vaste route Overloon...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Is er een verbinding tussen Overloon en Horst?
Of tussen Overloon en Ysselstyn?
Staat niet op mtbroutes.nl

Ik lees wel op dit forum, een aantal pagina's (en jaren) terug, dat er plannen voor waren.
Heeft iemand hier een gpx van? Zou hem dan graag als pb willen ontvangen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Gerwin89 schreef: vr 20 november 2020, 14:00 Is er een verbinding tussen Overloon en Horst?
Of tussen Overloon en Ysselstyn?
Staat niet op mtbroutes.nl

Ik lees wel op dit forum, een aantal pagina's (en jaren) terug, dat er plannen voor waren.
Heeft iemand hier een gpx van? Zou hem dan graag als pb willen ontvangen.
Tussen Overloon en Ysselstein ligt de route Venray. De GPX van de verbinding van Overloon met Venray en die van Venray zelf staat wel op MTB-ROUTES. Vanaf route Venray naar Ysselstein is het 1 km over de Beekweg. Dat moet dus wel lukken.

Blijft over: Horst.
Knakworstkweker

Venray rood is opgeheven, je kan vanaf Overloon naar Venray groen en blauw, (hier zou rood eigenlijk nog tussen zitten) vanaf daar naar Ysselsteyn en dan door naar Horst.

Verbindingsroutes zijn er alleen tussen Overloon en Venray, de rest zul je over de weg/ gps moeten doen en Ysselsteyn naar Horst is dodelijk saai met de auto, met de fiets is het niet veel beter.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Eigenlijk wel gek waarom over dat kleine stukje tussen de routes van Venray en IJsselstein nog geen officiële verbindingsroute is gemaakt.

Nu weet ik wel dat de route recent is aangepast en dat de routes niet door de dezelfde club worden onderhouden maar wellicht kan er wel een verbindingsroute aangelegd kunnen worden in de toekomst.

Weet iemand of hier al plannen voor zijn?
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Wizzy82 schreef: za 21 november 2020, 01:12 Eigenlijk wel gek waarom over dat kleine stukje tussen de routes van Venray en IJsselstein nog geen officiële verbindingsroute is gemaakt.

Nu weet ik wel dat de route recent is aangepast en dat de routes niet door de dezelfde club worden onderhouden maar wellicht kan er wel een verbindingsroute aangelegd kunnen worden in de toekomst.

Weet iemand of hier al plannen voor zijn?
Ja die plannen zijn er. We zijn er mee bezig, duurt hopelijk niet al te lang meer. Waar de verbinding bij ons aansluit is het probleem niet, volgens mij is Venray nog aan het kijken wat het handigste aansluitpunt is.

Even terug on-topic naar Overloon. Zondag weer geweest sinds zeer lange tijd, hoewel ik er toch best kort bij woon.
Er zitten een paar flinke worteldrops in opeens. Zal wel iets zijn met droogte i.c.m. fikse regenbuien daarna.
Voor de onervaren fietser zijn deze behoorlijk uitdagen lijkt me. Zeker op het stuk na het museum is het opletten soms.
BobCross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 november 2020, 16:40

Dit weekend voor het eerst rondje Overloon gedaan; leuke route, mooi gebruik gemaakt van de mogelijkheden die het terrein daar biedt! Niet heel moeilijk maar de tracks lopen anders dan elders en die afwisseling is erg leuk.
Een paar onverwachte worteldropjes maar als je oplet (zoals je altijd doet toch?) prima te doen.
Knakworstkweker

Die worteldrops zijn 'ontstaan' niet gebouwd.

