Wijziging Rheden mtb-route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

Ik kwam er vanochtend achter dat de mtb-route bij Rheden is aangepast.

Als je vanaf de parkeerplaats bij bezoekerscentrum richting de posbank fietst (tegen de klok in, ook wel linksom) verlaat je na ca. 200m het asfalt en draai je het bos in. Je moet nu niet meer direct een bocht naar rechts maken voor een kort wortelenpad klimmetje, maar door een poortje linksaf gaan. Vals plat over heideterrein volgt, waarnaar een afdaling door het bos komt en je de 'oude' route weer vervolgt.

Gehele aanpassing is iets van een paar honderd meter.

Ik vermoed dat de aanpassing te maken heeft met de discussie rondom de voetgangers op de mtb-route.
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Yep, dat zou kunnen. Ik heb hem dit weekend met de klok mee gefietst (wat een weertje trouwens zeg 8) ) en er werd van te voren aangekondigd dat de route anders was. M'n maatje reed trouwens wel dat hek voobrbij, ondanks alle borden. Ik weet niet precies of we nu minder kklimmetjes hebben (is een poosje geleden dat ik daar voor het laatst gefietst had) maar hij is wel wt korter geworden volgens mij (zo'n 3 km). Klopt dat???? :(
bike_magic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp, magura voorvork, en deore, lx, xt, magura clara's
Contacteer:

Is volgens mij inderdaad korter, verder is er nu een klim en dan een afdaling in asfalt, vervolgens na het bezoekers centrum is de steile klim over de wortels er uit (is jammer) en de mooie afdaling daarna is ook weg is wel een leuke voor terug maar zonde aan het eind zit er nu een hek.

Voor het bezoekerscentrum mis je de klim over het de holle weg (over grind) en daarna de klim langs het hek naar de schaapskooi.

AL met al dus een erg mooi maar inderdaad druk bewandeld stuk eruit.
Plaats reactie