vaste route Overloon...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ik las laatst dat ze bezig waren met een nieuwe route in/rondom Overloon en bepaalde mensen waren hier ook uiterst enthousiast over! Aangezien ik hier heel dichtbij woon ben ik benieuwd of er al meer informatie over is? Bedoel als de route al klaar is dan wil ik hem zeer snel gaan uitproberen!

Heeft iemand hier meer informatie over? De lengte? Veel single-tracks? enz enz?
Laatst gewijzigd door Koenuhhh op zo 27 juli 2014, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Rataplan
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 22:47
Mijn mountainbike: Stumpjumper Comp 2009, Bianchi JAB 29.1 2013

Indien iemand meer info heeft dan hoor ik het ook graag! as weekend ben ik niet ver van Overloon :-)

Op mtbroutes.nl zegt men het volgende:

" Route helemaal vernieuwd, veel singel tracks. Met GPS gereden want de bordjes worden nog vernieuwd komende weken."

" vandaag de vernieuwde route van overloon gefietst en ik moet zeggen wat een geweldige mooie route is het geworden. technisch uitdagend met mooie singletracks. aan de bewegwijzering wordt nog gewerkt maar ook dit gaat goed komen. complimenten aan de parcoursbouwers "

" Oude route bestaat niet meer.
Er word gewerkt aan een compleet nieuwe route van 32 km die eind okt. of begin nov. klaar moet zijn.
Er is 13 km nieuw technisch pad aangelegd met veel hoogte verschil en veel mooie slingerpaadjes. deze route is dan ook veel zwaarder en technischer als de oude route en als de gemiddelde MTB route.
Ik hoop dat de oude route snel vergeten is en dat deze compleet nieuwe route bij draagt aan veel MTB-plezier "
van je hobby je werk maken, dat is pas sport !
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Dit had ik idd ook allemaal gelezen, en dan lijkt het erop dat de bewegwijzering nog niet helemaal klaar is. Maar hoor veel positieve dingen en daarom ben ik zeer nieuwsgierig naar deze route. Zeker omdat het maar 15 km rijden is voor mij!
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Enige weken de TT van Venray gereden. Die liep voor een groot gedeelte over de nieuwe route van Overloon. Wat een verschil met de oude (oersaaie :winkie: ) route. Er is duidelijk werk van gemaakt ! Zodra de bewegwijzering gereed is ga ik er zeker nog eens rijden.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik heb afgelopen weekend een paar stukken gereden van de nieuwe route. Het gedeelte bij het oorlogsmuseum en het stuk ten noorden van Overloon. Ik was erg verrast in positieve zin. Leuk geaccentueerd terrein met leuke (korte) klimmetjes en dalingen. Het enige nadeel was dat de bordjes nog niet op de palen zaten. Dit was overdags niet zo'n probleem. Echter toen we een stuk reden in het donker was het wat lastiger... En de ondergrond moet nog iets aangereden worden. Verder beloofd het een leuke route te worden.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Heb de dinsdag veel stukken gereden tussen het schaartven en het oorlogsmuseum, moet zeggen dat het al veel beter liep dan met de toertocht Venray. Vandaag nog met de kinderen bij het klimbos wezen kijken in het park van het oorlogsmuseum, en daar bij de ingang hangt een groot doek met daarop de kennisgeving van de nieuwe route, en daarop staat ook gereed eind 2011. Dus zal niet lang meer duren.
Misschien maar eens een balletje opgooien bij de Mudhunters, route aanpassen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Heb jij het klimpark nog gedaan met de kinderen. Ik wel en ze vonden het geweldig... Ik eigenlijk ook wel :lol: Alhoewel ik bij sommige punten wel erg ver moest bukken...
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Nee de kinderen hebben er nog niet geklommen, we waren redelijk laat daar, rond 4 uur en om 6 uur moesten we gaan eten. Maar de zoon wil met zijn kinderfeest naar het klimbos.
Als ik maar niet mee omhoog moet, heb namelijk hoogtevrees. :-{
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

