8) een rondje groen gedaan, was erg leuk en smaakt naar meer. Volgende keer weer een vakantiehuisje in de buurt regelen! 8)
ik weet niet hoe oud je kids zijn, maar de mijne vonden helmond helemaal fantastisch (5 en 7jaar) al moest ik mn dochter van 5 af en toe wel even naar boven helpen :)
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

De_Veug schreef: za 3 april 2021, 19:01 We waren een paar dagen in een huisje in Oisterwijk. Gister met mn vrouw en kids (6 en 8) een rondje groen gedaan, was erg leuk en smaakt naar meer. Volgende keer weer een vakantiehuisje in de buurt regelen! 8)
en natuurlijk ede kinderroute (waar eigenlijk helemaal niks kinderachtigs aan is, maar waar kids wel voorrang hebben, echt een top rondje) en ook austerlitz heeft een kinderroute erbij
De_Veug
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 11:13

6 en 8! Ede staat op de lijst, hadden ze op tv al gezien.
erikvlugt schreef: za 3 april 2021, 19:39
De_Veug schreef: za 3 april 2021, 19:01 We waren een paar dagen in een huisje in Oisterwijk. Gister met mn vrouw en kids (6 en 8) een rondje groen gedaan, was erg leuk en smaakt naar meer. Volgende keer weer een vakantiehuisje in de buurt regelen! 8)
en natuurlijk ede kinderroute (waar eigenlijk helemaal niks kinderachtigs aan is, maar waar kids wel voorrang hebben, echt een top rondje) en ook austerlitz heeft een kinderroute erbij
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

De_Veug schreef: za 3 april 2021, 21:55 6 en 8! Ede staat op de lijst, hadden ze op tv al gezien.
erikvlugt schreef: za 3 april 2021, 19:39
en natuurlijk ede kinderroute (waar eigenlijk helemaal niks kinderachtigs aan is, maar waar kids wel voorrang hebben, echt een top rondje) en ook austerlitz heeft een kinderroute erbij
die moet je echt doen met ze is super leuk!
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

De_Veug schreef: za 3 april 2021, 19:01 We waren een paar dagen in een huisje in Oisterwijk. Gister met mn vrouw en kids (6 en 8 jaar oud) een rondje groen gedaan, was erg leuk en smaakt naar meer. Volgende keer weer een vakantiehuisje in de buurt regelen! 8)
Bij de Roestelberg kan je ook huisjes boeken, dan ligt de mountainbike route (zwart) zowat in je achtertuin.
Niet zeuren.... door fietsen
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Ik heb besloten om ook maar weer op de fiets te stappen. Fysiek gezien gaat het weer beter en ik heb de beweging ook nodig. Daarnaast lijkt het me ook leuk om mensen te leren kennen want ik ken eigenlijk niemand in deze regio.
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

LosseSchroef schreef: di 20 april 2021, 18:09 Ik heb besloten om ook maar weer op de fiets te stappen. Fysiek gezien gaat het weer beter en ik heb de beweging ook nodig. Daarnaast lijkt het me ook leuk om mensen te leren kennen want ik ken eigenlijk niemand in deze regio.
Ik heb vanmorgen rond 7:30 een rondje zwart gereden, alleen maar 1 stil staande mountainbiker tegen gekomen... voor de rest was het lekker rustig op de route rond dat tijdstip. Het is saai maar het ligt er nog steeds prima bij.... het is ietsjes losser aan het worden maar je hoeft echt nergens af te stappen.
Niet zeuren.... door fietsen
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Het gaat mij vooral om het sociale aspect. Ik zou over een tijdje graag eens bij wat personen aanhaken. Door mijn autisme is dat er nooit echt van gekomen en ik moet echt eens gaan oefenen (zegt men) om niet alles alleen te doen. Als dat dmv fietsen kan, wat ik erg leuk vind, dan is dat mooi.
Nu ook op een gravelbike... :o
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

@ LosseSchroef... Persoonlijk vind ik mountainbiken nou niet de meest sociale hobby. Kletsen kun je nauwelijks onderweg als je achter elkaar aan het rijden bent op de singletracks.

Wellicht is bordspellen spelen daarvoor een betere hobby. Nu door corona kan dat wellicht niet (helaas organiseert de club waar ik bij zit geen spellenmiddag/avonden). Daar zitten trouwens ook mensen met autisme en iedereen wordt geaccepteerd. Mocht je meer willen weten. Stuur mij maar een priveberichtje.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Jullie hebben een mooi snel parcoursje liggen daar in Brabant. Ik ben toevallig steeds in Tilburg aan het werk, dus ik gooi de fiets af en toe achterin. Pas was ik ook al een keer geweest, maar de ronde was al wel iets stoffiger geworden. 's zomers is het zeker een aardige stofzooi of valt het nog wel mee dan?
Vanmiddag ging ik nog bijna otb in het mulle zand op de afdaling voor de roestelberg, dat waswel een verrassing :lol:
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

sama schreef: wo 21 april 2021, 19:07 Jullie hebben een mooi snel parcoursje liggen daar in Brabant. Ik ben toevallig steeds in Tilburg aan het werk, dus ik gooi de fiets af en toe achterin. Pas was ik ook al een keer geweest, maar de ronde was al wel iets stoffiger geworden. 's zomers is het zeker een aardige stofzooi of valt het nog wel mee dan?
Vanmiddag ging ik nog bijna otb in het mulle zand op de afdaling voor de roestelberg, dat waswel een verrassing :lol:
De afdaling bij de Roestelberg is alleen in de herfst en winter niet los de rest van het jaar wel.

Als we echt een hele droge zomer hebben dan kan het een aardig stoffige boel worden, een paar jaar terug was het zo erg dat ik een keer een rondje heb gehad dat ik welgeteld bijna 20 keer moest afstappen voordat ik rond was.... maar eigenlijk mogen we verder niet klagen.
Niet zeuren.... door fietsen
Plaats reactie