Ik vind het een welkome toevoeging, hoop dat ze het zo laten
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Gisteren weer eens deze route gereden. Eigenlijk staat de route veels te laag met een 72e plaats bij mtbroutes.nl. Ik heb namelijk wederom genoten van de vele singletracks. De route was nog net niet mul.
Alleen de heuvels in de laatste paar km's bij het Oorlogsmuseum waren wellicht iets te mul. Mogelijk zouden ze daar matten kunnen neerleggen. Ook zit daar best wel een steile afdaling. Wel effe opletten.
De vele kleine worteldropjes zijn ook leuk.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Wizzy82 schreef: ma 26 april 2021, 10:11 Gisteren weer eens deze route gereden.
Alleen de heuvels in de laatste paar km's bij het Oorlogsmuseum waren wellicht iets te mul. Mogelijk zouden ze daar matten kunnen neerleggen. Ook zit daar best wel een steile afdaling. Wel effe opletten.
Klopt het dat er in Overloon (nog) geen matten liggen?
Dan moet ik er snel heen.
In Brabant heb je vanwege al die matten nu meer technische vaardigheden nodig voor een willekeurige veldweg dan voor een MTB route.
Een afdeling die er mul bij ligt vraagt wat basistechniek, maar ingewikkeld is dat toch niet.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

De route van Overloon heeft nergens matten.
De klimmen op het einde waren mul en aangezien je daar niet met een volle vaart naar toe kunt rijden redde ik dat niet altijd.
Afdalingen daar waren juist niet mul.

Er is ook nog een creatieveling bezig geweest want tussen km 20 en 25 zit een houten schans/drop. Zelf kwam ik daar te laat achter om deze te nemen en reed ik er langs.

Wil je langer dan 30 km dan is de route goed te combineren met de 2 routes van Venray (verbinding is maar 1 km).
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Wizzy82 schreef: za 21 november 2020, 01:12 Eigenlijk wel gek waarom over dat kleine stukje tussen de routes van Venray en IJsselstein nog geen officiële verbindingsroute is gemaakt.

Nu weet ik wel dat de route recent is aangepast en dat de routes niet door de dezelfde club worden onderhouden maar wellicht kan er wel een verbindingsroute aangelegd kunnen worden in de toekomst.

Weet iemand of hier al plannen voor zijn?
De verbindingsroute is er inmiddels. Staat volgens mij nog niet op MTBroutes.nl
Overloon, Venray en Ysselsteyn zijn nu dus met hele korte verbindingsstukken te koppelen.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Dat is fijn om te lezen, het schijnt dat we, geheel toevallig, in de zomervakantie in deze regio zitten.. :winkie:
Real men think straight and flat are boring :-D
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

En Erwin, Ysselsteyn is nog te combineren met De Schaak in Meterik (Horst).
En Ysselsteyn heeft ook nog lange verbindingen met Brabant, Gemert, Deurne (Walsberg en zandbos) van daaruit kun je ook nog Liessel, Vlierden, Bakelsebossen (Helmond), Asten en ga zo maar door.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

reaction 67 schreef: wo 19 mei 2021, 20:38 En Erwin, Ysselsteyn is nog te combineren met De Schaak in Meterik (Horst).
En Ysselsteyn heeft ook nog lange verbindingen met Brabant, Gemert, Deurne (Walsberg en zandbos) van daaruit kun je ook nog Liessel, Vlierden, Bakelsebossen (Helmond), Asten en ga zo maar door.
Kijk, dat klinkt goed! Zeker de combi met Ysselsteyn is erg interessant, maar zie ook dat het goed te combineren is met Venray.
Zal vast door laten schemeren dat ik een paar keer aantal uurtjes (onder)weg ben... :winkie:
Real men think straight and flat are boring :-D
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Afgelopen weekend weer eens de combi Venray groen/blauw met Overloon gedaan. De routes liggen er goed bij wij (routes Venray) en Overloon moeten wel aan het snoeien. Verder was er op de route van "Loon" weer sprake van uitbreiding/ verandering.
Op het eind van de route achter het Oorlogsmuseum hebben ze weer leuke afdalingen en klimmen gevonden.
Afdaling bij die is zonder dropper te doen met het zadel tegen de borstkast. :-q
Plaats reactie