Nieuwe route Haaksbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

VeeDee schreef: ma 6 april 2020, 08:57 Nee, Cube-Dennis zei dat “ Vandaag weer gereden en dit stuk licht er echt geweldig bij :-q”...
Dat licht dus wat ligt had moeten zijn. :lol:
Dat zeg ik. :o
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

geen ruzie maken tijdens het vechten jongens :wink:

mijn nederige excuses voor mijn schrijffout :-{
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

We zijn mtb-ers. We kunnen wel tegen een stootje. Geen zorgen. :bier:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Is er hier iemand die kan vertellen of er nog bijzonderheden zijn op de route? Zijn er nog stukken afgezet / omgeleid op het moment?
Tarquinius
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 22:16
Mijn mountainbike: viert dit jaar zijn negentiende verjaardag

S.v.p. oppassen voor hazelwormen op de nieuwe lankheet-track. Ik mocht er gisteren al twee van het pad af helpen tijdens een enkele passage. Ze kunnen slecht uit de voeten :D op het losse zand.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik moest eerst googlen wat dat voor dieren zijn. :-D
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Vanmorgen de fietsendrager achterop de auto geplaatst, vervolgens de bike erop en afgereisd naar Haaksbergen.. ik ben gestart bij Erve Bruggert en ik moet eerlijk zeggen dat het toch al een beste tijd geleden was dat ik hier had gefietst :-? gelijk aan de rechterkant kon je het bos in, een leuke singletrack volgen !

Korte daarna kwam dan het Mezennest, maar liefst 1,3 km lange singletrack :o erg leuk om te fietsen en dat was er de laatste keer dat ik er fietste nog allemaal niet..

Een aantal stukken. hadden wel redelijk wat mul zand, maar niet zo erg dat je er niet kon fietsen of dat het afgezet was vanwege #trailrespect

Op een gegeven moment, richting het Buursermeertje heb ik besloten om de route in te korten, maar bij nader inzien was dat wel iets teveel van het goede qua afkorten, ik kwam op een gegeven bij de Watermolen en toen bedacht ik me dat het rondje er weer bijna op zat :oops: nu eerst maar eens lekker aan de conditie bouwen en dan nog een keer terug om wat meer km's te fietsen :winkie:
Tarquinius
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 22:16
Mijn mountainbike: viert dit jaar zijn negentiende verjaardag

Dice Oldskool schreef: zo 10 mei 2020, 11:23 Ik moest eerst googlen wat dat voor dieren zijn. :-D
Mooie beestjes, he? Je eerste gedachte is 'verrek, een slang', maar dat zijn het dus niet. Pootloze hagedissen. Ik heb ze al wel vaker gezien tijdens het fietsen in het Lankheet (ook buiten de nieuwe track), dus als je een beetje oplet en geluk hebt, dan kom je er wel een keer eentje tegen :-q
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

Tarquinius schreef: zo 10 mei 2020, 09:50 S.v.p. oppassen voor hazelwormen op de nieuwe lankheet-track. Ik mocht er gisteren al twee van het pad af helpen tijdens een enkele passage. Ze kunnen slecht uit de voeten :D op het losse zand.
Op los zand doen ze inderdaad erg spastisch. Kunnen ze totaal geen grip op krijgen. Heb er vandaag ook nog eentje op de “kant” gezet.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Mocht je gevoelig zijn voor de processierups, kleed je dan goed aan. Helaas weet ik niet waar ze allemaal precies zitten maar gezien de rode bulten op benen en armen zitten ze waarschijnlijk op meerdere plaatsen op de route.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
BraMKJ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 21:31
Mijn mountainbike: Sensa Catena Disc

Tarquinius schreef: zo 10 mei 2020, 22:45
Dice Oldskool schreef: zo 10 mei 2020, 11:23 Ik moest eerst googlen wat dat voor dieren zijn. :-D
Mooie beestjes, he? Je eerste gedachte is 'verrek, een slang', maar dat zijn het dus niet. Pootloze hagedissen. Ik heb ze al wel vaker gezien tijdens het fietsen in het Lankheet (ook buiten de nieuwe track), dus als je een beetje oplet en geluk hebt, dan kom je er wel een keer eentje tegen :-q
In het Haaksbergerveen trouwens wel even oppassen. Daar zitten vrij veel adders en die zijn beduidend minder vriendelijk dan hazelwormen. Die kun je beter niet zomaar even een handje helpen met oversteken.
Vaak bu'j te bange...
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Ik zag onlangs dat er een paar TTF's waren aangepast (bosje Kalkdijk). Er was o.a. een rockgarden bijgekomen. Nu is die rockgarden te doen, maar die stammetjes daarna niet. Het lijkt of er veel zand voor de stammen is weggespoeld of zo.
Iemand een filmpje hoe je deze overwint?
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Plaats reactie