De route Overloon is uitgepijlt :-q , we zijn er vanmorgen met een 40 mudhunters overheen gefietst.
Is nog hobbelig maar leuk, je krijgt geen moment rust.
Start is bij het Oorlogsmuseum.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

reaction 67 schreef:Nee de kinderen hebben er nog niet geklommen, we waren redelijk laat daar, rond 4 uur en om 6 uur moesten we gaan eten. Maar de zoon wil met zijn kinderfeest naar het klimbos.
Als ik maar niet mee omhoog moet, heb namelijk hoogtevrees. :-{
Zo hoog is het niet hoor... Het overstijgt net het niveau keukentrapje... :lol: :lol: :lol: Maar is wel leuk om te doen. EN vallen kan je niet. Misschien kom je zo wel over je hoogte vrees heen...
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Moet er mischien toch gewoon proberen, ik zag er ook altijd tegen op om in de ardennen te fietsen vanwegen de zelfde problemen en dat is me ook gelukt.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Alweer een aantal reacties erbij op mtbroutes.nl. Als dit zo door gaat staat deze route binnen relatief korte tijd in de top 30 of misschien nog wel hoger ;)...
Kan iemand bevestigen of de bewegwijzering inmiddels al 100% is? Zo ja dan ga ik hem op korte termijn uit proberen!

Hier nog een aantal reacties, wat ook meteen weer wat informatie geeft over de route..

*nieuw pittig afwisselend parcourt
*Voor de 3e keer de nieuwe technische en uitdagende route gereden. Zeer veel technische singeltracks en klimmetjes. De paden worden steeds beter en de bewegwijzering is nu ook gereed.
*Mooie nieuwe route. Veel single tracks met technische bultjes. Vele malen leuker deze route dan de vorige route.

De nieuwe route krijgt ook alleen maar 4 of 5 sterren. Heel wat anders dan de oude route die constant 1 of misschien 2 sterretjes kreeg!
Remco1967
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 oktober 2011, 21:14

Zondag ochtend vroeg deze route gedaan, erg erg mooi ! Door de vele korte maar steile klimmetjes én de ondergrond
wel erg zwaar voor mij als beginnende MTBer van bijna mid40.............. Op twee asfalstukken na loopt de gehele 32km lange route door bossen, met massa's soms
zéér smalle single tracks. Bewegwijzering was perfect ! Absolute aanrader. Voor de die-hards ook nog te combineren met de route van Venray.

groet,
Remco
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Nou na alle positieve reacties en zelfs een nummer 1 plaats op mtbroutes.nl kon ik niet achter blijven. Vanmorgen richting Overloon gegaan met hoge verwachtingen...

Eenmaal daar begon het lekker, veel single tracks. Kleine korte klimmetjes met een paar stijle verhogingen waar je naar beneden gaat. Single tracks bleven spannend, wel zwaar! Kortom het zag er goed uit. Dit leuke bleef tot en met ongeveer 22 km. Daar kreeg je een lange verharde weg, geen probleem! Maar de single tracks die vanaf +/- 22 km komen zijn net paardenroutes. Verschrikkelijk gewoon. Ik heb me kapot liggen ergeren de laatste 10 km en was blij dat ik klaar was.

Hierdoor heb ik gemixte gevoelens over gehouden aan deze route, de 1e 20/22 km waren echt top! Maar die laatste verpeste het een beetje. Ik vraag me af of die laatste 10 km dan niet te snel afgewerkt zijn? Het zijn single tracks en totaal geen moeilijke maar alsnog kan je er geen vaart inhouden door de extreem slechte paden!

Conclusie: In deze staat absoluut geen nummer 1 van Nederland, Ik vermoed een offensief van de bouwers van de route? Want vind het niet realistisch dat Overloon in deze staat beter is als BV: Heerlen, Zeddam of Drunen. Onmogelijk... Ik wou hem na 20 km 4 sterren geven, maar door die laatste 10 km ben ik op 3 sterren uitgekomen. Hopelijk passen ze die laatste 10 nog iets aan...

En dit is niet bedoelt als afzeiken van een route, zie het als positieve kritiek ;) Bedoel sowieso complimenten voor het verzette werk!
RF
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 15:35

Wellicht al kapot gereden door onze "vrienden" op crossmotoren?? Las al ergens dat die gasten de route ook al gevonden hebben..... Lijkt me sterk dat ze een officiële route over ruiterpaden laten gaan.
Plaats reactie