Nieuwe route Haaksbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Hebben de jagers weer zitten klagen misschien? Viel me ook op dat het lijkt alsof we het stukje Assinkweg en de P daar waar je weer links de singletrack opschiet overslaan. Het pijltje wijst nu rechtdoor ipv rechtsaf. Dus we gaan nu gewoon rechtdoor op de Zandpaalweg. Klopt dit ook?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

VeeDee schreef:Hebben de jagers weer zitten klagen misschien? Viel me ook op dat het lijkt alsof we het stukje Assinkweg en de P daar waar je weer links de singletrack opschiet overslaan. Het pijltje wijst nu rechtdoor ipv rechtsaf. Dus we gaan nu gewoon rechtdoor op de Zandpaalweg. Klopt dit ook?
Valt idd onder dezelfde noemer. (helaas)
Tarquinius
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 22:16
Mijn mountainbike: viert dit jaar zijn negentiende verjaardag

Als ik m'n oude rondje door het Lankheet van vóór de komst van de route eens vergelijk met het armzalige restant van vandaag de dag, dan schieten me de tranen in de ogen. Als een kind verbannen uit de speeltuin; tot paria gemaakt in je eigen omgeving. Treurig.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Tarquinius schreef:Als ik m'n oude rondje door het Lankheet van vóór de komst van de route eens vergelijk met het armzalige restant van vandaag de dag, dan schieten me de tranen in de ogen. Als een kind verbannen uit de speeltuin; tot paria gemaakt in je eigen omgeving. Treurig.
Iemand steekt daar al voor de derde maal zijn middelvinger op naar de mountainbikers... :evil:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

VeeDee schreef:
Tarquinius schreef:Als ik m'n oude rondje door het Lankheet van vóór de komst van de route eens vergelijk met het armzalige restant van vandaag de dag, dan schieten me de tranen in de ogen. Als een kind verbannen uit de speeltuin; tot paria gemaakt in je eigen omgeving. Treurig.
Iemand steekt daar al voor de derde maal zijn middelvinger op naar de mountainbikers... :evil:
Dat is zeer scherp opgemerkt VeeDee!
Helaas heeft de landeigenaar geen besef van wat hij met deze afsluitingen in de hand werkt,
namelijk weer geregeld wildrijders in zijn bos. Niet dat ik dat toejuich, maar hier gaat het natuurlijk wel weer naar toe op deze manier.
Al met al is dit een verlies=verlies situatie voor alle partijen.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Nog even en het verbindingsstuk is de nieuwe route... Of we passen de vluchtelingen methode toe: Zoeken naar gaten in het hek en de weg naar het beloofde MTB land. :wink:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

Persoonlijk ben ik voorstander van het invoeren van een zogenaamd "MTB-Vignet". Dit heb je al op de Utrechtse Heuvelrug en in diverse gebieden van Natuurmomenten.
Voorwaarde is uiteraard dan wel, dat de landeigenaren een flink stuk soepeler worden in het toelaten van MTB-ers en
hun goedkeuring verlenen voor de aanleg van nieuwe single-tracks. Elke sport kost nu eenmaal geld en ik denk dat het merendeel van de
MTB-ers een "relatief" kleine bijdrage best wel willen betalen als ze daar veel mooie tracks voor terug krijgen.
RonA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 199
Lid geworden op: do 30 april 2009, 10:50

Tarquinius schreef:Als ik m'n oude rondje door het Lankheet van vóór de komst van de route eens vergelijk met het armzalige restant van vandaag de dag, dan schieten me de tranen in de ogen. Als een kind verbannen uit de speeltuin; tot paria gemaakt in je eigen omgeving. Treurig.

Helemaal mee eens, vergelijk waar we nu nog mogen fietsen met 10 jaar terug, dan is alles wat mooi en leuk is in het lankheet eruit gehaald. Dan hadden we beter geen vaste route kunnen hebben en lekker wild fietsen .......... maar die tijd gaat weer komen. Tenzij ze de hekken zo hoog en onneembaar maken als aan de Rode Slatweg.

Ik denk er het mijne van en doe wat me leuk dunkt.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Idd, mtb vignet en berg single tracks erbij
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Het was weer een puinhoop in het bos na de regen
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

novaterra schreef:Het was weer een puinhoop in het bos na de regen
Gelukkig is er steeds minder bos om door heen te rijden. :wink:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Track ligt er weer heerlijk snel bij
Bird Aeris 9 blurple
rudie20vt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 juli 2012, 13:27
Mijn mountainbike: giant anthem x 29er

klopt, ook het waarveld is weer netje's hulde aan de onderhoudsploeg.
je ziet nu wel sporen van trekker banden op de track. :winkie: :winkie: :winkie: :winkie: :winkie:
Dom wean heendert nich ' t wördt pas slim a-j ' t zölf nich deur hebt
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Yep, weer heerlijk fietsen daar. :-q
Tarquinius
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 22:16
Mijn mountainbike: viert dit jaar zijn negentiende verjaardag

Was weer goed toeven op de route vanochtend. Heb 't ook nog niet zo druk meegemaakt. Het leek op zeker moment wel een toertocht, inclusief korte opstopping toen iemand op de track langs de Veenweg stilviel op een lastig stukje. ik kon fietsend over het stukje Kalkdijk, 26 mtb-ers links en rechts op de route tellen. En niet een grote groep rijders van de een of andere club 'on tour', maar allemaal losse plukjes en solorijders.

Blijft toch wel een genot om na afloop de fiets in de schuur te kunnen zetten, en tegen jezelf te zeggen "ik moet 'm toch eens een keer afstoffen" :-q
Plaats reactie